Jos tarkkoja ollaan niin vaimo on auton omistaja ja pääkäyttäjä. Ihan vivusta olen pyyhkimiä ja niiden nopeutta (vivun päästä) aina operoinut. Ei siinä itsestään mitään tapahdu.
Tuulilasin vaihtohinta?
Re: Tuulilasin vaihtohinta?
9-3 SC 1.8t M5 -08 "BioPower stage1"
Re: Tuulilasin vaihtohinta?
Jos auto on alkuperäisessä kunnossaan, niin helpoin tapa selvittää asia lienee katsoa sitä oikean puoleista viikseä. Jos siinä lukee auto, on varusteena sadetunnistin. Tai toisin päin, jos autossa on vain tihkukytkin, sen viiksen päässä on sellainen puolipyöreä liukukytkin, josta säädetään tihkun taajuutta.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Tuulilasin vaihtohinta?
Kiitos, jälkimmäinen on kyseessä.2.polvi kirjoitti: ↑To Huhti 21, 2022 18:05Jos auto on alkuperäisessä kunnossaan, niin helpoin tapa selvittää asia lienee katsoa sitä oikean puoleista viikseä. Jos siinä lukee auto, on varusteena sadetunnistin. Tai toisin päin, jos autossa on vain tihkukytkin, sen viiksen päässä on sellainen puolipyöreä liukukytkin, josta säädetään tihkun taajuutta.
9-3 SC 1.8t M5 -08 "BioPower stage1"
Re: Tuulilasin vaihtohinta?
Onnittelut.
Mulla on ikävä entisen Sport Sedanin tihkukytkintä. Avossa on sadetunnistin ja joko siinä on jokin mystinen vika tai sitten se on vain paska. Kovimmallakaan herkkyydellä (jonka säätö ehanasti vielä valikkojen takana) se ei ainakaan täällä osaa reagoida riittävästi sateeseen, joten käsipelillä joutuu usein menemään. Allekirjoituksen Mersussa sadetunnistin on ehkä mallia ok ja kahta eri herkkyystasoa saa säädettyä viiksestä. Vale-Citikassa sen sijaan toteutus on aivan ihana. Viiksessä on viisi herkkyysasetusta ja harvoin siihen tarvitsee koskea kesällä tai talvella, sen ollessa puolivälissään.
Mulla on ikävä entisen Sport Sedanin tihkukytkintä. Avossa on sadetunnistin ja joko siinä on jokin mystinen vika tai sitten se on vain paska. Kovimmallakaan herkkyydellä (jonka säätö ehanasti vielä valikkojen takana) se ei ainakaan täällä osaa reagoida riittävästi sateeseen, joten käsipelillä joutuu usein menemään. Allekirjoituksen Mersussa sadetunnistin on ehkä mallia ok ja kahta eri herkkyystasoa saa säädettyä viiksestä. Vale-Citikassa sen sijaan toteutus on aivan ihana. Viiksessä on viisi herkkyysasetusta ja harvoin siihen tarvitsee koskea kesällä tai talvella, sen ollessa puolivälissään.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Tuulilasin vaihtohinta?
^sitikan valevalmistaja ilmeisesti mennyt kehityksessä peppu edellä, koska seuraavaa sukupolvea edustavassa töpselikärsässä sadetunnistin on mun mielestä aika kehno.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Tuulilasin vaihtohinta?
Joku idealistisen optimistisella ajattelulla varustettu henkilö voisi ajatella, että ainoa hyvä asia mitä suurvaltakompleksistaan kärsivät ranskalaiset ovat ikinä keksineet, olisi tuo sadetunnistin kyseiseen autoon. Lopulta kuitenkin optimisti on väärin informoitu pessimisti ja havahtuu siihen, että ei. Ei ne kykene siihen edes unissaan. Josta päästään siihen, että edes kieroilevat vinosilmät eivät ole pedanttisuudessaan ja prosessoimisessaan ratkaisseet projektoinnin keskeisintä hankaluutta: Kuplan (eli projektin) sisällä ketteryyden ja innovatiiviisuuden positiivisten tekijöiden lopputuloksia ei osata tai haluta siirtää seuraavaan projektiin. Aina aloitetaan puhtaalta pöydältä otsaa kohdistaen Karjalan mäntyyn.
Onhan se aivan käsittämätöntä, että joidenkin lähteiden mukaan kuussa on käyty 50 vuotta sitten, mutta ei saada yhtä sadetunnistinta (Saab, CLA, Outlander III) tai automaattilaatikkoa toimimaan (CLA), vaikka "omassa pihassa" olisi toimiva tekniikka ilman tuotekehityskuluja saatavilla.
Kuka ikinä saisi myytyä kirstunvartijoille uuden projektin helvetillisine budjetteineen, jos tavoite on valmistaa samanlainen ja yhtä hyvä kuin aiemmin? VMP.
Off topic? Yes.
Helpottiko avautuminen? Yes.
Onhan se aivan käsittämätöntä, että joidenkin lähteiden mukaan kuussa on käyty 50 vuotta sitten, mutta ei saada yhtä sadetunnistinta (Saab, CLA, Outlander III) tai automaattilaatikkoa toimimaan (CLA), vaikka "omassa pihassa" olisi toimiva tekniikka ilman tuotekehityskuluja saatavilla.
Kuka ikinä saisi myytyä kirstunvartijoille uuden projektin helvetillisine budjetteineen, jos tavoite on valmistaa samanlainen ja yhtä hyvä kuin aiemmin? VMP.
Off topic? Yes.
Helpottiko avautuminen? Yes.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05