Saab 9-3 SportSedan 2.0t
- Ballantines
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 73
- Liittynyt: Ti Joulu 17, 2013 21:19
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Saab 9-3 SportSedan 2.0t
Turvapääsy on. 9-3 näkyy vaativan turvapääsyn melkein kaikkiin toimintoihin.
SAAB 9-3 2.0t -03 *** Vikakoodien luku/poisto Tech2
Re: Saab 9-3 SportSedan 2.0t
Mikäli on tälle tarvetta, niin laita yksitysiviestinä s-posti osoitteesi tai viesti suoraan allekirjoitukseni s-postiin.Ballantines kirjoitti: ↑Ti Syys 13, 2022 17:40Millainen on tuo "huijaus" millä saadaan tuo SAI-pumpun vikakoodi jäämään pois?
Laitan sitten liitetiedostona kytkentäkuvan sekä seikkaperäiset ohjeet kytkennän tekemiseen.
Kytkentä ei ole vaikea tehdä, kuten jo aiemmin viittasinkin, pitää vain tehdä oikeaan paikkaan. Ja lisäksi on halpa .
Kytkentä ei vaikuta auton toimintaan mitenkään eikä silloinkaan, vaikka myöhemmin jostain syystä tekisi softapäivityksen, jossa SAI pumppu ei ole käytössä.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
- Ballantines
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 73
- Liittynyt: Ti Joulu 17, 2013 21:19
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Saab 9-3 SportSedan 2.0t
Nyt on perehdytty Saabin sähkö- ja anturiongelmiin ja saatu kaikki poistettua.
Vikakoodeja oli auton ostohetkellä B0014, P0411 ja satunnainen P0300 joka sittemmin oli jatkuava.
Tuntuu olevan Saab yhtä herkkä akun kunnolle kuin C Vectrakin. Tuo P0300 vika poistuin kun vaihdoin uuden akun eikä ole senjälkeen
vikakoodia näkynyt ja käynti on tasainen.
Uutta cimmiä odotellessa aloin tutkimaa tuota varashälytintä joka ei ollut aktivoituna, aktivoin sen n.pariviikkoa sitten vain luukkujen
osalta ja ilman TSL-lukitusta sekä hälyn tullessa vain vilkut vilkkuu. Kokeilin avaamalla oven avaimella ja hälyt toimii.
Hälyn aktivoinnin jälkeen ei ole B0014 vikakoodia tullut, olisko ollut bitti poikittain jossain. Nyt on sitten vara cimmi hyllyssä, jokuhan kirjoitti että osa joka on hyllyssä varalta ei koskaan vikaannu.
Tuo P0411 vikakoodin ilmeneminen poistui petrisan "huijaus"ohjeilla. Kiitos niistä ohjeista.
Korjauskustannuksiin voi lukea uuden akun ja releen, vaikka alkumetreillä näytti että korjaukseen menee satoja euroja.
Seuraavaksi on sitten alustan tutkiminen, kovin isoja vikoja sieltä ei pitäisi löytyä.
Oikea etukulma naksuu joskus niin pitää se ainakin avata, yläpään laakeria epäilen.
EDIT: Loppu huomautuksena voi sanoa että jos on Saab tai Opel pihassa (itsellä molemmat) niin Tech2 on halpa investointi jos vähänkään osaa itse jotain korjata.
Korjaamothan haluaa yleensä aina testerimaksun kun piuhan kytkevät autoon ja antavat hinta arvion vian korjaamiseen joka on yleensä 500- 1000 euroa.
Vikakoodeja oli auton ostohetkellä B0014, P0411 ja satunnainen P0300 joka sittemmin oli jatkuava.
Tuntuu olevan Saab yhtä herkkä akun kunnolle kuin C Vectrakin. Tuo P0300 vika poistuin kun vaihdoin uuden akun eikä ole senjälkeen
vikakoodia näkynyt ja käynti on tasainen.
Uutta cimmiä odotellessa aloin tutkimaa tuota varashälytintä joka ei ollut aktivoituna, aktivoin sen n.pariviikkoa sitten vain luukkujen
osalta ja ilman TSL-lukitusta sekä hälyn tullessa vain vilkut vilkkuu. Kokeilin avaamalla oven avaimella ja hälyt toimii.
Hälyn aktivoinnin jälkeen ei ole B0014 vikakoodia tullut, olisko ollut bitti poikittain jossain. Nyt on sitten vara cimmi hyllyssä, jokuhan kirjoitti että osa joka on hyllyssä varalta ei koskaan vikaannu.
Tuo P0411 vikakoodin ilmeneminen poistui petrisan "huijaus"ohjeilla. Kiitos niistä ohjeista.
Korjauskustannuksiin voi lukea uuden akun ja releen, vaikka alkumetreillä näytti että korjaukseen menee satoja euroja.
Seuraavaksi on sitten alustan tutkiminen, kovin isoja vikoja sieltä ei pitäisi löytyä.
Oikea etukulma naksuu joskus niin pitää se ainakin avata, yläpään laakeria epäilen.
EDIT: Loppu huomautuksena voi sanoa että jos on Saab tai Opel pihassa (itsellä molemmat) niin Tech2 on halpa investointi jos vähänkään osaa itse jotain korjata.
Korjaamothan haluaa yleensä aina testerimaksun kun piuhan kytkevät autoon ja antavat hinta arvion vian korjaamiseen joka on yleensä 500- 1000 euroa.
SAAB 9-3 2.0t -03 *** Vikakoodien luku/poisto Tech2
Re: Saab 9-3 SportSedan 2.0t
Eipä mitäänBallantines kirjoitti: ↑La Loka 08, 2022 06:22Tuo P0411 vikakoodin ilmeneminen poistui petrisan "huijaus"ohjeilla. Kiitos niistä ohjeista.
Muista vielä, ellet sitä jo tehnyt, niin tulpata ilmanputsarin päässä SAI pumpun imuletku. Muutoin, etenkin nyt lämpötilojen vaihdellessa, imuputkeen kertyy kondenssivettä SAI pumpun ollessa toimimaton ja moottorin imu vetäiseen vesipisaroita imuilman mukaan. Ei siitä muuta haittaa ole kuin välillä ilmeneviä pieniä nykäisyjä.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
- Ballantines
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 73
- Liittynyt: Ti Joulu 17, 2013 21:19
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Saab 9-3 SportSedan 2.0t
Ensimmäinen "pakkasaamu -1". Takalasin lämmitin ja penkinlämmittimet ei toimi. Kaikki sulakkeet testasin jo, pitäis olla ehjät.
Taulussa näkyy symbolit. Mikä ko. toimintoja ohjaa ja mistä alkaisi vikaa etsimään?
Taulussa näkyy symbolit. Mikä ko. toimintoja ohjaa ja mistä alkaisi vikaa etsimään?
SAAB 9-3 2.0t -03 *** Vikakoodien luku/poisto Tech2
- Ballantines
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 73
- Liittynyt: Ti Joulu 17, 2013 21:19
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Saab 9-3 SportSedan 2.0t
Vaihdoin ICM1 tilalle ICM2 ja kun Tech oli kiinni niin ajattelin lisätä toisessa autossa olleen avaimen.
Oma avain meni lisäyksen läpi ja toimii mutta tuon toisessa autossa olleen avaimen kohdalla Tech ilmoitti että ei voi lisätä avainta.
Oma avain meni lisäyksen läpi ja toimii mutta tuon toisessa autossa olleen avaimen kohdalla Tech ilmoitti että ei voi lisätä avainta.
SAAB 9-3 2.0t -03 *** Vikakoodien luku/poisto Tech2
Re: Saab 9-3 SportSedan 2.0t
Avainliikkeissä tai vastaavissa teetettyjä tarvikeavaimia ei kannata techille tarjota, niitä ei ole techillä lisätty autoon muutenkaan vaan voivat olla kopioita toisesta autoon lisätystä avaimesta. Käytettyä toiseen autoon jo lisättyä avainta et myöskään techillä saa toimimaan.
- Ballantines
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 73
- Liittynyt: Ti Joulu 17, 2013 21:19
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Saab 9-3 SportSedan 2.0t
Luinkin jo aiheesta viewtopic.php?f=15&t=121046&p=850015&hi ... in#p850015
ettei käytettyä avainta saa koodattua toiseen autoon.
ettei käytettyä avainta saa koodattua toiseen autoon.
SAAB 9-3 2.0t -03 *** Vikakoodien luku/poisto Tech2
- Ballantines
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 73
- Liittynyt: Ti Joulu 17, 2013 21:19
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Saab 9-3 SportSedan 2.0t
Mitä autoon on asennettu kun luovutustiedoissa Jälkiasennetut lisävarusteet: HF-ASENNUSVALMIUS???
SAAB 9-3 2.0t -03 *** Vikakoodien luku/poisto Tech2
Re: Saab 9-3 SportSedan 2.0t
Handsfree valmius?
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
- Ballantines
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 73
- Liittynyt: Ti Joulu 17, 2013 21:19
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Saab 9-3 SportSedan 2.0t
Kyllä, handsfree. Mutta mitä sinne on asennettu kun se on lisävarusteena? Pitää alkaa tutkimaan WIS:ä ja EPC:tä josko jotain tietoo löytyis.
SAAB 9-3 2.0t -03 *** Vikakoodien luku/poisto Tech2
- Ballantines
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 73
- Liittynyt: Ti Joulu 17, 2013 21:19
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Saab 9-3 SportSedan 2.0t
Autoa taas tutkailtu ja tietoa etsitty mutta tuohon lisävarusteeseen HF-ASENNUSVALMIUS en ole löytänyt vastausta.
Kun vaihdoin CD-soittimen niin huomasin irrallaan olevan valokaapelin jonka päässä musta "tulppa", liittyiskö tuohon hf:ään??
Nyt kun tuota lunta tullut niin ilmaantui vikakoodi C0045 06, ilmeisesti vikaantuu vasemman puolen johto herkemmin kun pakoputki/äänenvaimennin sulattaa lunta joka sitten jäätyy ja rikkoon johdon.
Kun vaihdoin CD-soittimen niin huomasin irrallaan olevan valokaapelin jonka päässä musta "tulppa", liittyiskö tuohon hf:ään??
Nyt kun tuota lunta tullut niin ilmaantui vikakoodi C0045 06, ilmeisesti vikaantuu vasemman puolen johto herkemmin kun pakoputki/äänenvaimennin sulattaa lunta joka sitten jäätyy ja rikkoon johdon.
SAAB 9-3 2.0t -03 *** Vikakoodien luku/poisto Tech2
- Ballantines
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 73
- Liittynyt: Ti Joulu 17, 2013 21:19
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Saab 9-3 SportSedan 2.0t
Kevät ja aurinko lämmittää....autonkin sisältä ja vikakoodi B0014 matkustajan airbag ilmaantui.
WIS:n mukaan vika olisi johtosarjassa (oikosulku/katkos).
Korjaa johtosarja väliltä:
Turvatyyny, matkustaja, vaihe 2 333P
Ohjausyksikkö SDM 331
Liittimen nastat 6 ja 7
Olenko oikeassa kun käsitin ohjeen niin että keskikonsolissa oleva boxi ja siinä oleva takimmainen liitin josta
nastat 6 ja 7 menevät turvatyynylle?
WIS:n mukaan vika olisi johtosarjassa (oikosulku/katkos).
Korjaa johtosarja väliltä:
Turvatyyny, matkustaja, vaihe 2 333P
Ohjausyksikkö SDM 331
Liittimen nastat 6 ja 7
Olenko oikeassa kun käsitin ohjeen niin että keskikonsolissa oleva boxi ja siinä oleva takimmainen liitin josta
nastat 6 ja 7 menevät turvatyynylle?
SAAB 9-3 2.0t -03 *** Vikakoodien luku/poisto Tech2
Re: Saab 9-3 SportSedan 2.0t
Pääsääntöisesti riittää tyynyn liittimien irroitus ja kiinnitys pyyhkimään kertyneen oksidikerroksen liitinpinneistä, jonka jälkeen koodin poisto. Voi lisäksi myös käyttää kontaktisuihketta jos on käsillä.
- Ballantines
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 73
- Liittynyt: Ti Joulu 17, 2013 21:19
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Saab 9-3 SportSedan 2.0t
Kontakti sprayllä pitää puhdistaa kaikki liittimet samalla mitä tuolta konsolista löytyy. Autosta on sprayllä käsitelty melkein kaikki näkösällä olevat liittimet ja polttimoiden kannat kun olivat kaikki enempi tai vähempi hapettuneet.
SAAB 9-3 2.0t -03 *** Vikakoodien luku/poisto Tech2