Sytyshäiriötä

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
Heppo65
"Kaasari"
Viestit: 46
Liittynyt: Ma Heinä 16, 2018 10:08

Sytyshäiriötä

Viesti Kirjoittaja Heppo65 »

9-3 vector vm 09 on talven aikana tullut viikottain moottorivalon syttyminen. Tech antaa vikakoodiksi p304. Usein valo on sammunut muutaman päivän jälkeen. Auto käy etenkin kylmänä muutaman sekunnin ajan kolmella sylinterillä. Lämpöisenä ei ongelmaa. Puolan vaihdoin alkuperäiseen. Muutama päivä meni ok kunnes valo taas syttyi. Miten tuo johtosarja, onko niissä ollut katkoksia? Tai mistä nyt tuota vikaa voisi lähteä etsimään.
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5811
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Sytyshäiriötä

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Mittaa puristuspaineet kylmästä moottorista. Taitaa venttiilistä puuttua palanen...
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3098
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Sytyshäiriötä

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

Meinaatko, että lämpöisenä ei puutu palasta venttiilistä?
Saab 9-3 sc 1,9 tid
Ex:Saab 9-3 1,8t SS
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5811
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Sytyshäiriötä

Viesti Kirjoittaja Pakari »

kalle37 kirjoitti:
Ke Maalis 23, 2022 18:35
Meinaatko, että lämpöisenä ei puutu palasta venttiilistä?
Oletko koskaan lukenut aiemmin venttiiliongelmasta ja sen diagnosoinnista sekä oireista liittyen B207:aan?
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
miide31
"Kaasari"
Viestit: 27
Liittynyt: Ti Marras 10, 2015 13:14

Re: Sytyshäiriötä

Viesti Kirjoittaja miide31 »

Mulla teki samaa.Oli suutin sökö.
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5811
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Sytyshäiriötä

Viesti Kirjoittaja Pakari »

miide31 kirjoitti:
Pe Huhti 01, 2022 17:06
Mulla teki samaa.Oli suutin sökö.
Juu, se on toinen hyvin yleinen vika näissä facelift kolkeissa sen venttiilivian lisäksi.
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
mikan
"Hölösuu"
Viestit: 1857
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:04
Paikkakunta: Tampere

Re: Sytyshäiriötä

Viesti Kirjoittaja mikan »

Heppo65 kirjoitti:
Ti Maalis 22, 2022 19:40
9-3 vector vm 09 on talven aikana tullut viikottain moottorivalon syttyminen. Tech antaa vikakoodiksi p304. Usein valo on sammunut muutaman päivän jälkeen. Auto käy etenkin kylmänä muutaman sekunnin ajan kolmella sylinterillä. Lämpöisenä ei ongelmaa. Puolan vaihdoin alkuperäiseen. Muutama päivä meni ok kunnes valo taas syttyi. Miten tuo johtosarja, onko niissä ollut katkoksia? Tai mistä nyt tuota vikaa voisi lähteä etsimään.
Vaihdoit siis yhden puolan? Sen jälkeen toimi muutaman päivän ja nyt taas sama vika. Onko siis edelleen sama sylinteri mikä ei heti kylmänä lähde mukaan?

Neo brothersilta ostin puolat ja kaikkien kulujen jälkeen olivat vähän reilu 270 €.
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Heppo65
"Kaasari"
Viestit: 46
Liittynyt: Ma Heinä 16, 2018 10:08

Re: Sytyshäiriötä

Viesti Kirjoittaja Heppo65 »

Voihan olla että venttiilistä puuttuu palanen, luulisi että turbo olisi mennyt rikki jos venttiilinpala olisi kulkenut sinne. lämpöisenä ei oireile. Suutinvikaa epäilen myös. Sama sylinteri edelleen mistä vikakoodi tulee.
Vastaa Viestiin