Obd liittimen johto irti
Re: Obd liittimen johto irti
Vielä tyhmä kysymys. Voiko auton cimmiä mitata/testaa jos sen irrottaa autosta? Vai pitääkö cimmi olla autossa paikkaa että voi mitata. Jos voi testata irrallan autosta, niin pitääkö olla tech 2 mittari, vai käykö muukin mittari pelkkään testaamiseen. Uuden tai käytetyn cimmin ohjelmointiin ilmeisesti käy vai tech 2 mittari. Jos hommaa käytetyn cimmin niin pitää olla vähintään yksi avain mukana. Onko näin? Onko Oulussa vieläkään missään kenelläkään tech 2 mittaria?
Re: Obd liittimen johto irti
Oliko autossa jotain vikaakin?
Re: Obd liittimen johto irti
Samaa mietin minäkin.
Millä testerillä yritetty yhteyttä autoon? Toimiiko se jossain toisessa autossa?
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Obd liittimen johto irti
Kyllä on autossa vikaa. Olen aiemmin kirjoittanut tälle palstalle. Autosta pitää aina käyttää akunkenkä irti että saa käyntiin. Tein väliaikaisen hyppyjohdon jolla saan virrat pois ja sitten uudestaan päälle. Ilmeisesti cimmi vika. Olisi katsastus ensikuussa. Ei mene läpi kun on vika.
Re: Obd liittimen johto irti
Eipä tuossa sitten kannata hirveästi OBD pistokkeen piuhojen kanssa painia, kun vika on ilmeisesti nyt todellakin jossain muualla.
Näiden yleistestereiden kanssa ongelmat tulevat esiin ensimmäiseksi, mikäli autossa on jossain väylässä olevassa yksikössä vikaa. CIM on noista tietenkin se yksi olennaisimmista.
Viisainta olisi nyt käyttää auto Tech2 päässä ja tarkistaa pääseekö edes sillä käsiksi autoon. Tech2 pääsee autoon käsiksi vaikka virrat eivät kytkeydy virtalukosta päälle. Mikäli CIM menee vaihtoon, joka on hyvinkin mahdollista, niin silloin vaihtohommiin tarvitaan Tech2 joka tapauksessa.
Näiden yleistestereiden kanssa ongelmat tulevat esiin ensimmäiseksi, mikäli autossa on jossain väylässä olevassa yksikössä vikaa. CIM on noista tietenkin se yksi olennaisimmista.
Viisainta olisi nyt käyttää auto Tech2 päässä ja tarkistaa pääseekö edes sillä käsiksi autoon. Tech2 pääsee autoon käsiksi vaikka virrat eivät kytkeydy virtalukosta päälle. Mikäli CIM menee vaihtoon, joka on hyvinkin mahdollista, niin silloin vaihtohommiin tarvitaan Tech2 joka tapauksessa.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)