Tech2:lla saa kyllä nopeasti viitteen mistä kiikasta, mutta jotain voi muutenkin tarkistaa:
Tuossa vaiheessa pääsylinterit vedetään sisään ja ilmeisesti liike ei pääse loppuun asti. Onhan hydrauliikan öljymäärä tarkistettu?
Saako jumin jälkeen kattoa painettua käsin alaspain? Painuuko mahdollisesti vain toinen puoli?
Jos ei liiku painamalla, saattaa jotain olla välissä: Katto ylhäällä vedä sisäkatto takasivuikkunan takaa ulos miltä kuudennen kaaren nivelen paikkeilla näyttää. Siellä voi 6.kaaren anturit olla irti tai vaikka katon eriste jotenkin huonosti. Tässä katon pakkausvaiheessa 6.kaari liikkuu asentoon jossa anturista pitää saada arvo "ylhäällä" ennenkuin jatketaan kattokotelon kannen kanssa.
Pääsylinterin antureissa on kyllä jotain eloa, ainakin minulla totaalisesti mykkä, pääsylinterin alempi (katto auki) anturi ei antanut edes aloittaa katon avausta. Tuosta tuli kyllä selvä vikakoodikin (B1311 01). Ongelma näissä että katon koodeja lukee vain tech2 ja joku kalliimpi yleislukija.
Joku aika sitten täällä oli ongelma 6.kaaren liikkeen kansa, silloin syyksi paljastui sylinterien "heikkous": ilmeisesti männän tiiviste vuosi niin että ei tullut tarpeeksi voimaa varteen. Onhan tuokin tässä mahdollista nyt vain kyse pääsylinteristä. Luulis kyllä silloin haittaavan katon päälle nostossa enempi, minun järjen mukaan vaatii enemmän voimaa kun painovoima ei auta kuten avauksessa.
Tuolta apua selvitykseen:
https://saabwisonline.com/b5/wis/9-3/20 ... od-system/