eSID 3
eSID 3
Morjens.
Tämmöne kysymys, et voiko ton eSIDin näyttöön luottaa. Meinaan kun moottori tietojen perusteella pitäis olla 210hp. (B207R) Mut eSID näyttää
et perf(max) 370nm ja 273hp. Ohitus tilanteessa helposti 225hp. Onkohan tota konetta ropattu ennen ku ostin sen? Auto siis 2009 9-3 AERO XVD.
Tämmöne kysymys, et voiko ton eSIDin näyttöön luottaa. Meinaan kun moottori tietojen perusteella pitäis olla 210hp. (B207R) Mut eSID näyttää
et perf(max) 370nm ja 273hp. Ohitus tilanteessa helposti 225hp. Onkohan tota konetta ropattu ennen ku ostin sen? Auto siis 2009 9-3 AERO XVD.
SAABismi, ei ole sairaus, vaan hyvä elämäntapa.
Re: eSID 3
Kyllä siitä autosta ihan todennäköisesti on softaa puukotettu, eli tehoja on enemmän kuin vakiona.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: eSID 3
No täytyy kattoo mitä näyttää, kun oikee kunnolla kutittelee. Ei vaan ollu tämmösestäkää mitää tiatoo ku ostin tän.
SAABismi, ei ole sairaus, vaan hyvä elämäntapa.
Re: eSID 3
En luottaisi eSID lukemiin, itsellä TTiD:ssä näyttää max 201hp ja 400Nm. Aika alakantiin JC:n softalle.
eSID lukemia katsellessa softauksen näkee helpoiten ahtopaineesta.
eSID lukemia katsellessa softauksen näkee helpoiten ahtopaineesta.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: eSID 3
Mitkä mahtaa olla orkkis ahtopaineet ? Tossa muistaakseni 1,25 bar.
SAABismi, ei ole sairaus, vaan hyvä elämäntapa.
Re: eSID 3
Näin on.
Omassa vastaavassa TTiD:ssä (automaatti) on Maptunin softa. Tietojen mukaan olisi 210 hv ja 450 Nm vääntöä.
Tosin onko automaatissa vääntö rajattu.. ... periaatteessa kai Aisinin 6v laatikolla 450 Nm ei ole liikaa
ESID3 näyttää maksimissaan 193 hv ja 394 Nm. Ahtopainetta näyttää maksimissaan 2,1 bar. Vakiossa on muistaakseni ahtoja 1,7 bar, joten tässä mielessä softa toiminee kuten pitääkin. Tähän ahtopaineeseen voi luottaa, koska se on ihan mitattu arvo ahtopaineanturilta.
Noihin laskennallisiin teho ja vääntölukemiin en minäkään ihan täysin luottaisi. En sitten tiedä, että rajoitetaanko automaatilla maksimi vääntö 400 Nm. Mikäli näin olisi, niin silloin tuo eSID:n näyttämä lukema on melko lähellä. Teho nyt jää jonkin verran vajaaksi tuosta 210:stä, mutta onhan se enemmän kuin vakio 180.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: eSID 3
Mulla ahdot max 2.12bar. Kyllä sitä vääntöä lähemmäs 450 pitäisi olla automaatillakin ja loodalle on speksattu kestoksi tuo 450. Vakiona manuaalissa on 400 ja automaatissa muistaakseni 380. Joka tapauksessa kulkupuoli on huomattavasti reippaampaa kuin vakiona.petrisa kirjoitti: ↑La Elo 06, 2022 09:06Näin on.
Omassa vastaavassa TTiD:ssä (automaatti) on Maptunin softa. Tietojen mukaan olisi 210 hv ja 450 Nm vääntöä.
Tosin onko automaatissa vääntö rajattu.. ... periaatteessa kai Aisinin 6v laatikolla 450 Nm ei ole liikaa
ESID3 näyttää maksimissaan 193 hv ja 394 Nm. Ahtopainetta näyttää maksimissaan 2,1 bar. Vakiossa on muistaakseni ahtoja 1,7 bar, joten tässä mielessä softa toiminee kuten pitääkin. Tähän ahtopaineeseen voi luottaa, koska se on ihan mitattu arvo ahtopaineanturilta.
Noihin laskennallisiin teho ja vääntölukemiin en minäkään ihan täysin luottaisi. En sitten tiedä, että rajoitetaanko automaatilla maksimi vääntö 400 Nm. Mikäli näin olisi, niin silloin tuo eSID:n näyttämä lukema on melko lähellä. Teho nyt jää jonkin verran vajaaksi tuosta 210:stä, mutta onhan se enemmän kuin vakio 180.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: eSID 3
Tarkka max lukema joka minullakin jää eSID:iin on sama 2,12 bar.
Edellisessä viestissä pyöristin sen vain 2,1 bariin
Jos sitten verrataan SS:n kanssa noita teho ja vääntölukemia eSID:ssä, niin aika lailla samaa ne näyttävät:
201 hv vs 193 hv
400 Nm vs 394 Nm
Omaksi mielenkiinnoksi olen ottanut joskus OpComin avulla dataa talteeen ajon aikana.
Tämän olen sitten muuntanut exel taulukoksi ja exel laskenut tallennetusta datasta ilmamassan/työtahti.
Automaatilla ajaen "pakkovaihde" päällä saan täyskiihdytyksessä ilmamassaksi järjestäin pitkällä aikavälillä koko ajan selvästi yli 1500 mg/C. Huiput käyvät jonkin aikaa yli 1600 mg/C.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: eSID 3
Meillä saman suuntaista. 2.1bar ja
201 hv vs 193 hv vs 212 hv
400 Nm vs 394 Nm vs 408 Nm
900 -88
9-3 cab re85 -00
9-3 sc ttid -10
#4260
9-3 cab re85 -00
9-3 sc ttid -10
#4260
Re: eSID 3
Huomasin yksi päivä tässä että tallentunut lukema olikin nyt 199 hv ja 400 Nm
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: eSID 3
Ymmärsin, että Maptun olisi tavallaan eSIDin virallinen myyntikanava.
eSID2:sta ei enää ole (onneksi sain aikanaan ostettua sellaisen todella kohtuulliseen hintaan), ja eSID3:stakin myydään ei-oota
eSID2:sta ei enää ole (onneksi sain aikanaan ostettua sellaisen todella kohtuulliseen hintaan), ja eSID3:stakin myydään ei-oota
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: eSID 3
Neo Bros myy myös Esid2 ja 3.Turbo Sensonic kirjoitti: ↑Ma Elo 22, 2022 07:21Ymmärsin, että Maptun olisi tavallaan eSIDin virallinen myyntikanava.
eSID2:sta ei enää ole (onneksi sain aikanaan ostettua sellaisen todella kohtuulliseen hintaan), ja eSID3:stakin myydään ei-oota
900 -88
9-3 cab re85 -00
9-3 sc ttid -10
#4260
9-3 cab re85 -00
9-3 sc ttid -10
#4260
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: eSID 3
Myy niitä muutkin firmat, mutta luulen, että Maptun on se "virallinen" jälleenmyyjä.Jonenii kirjoitti: ↑Ma Elo 22, 2022 18:29Neo Bros myy myös Esid2 ja 3.Turbo Sensonic kirjoitti: ↑Ma Elo 22, 2022 07:21Ymmärsin, että Maptun olisi tavallaan eSIDin virallinen myyntikanava.
eSID2:sta ei enää ole (onneksi sain aikanaan ostettua sellaisen todella kohtuulliseen hintaan), ja eSID3:stakin myydään ei-oota
On kyllä "must have" -tarvike.
Kunpa NG9-5:eenkin saisi moisen.'
Nyt meillä on EBD2-mokkula kiinni ja torque Witsonissa, jolla pystyy diagnosoimaan ja saamaan tietoa autosta. Valitettavasti vikakoodit näkee vain ECUsta ja täydellistä vikadiagnostiikkaa varten tarvitsee kytkeä MDI autoon.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: eSID 3
Esidin jälleenmyyjät on listattu valmistajan sivuilla:
http://esid.se/distributors.html
Sieltä löytyy Maptun, Neo Bros ja muutama muukin.
http://esid.se/distributors.html
Sieltä löytyy Maptun, Neo Bros ja muutama muukin.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K