Saab 9-3 1,9 tid my 08 U2100 0F Yleinen väylä virhe. Oireili tiputtamalla mittariston viisarit nollaan ja sytytti varoitus valot. Kesti ehkä 2 sec ja toistui neljä kertaa muutaman minuutin välein. Tapahtui ajaessa eikä moottori sammunut.
Wis kertoo mahdollisesta i väylän oikosesta olisko kohtalon tovereita mistä etsiä vikaa? Tyhjensin techkillä väylän ja virhe laskurin. Cim ja ehu oli kerryttänyt virheitä muut ei. Ajelin tänään pitemmän lenkin eikä kyseistä ongelmaa näkynyt. Tech kuitenkin näytti, että U2100 0F oli käynyt päällä ja väylässä virheitä cim ja ehu.
U2100 0F
U2100 0F
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: U2100 0F
Selvisikö tämä koskaan?
Re: U2100 0F
Eipä selvinnyt.
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: U2100 0F
Jep. Ei vissiin tehnyt enempää kuin tuon kerran sitä?
Tutkin vastaavaa tapausta joka on nyt alkanut tekemään samaa päivittäin. Virheet yhteydestä ehuun voinee laskea melkein ominaisuudeksi, ainakaan tähän oireeseen ne ei vaikuta enkä ole hoksannut radion toiminnassakaan mitään vikaa vaikka ehu virheitä kerryttääkin. Käytin yhden tällaisen radion jopa palasina ja tinasin liitoksia uudelleen ilman havaittavaa vaikutusta. Navimallissa on ainakin tehtaan jäljiltä huonoja tinauksia, mm. omasta sain auxin kummittelun lakkaamaan juottamalla aux pistokkeen uudelleen kiinni. Aina kun mittaristo boottaa niin cimin kohdalle tulee virhe laskuriin.
Virhelaskurin ilmoitus i-bus yhteysvirheestä cimiin ei välttämättä johdu itse cimistä, niinkuin tässäkin tapauksessa, vaan mikä vain laite väylässä voi tuon aiheuttaa.
Ainakaan minun wis ei anna selitystä tuolle 0f loppuiselle koodille, netistä löytyy sille tällainen selitys:
https://z90.pl/saab/dtc/read.php?model=9440&doc=IDA1560
Tutkin vastaavaa tapausta joka on nyt alkanut tekemään samaa päivittäin. Virheet yhteydestä ehuun voinee laskea melkein ominaisuudeksi, ainakaan tähän oireeseen ne ei vaikuta enkä ole hoksannut radion toiminnassakaan mitään vikaa vaikka ehu virheitä kerryttääkin. Käytin yhden tällaisen radion jopa palasina ja tinasin liitoksia uudelleen ilman havaittavaa vaikutusta. Navimallissa on ainakin tehtaan jäljiltä huonoja tinauksia, mm. omasta sain auxin kummittelun lakkaamaan juottamalla aux pistokkeen uudelleen kiinni. Aina kun mittaristo boottaa niin cimin kohdalle tulee virhe laskuriin.
Virhelaskurin ilmoitus i-bus yhteysvirheestä cimiin ei välttämättä johdu itse cimistä, niinkuin tässäkin tapauksessa, vaan mikä vain laite väylässä voi tuon aiheuttaa.
Ainakaan minun wis ei anna selitystä tuolle 0f loppuiselle koodille, netistä löytyy sille tällainen selitys:
https://z90.pl/saab/dtc/read.php?model=9440&doc=IDA1560
Re: U2100 0F
Jotenkin tuli sellainen muistikuva, että laturin vaihdon jälkeen ei enää erroria tullut.
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.