Vuoden 2006 93 2.0t menee nopeasti limp modeen kun lähtee ajamaan. Kun kiihdyttää ja taulussa oleva ahtopainemittari menee punaselle, auto tökkää ja menee limppiin. Eli 1 ja 2 vaihteella ei ahda ja vakkari ei toimi ollenkaan. Mitä tsekattu niin bypassin kalvo on ehjä, maffi on ehjä, imuvuotoja ei ainakaan havaittavissa ennen turboa, eikä nopeasti katottuna jälkeenpäin.
Autossa on siis edellisen omistajan toimesta laitettu ohjelma, ei tietoa minkä merkkinen. Voiko olla että ohjelmassa on vikaa? Jos näin on niin onko Jyväskylä- Tampere- Lahti alueella osaavia ohjelmoijia. Jos on varma tieto että vika johtuu ohjelmasta, voidaan tietysti kauemmaskin auto tuoda. Autossa on myös vapaavirtaussuodatin, liekö sillä mitään vaikutusta mutta mainitsen kuitenkin. Voi olla myös ahtovuoto, mutta miten tai mistä sitä lähtisi etsimään?
Tietysti vika voi olla muuallakin, nää on vaan mitä mulle tuli mieleen tästä. Jos joku tietää paremmin niin apu olisi tarpeessa. Onko järkevämpi itse yrittää fiksata vai viedä jollekkin saab korjaamolle? Rahaa ei oo hirveesti tuhlattavaksi niin ei viittis mitään turhaan ostaa.
Kiitos vastauksista etukäteen
93 Limp mode
Re: 93 Limp mode
ByPass- ja turbon magneettiventtiilit vaihtoon molemmat.
Ne ovat sitten hiukan erilaiset sisäisesti vaikka päällepäin fyysisesti identtiset. Ovat eri varaosanunmerollakin.
Ne ovat sitten hiukan erilaiset sisäisesti vaikka päällepäin fyysisesti identtiset. Ovat eri varaosanunmerollakin.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: 93 Limp mode
Moi. Itselläni Limp mode johtui viallisesta kaasuläpästä. Tai lähinnä siitä, että kaasuläpän sisältä oli asentotunnistinpiiri iän ja kilometrien myötä päättänyt kulua sen verran, ettei moottorin ohjainlaite saanut haluamiinsa lukemia kaasuläpän asennosta.
Itselläni tässä tapauksessa limp mode pysyi vikamuistin tyhjennyksellä poissa aina muutaman päivän, ennenkuin taas tuli takaisin.
Limp moodin normaaliin toimintaan kuuluu se, ettei auto ota kierroksia alakierroksilla oikein ollenkaan ja on laiska kuin sika. Lisäksi vakkari deaktivoituu. Ahtojen puutteen tuntu voi siis johtua hyvinkin vain siitä.
Sinuna lukisin vikamuistin ja lähtisin saatujen koodien pohjalta vikaa selvittämään wissin avulla. Ilmaiseksi (joskin laittomasti) kun tuon Saabin Workshop information systemin netistä saa.
Itselläni tässä tapauksessa limp mode pysyi vikamuistin tyhjennyksellä poissa aina muutaman päivän, ennenkuin taas tuli takaisin.
Limp moodin normaaliin toimintaan kuuluu se, ettei auto ota kierroksia alakierroksilla oikein ollenkaan ja on laiska kuin sika. Lisäksi vakkari deaktivoituu. Ahtojen puutteen tuntu voi siis johtua hyvinkin vain siitä.
Sinuna lukisin vikamuistin ja lähtisin saatujen koodien pohjalta vikaa selvittämään wissin avulla. Ilmaiseksi (joskin laittomasti) kun tuon Saabin Workshop information systemin netistä saa.
05 Saab 9-3 SS 1.8t 5mt linear