Kuminauhamainen nykiminen etanolilla (tehtaan biopower stage1)
Kuminauhamainen nykiminen etanolilla (tehtaan biopower stage1)
Moro! Olisi otsikon mukainen ongelma, joka tapahtuu aina kiihdytettäessä silloin kun tankissa on etanolia. Kuittien mukaan pari vuotta sitten Suokolla vaihdettu kaasuläppä ja ecu sisältäen stage1:n. Löysin jostain foorumin kätköistä tapauksen, jossa vastaava ongelma oli ratkennut softan uudelleen asennuksella. Olisiko muita mahdollisia aiheuttajia vai järkevintä ajaa softa uusiksi, jos vaikka joku bitti olisi poikittain? Ja onko Vantaan suunnalla ketään tekijöitä?
Ja extrakyssärinä, että voiko ecuun jossa stage1 laittaa tehtaan korjauspäivitystä (WIS:stä löytyy TA2248-0729 minkä pitäisi auttaa tiettyihin käynnisongelmiin)
Ja extrakyssärinä, että voiko ecuun jossa stage1 laittaa tehtaan korjauspäivitystä (WIS:stä löytyy TA2248-0729 minkä pitäisi auttaa tiettyihin käynnisongelmiin)
Re: Kuminauhamainen nykiminen etanolilla (tehtaan biopower stage1)
Miullahan tätä ongelmaa just oli. Lienetkö sitä keskustelua lukenutkin. Nyt auto toiminut moitteetta uudelleen ohjelmoinnin jälkeen jo toista vuotta.
Oman kokemuksen mukaan uudelleen ohjelmointi on helpoin tapa sulkea ainakin se vaihtoehto pois. Olis itelläkin jäänyt monta osaa turhaan hankkimatta ja lukuisia reissuja korjaamoille vian selvitysta varten.
Oman kokemuksen mukaan uudelleen ohjelmointi on helpoin tapa sulkea ainakin se vaihtoehto pois. Olis itelläkin jäänyt monta osaa turhaan hankkimatta ja lukuisia reissuja korjaamoille vian selvitysta varten.
9-3 SC Vector -09 (biopoweroitu)
Re: Kuminauhamainen nykiminen etanolilla (tehtaan biopower stage1)
Mulla oli myös samaa ongelmaa ja ilmestyi heti etanolisoftan asennuksen jälkeen. Raportoin myös siitä tänne palstalle. Mulla se esiintyi vain 2000 rpm yläpuolella kapella kierrosalueella ja kevyellä kaasun kiihdytyksellä. Ei liiemmin haitannut.
JC kirjoittikin tänne sitten myöhemmin, että softapäivityksellä tuo tulisi kuntoon. Syynä oli muistaakseni se, että kaasuläppäkotelo ja etanolisofta eivät olleet aivan "synkroonissa" tuossa tietyssä tilanteessa. Etanolisofta oli kai sovitettu uudemman malliselle kaasuläppäkotelolle, näin se muistaakseni oli. Helpompi tapa oli softata uusi korjattu softa kuin vaihtaa uudempi läppäkotelo.
JC kirjoittikin tänne sitten myöhemmin, että softapäivityksellä tuo tulisi kuntoon. Syynä oli muistaakseni se, että kaasuläppäkotelo ja etanolisofta eivät olleet aivan "synkroonissa" tuossa tietyssä tilanteessa. Etanolisofta oli kai sovitettu uudemman malliselle kaasuläppäkotelolle, näin se muistaakseni oli. Helpompi tapa oli softata uusi korjattu softa kuin vaihtaa uudempi läppäkotelo.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Kuminauhamainen nykiminen etanolilla (tehtaan biopower stage1)
Joo tais tosiaan olla toi Tomi V:n tapaus mikä oli ainut minkä googlaamalla löyty. Eli pitää vaan löytää sit joku softaaja ku toi VN-dyno näyttäis olevan Vaasassa . Ja täsmäis kans toi että samoihin aikoihin vaihettu kaasuläppäkotelo ku softattu. Kiitos vastauksista ja saa vinkata jos on softaajia tiedossa. Päivittelen tänne jos ja kun saan kuntoon.
Re: Kuminauhamainen nykiminen etanolilla (tehtaan biopower stage1)
viewtopic.php?f=15&t=131831&p=958750&hi ... aa#p958750
viewtopic.php?f=15&t=138260&p=951124&hi ... lo#p951124
Tuossa nyt muutama
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Kuminauhamainen nykiminen etanolilla (tehtaan biopower stage1)
Pitäis kait opetella lukemaan, Vantaa ei ole sama kuin Vaasa.
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Kuminauhamainen nykiminen etanolilla (tehtaan biopower stage1)
Eikö?
Mitenkäs se rengasvalmistaja ja kamarimusiikkipaikkakunta?
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Kuminauhamainen nykiminen etanolilla (tehtaan biopower stage1)
Oli etanolikartassa jotain häikkää ja tuli kuntoon uudella ohjelmalla