eSID 3
eSID 3
Morjens.
Tämmöne kysymys, et voiko ton eSIDin näyttöön luottaa. Meinaan kun moottori tietojen perusteella pitäis olla 210hp. (B207R) Mut eSID näyttää
et perf(max) 370nm ja 273hp. Ohitus tilanteessa helposti 225hp. Onkohan tota konetta ropattu ennen ku ostin sen? Auto siis 2009 9-3 AERO XVD.
Tämmöne kysymys, et voiko ton eSIDin näyttöön luottaa. Meinaan kun moottori tietojen perusteella pitäis olla 210hp. (B207R) Mut eSID näyttää
et perf(max) 370nm ja 273hp. Ohitus tilanteessa helposti 225hp. Onkohan tota konetta ropattu ennen ku ostin sen? Auto siis 2009 9-3 AERO XVD.
SAABismi, ei ole sairaus, vaan hyvä elämäntapa.
Re: eSID 3
Kyllä siitä autosta ihan todennäköisesti on softaa puukotettu, eli tehoja on enemmän kuin vakiona.
Nyt: Töpselikärsä 2014 Mitsubishi Outlander PHEV
Ennen: Loppuunajettu 2008 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | 2002 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: 1980 Oldsmobile Delta 88 468 cid | 1965 VW 1200 | 1973 VW 1303S | 1982 Honda CB750K
Ennen: Loppuunajettu 2008 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | 2002 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: 1980 Oldsmobile Delta 88 468 cid | 1965 VW 1200 | 1973 VW 1303S | 1982 Honda CB750K
Re: eSID 3
No täytyy kattoo mitä näyttää, kun oikee kunnolla kutittelee. Ei vaan ollu tämmösestäkää mitää tiatoo ku ostin tän.
SAABismi, ei ole sairaus, vaan hyvä elämäntapa.
Re: eSID 3
En luottaisi eSID lukemiin, itsellä TTiD:ssä näyttää max 201hp ja 400Nm. Aika alakantiin JC:n softalle.
eSID lukemia katsellessa softauksen näkee helpoiten ahtopaineesta.
eSID lukemia katsellessa softauksen näkee helpoiten ahtopaineesta.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 150tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 150tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: eSID 3
Mitkä mahtaa olla orkkis ahtopaineet ? Tossa muistaakseni 1,25 bar.
SAABismi, ei ole sairaus, vaan hyvä elämäntapa.
Re: eSID 3
Näin on.
Omassa vastaavassa TTiD:ssä (automaatti) on Maptunin softa. Tietojen mukaan olisi 210 hv ja 450 Nm vääntöä.
Tosin onko automaatissa vääntö rajattu.. ... periaatteessa kai Aisinin 6v laatikolla 450 Nm ei ole liikaa

ESID3 näyttää maksimissaan 193 hv ja 394 Nm. Ahtopainetta näyttää maksimissaan 2,1 bar. Vakiossa on muistaakseni ahtoja 1,7 bar, joten tässä mielessä softa toiminee kuten pitääkin. Tähän ahtopaineeseen voi luottaa, koska se on ihan mitattu arvo ahtopaineanturilta.
Noihin laskennallisiin teho ja vääntölukemiin en minäkään ihan täysin luottaisi. En sitten tiedä, että rajoitetaanko automaatilla maksimi vääntö 400 Nm. Mikäli näin olisi, niin silloin tuo eSID:n näyttämä lukema on melko lähellä. Teho nyt jää jonkin verran vajaaksi tuosta 210:stä, mutta onhan se enemmän kuin vakio 180.
Vikakoodinlukua Saab+muut merkit: Monimerkkitesteri Launch x431Master ja Op-Com
Re: eSID 3
Mulla ahdot max 2.12bar. Kyllä sitä vääntöä lähemmäs 450 pitäisi olla automaatillakin ja loodalle on speksattu kestoksi tuo 450. Vakiona manuaalissa on 400 ja automaatissa muistaakseni 380. Joka tapauksessa kulkupuoli on huomattavasti reippaampaa kuin vakiona.petrisa kirjoitti: ↑La Elo 06, 2022 09:06Näin on.
Omassa vastaavassa TTiD:ssä (automaatti) on Maptunin softa. Tietojen mukaan olisi 210 hv ja 450 Nm vääntöä.
Tosin onko automaatissa vääntö rajattu.. ... periaatteessa kai Aisinin 6v laatikolla 450 Nm ei ole liikaa![]()
ESID3 näyttää maksimissaan 193 hv ja 394 Nm. Ahtopainetta näyttää maksimissaan 2,1 bar. Vakiossa on muistaakseni ahtoja 1,7 bar, joten tässä mielessä softa toiminee kuten pitääkin. Tähän ahtopaineeseen voi luottaa, koska se on ihan mitattu arvo ahtopaineanturilta.
Noihin laskennallisiin teho ja vääntölukemiin en minäkään ihan täysin luottaisi. En sitten tiedä, että rajoitetaanko automaatilla maksimi vääntö 400 Nm. Mikäli näin olisi, niin silloin tuo eSID:n näyttämä lukema on melko lähellä. Teho nyt jää jonkin verran vajaaksi tuosta 210:stä, mutta onhan se enemmän kuin vakio 180.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 150tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 150tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: eSID 3
Tarkka max lukema joka minullakin jää eSID:iin on sama 2,12 bar.
Edellisessä viestissä pyöristin sen vain 2,1 bariin

Jos sitten verrataan SS:n kanssa noita teho ja vääntölukemia eSID:ssä, niin aika lailla samaa ne näyttävät:
201 hv vs 193 hv
400 Nm vs 394 Nm
Omaksi mielenkiinnoksi olen ottanut joskus OpComin avulla dataa talteeen ajon aikana.
Tämän olen sitten muuntanut exel taulukoksi ja exel laskenut tallennetusta datasta ilmamassan/työtahti.
Automaatilla ajaen "pakkovaihde" päällä saan täyskiihdytyksessä ilmamassaksi järjestäin pitkällä aikavälillä koko ajan selvästi yli 1500 mg/C. Huiput käyvät jonkin aikaa yli 1600 mg/C.
Vikakoodinlukua Saab+muut merkit: Monimerkkitesteri Launch x431Master ja Op-Com