Saab 9-3 SportSedan 2.0t
Re: Saab 9-3 SportSedan 2.0t
Tarkoitin että helpompi aloittaa tyynyn päästä, siellä se vika yleensä on. Hanskalaatikon irroitus riittää käsiksi pääsyyn.
- Ballantines
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 73
- Liittynyt: Ti Joulu 17, 2013 21:19
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Saab 9-3 SportSedan 2.0t
Putsaan kyllä tyynyn liittimenkin ja samalla mittaan nuo johdot niin ei tarvitse sitä enään uudelleen aukoa.
SAAB 9-3 2.0t -03 *** Vikakoodien luku/poisto Tech2
Re: Saab 9-3 SportSedan 2.0t
Suhtautuisin varovasti airbacin johtojen mittaukseen
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: Saab 9-3 SportSedan 2.0t
Johdot voi mitata huoletta kunhan ne ovat molemmista päistä irti.
Re: Saab 9-3 SportSedan 2.0t
Niinpä
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: Saab 9-3 SportSedan 2.0t
Mittailin joskus vanhemman 9-5:n ratin tyynyn johtoja. Ei tullut silmille, saattoi olla tuuria.
Mutta : liittimet toimivat tuossa siten että irroitettuna liitin oikosulkeutui, eli resistanssi oli pienempi kuin tyynyllä kun liitin jostain välistä huonosti pohjassa tai kokonaan irti. En tiedä onko näissä uudemmissa samoin, mutta tiedoksi että näinkin voi olla.
Mittaukset tein tyynyä vahtivan aivolaatikon liittimeltä ja irroittelin vuoron perään järjestyksessä kaikki matkalla olleet liittimet. Vika tietenkin löytyi siitä viimeisestä .
Omistajalle oli käynyt niin että ratti pyöri tyhjää parkista lähtiessä. Hinausauton kuski oli sitten testannut laittamalla ratin pyörimään vauhdilla. Lähipaja vaihtoi spiraalin ja yhdisteli ohjausnivelet. Minulle tuotiin koska merkkiliike ei saanut vikaa kuitattua ja olisivat halunneet vaihtaa puoli autoa. Syy oli liian kireälle niputettu johdinnippu; eli aina kun rattia käänsi toiseen reunaan, tuli airbag-hälyt liittimen löystyessä.
Mutta : liittimet toimivat tuossa siten että irroitettuna liitin oikosulkeutui, eli resistanssi oli pienempi kuin tyynyllä kun liitin jostain välistä huonosti pohjassa tai kokonaan irti. En tiedä onko näissä uudemmissa samoin, mutta tiedoksi että näinkin voi olla.
Mittaukset tein tyynyä vahtivan aivolaatikon liittimeltä ja irroittelin vuoron perään järjestyksessä kaikki matkalla olleet liittimet. Vika tietenkin löytyi siitä viimeisestä .
Omistajalle oli käynyt niin että ratti pyöri tyhjää parkista lähtiessä. Hinausauton kuski oli sitten testannut laittamalla ratin pyörimään vauhdilla. Lähipaja vaihtoi spiraalin ja yhdisteli ohjausnivelet. Minulle tuotiin koska merkkiliike ei saanut vikaa kuitattua ja olisivat halunneet vaihtaa puoli autoa. Syy oli liian kireälle niputettu johdinnippu; eli aina kun rattia käänsi toiseen reunaan, tuli airbag-hälyt liittimen löystyessä.
9-5 2.0 Tid 2010
- Ballantines
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 73
- Liittynyt: Ti Joulu 17, 2013 21:19
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Saab 9-3 SportSedan 2.0t
Johdot airbagin ja boxin väliltä mitattu (viisarimittarilla) johtosarjoja heiluttelemalla, ei katkoksia.
Kontakti sprayta liittimiin. Vikaa ei ole senjälkeen ilmennyt vaikka pääsiäisen aikaan auto seisoi auringossa ja oli sisältä todella kuuma.
Kontakti sprayta liittimiin. Vikaa ei ole senjälkeen ilmennyt vaikka pääsiäisen aikaan auto seisoi auringossa ja oli sisältä todella kuuma.
SAAB 9-3 2.0t -03 *** Vikakoodien luku/poisto Tech2
- Ballantines
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 73
- Liittynyt: Ti Joulu 17, 2013 21:19
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Saab 9-3 SportSedan 2.0t
Katsurilla käyty, vaihdatti tukivarren helat taakse. Leima lapussa.
Mitä mieltä olette kannattaako vaihtaa samalla jakopää kun vesipumppu alkoi tiputtamaan nestettä.
Paperien mukaan jakopäällä ajettu 33 tkm, ei mainintaa että vesipumppu olis vaihdettu.
Mitä mieltä olette kannattaako vaihtaa samalla jakopää kun vesipumppu alkoi tiputtamaan nestettä.
Paperien mukaan jakopäällä ajettu 33 tkm, ei mainintaa että vesipumppu olis vaihdettu.
SAAB 9-3 2.0t -03 *** Vikakoodien luku/poisto Tech2
Re: Saab 9-3 SportSedan 2.0t
Ei vesipumpun takia jakopäätä kannata alkaa vaihtamaan tuohon moottoriin
OG900S MY91
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
Re: Saab 9-3 SportSedan 2.0t
Oletko varma että vuoto tulee vesipumpustaBallantines kirjoitti: ↑Ma Touko 08, 2023 06:30Mitä mieltä olette kannattaako vaihtaa samalla jakopää kun vesipumppu alkoi tiputtamaan nestettä.
Paperien mukaan jakopäällä ajettu 33 tkm, ei mainintaa että vesipumppu olis vaihdettu.
Sillä vaan kyselen, koska tyyppi vuotopaikkana on rintapellin lämppärin kennolle menevä liitos. Tämä saattaa hämäävästi viitata ensin vesipumppuun.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
- Ballantines
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 73
- Liittynyt: Ti Joulu 17, 2013 21:19
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Saab 9-3 SportSedan 2.0t
Ei vuoda lämppärin putket. Vuoto aivan selkeästi pumpusta kun alta katsoo.
Nyt pitäs vaan Savonlinnan lähiseudulta löytää korjaamo joka vaihtaa pelkän pumpun nokkaa purkamatta.
Nyt pitäs vaan Savonlinnan lähiseudulta löytää korjaamo joka vaihtaa pelkän pumpun nokkaa purkamatta.
SAAB 9-3 2.0t -03 *** Vikakoodien luku/poisto Tech2
-
- "Aero"
- Viestit: 384
- Liittynyt: Ti Marras 23, 2010 13:36
- Paikkakunta: Savonlinna
- Viesti:
Re: Saab 9-3 SportSedan 2.0t
Saitko sinä tämän asian hoidettua ja missä käytit autoasi? Minä olen käyttänyt tuossa MVA-huollossa. Tähän asti on kaikki pyytämäni onnistunut kuten on pitänytkin. Kaikkea ei viitsi edes yrittää itse tuossa pihalla.Ballantines kirjoitti: ↑Ti Touko 09, 2023 05:58Ei vuoda lämppärin putket. Vuoto aivan selkeästi pumpusta kun alta katsoo.
Nyt pitäs vaan Savonlinnan lähiseudulta löytää korjaamo joka vaihtaa pelkän pumpun nokkaa purkamatta.
Mulla on nyt omassani jokin outo juttu liittyen airbagiin. Kovemilla pakkasilla saattaa hetki käynnistämisen jälkeen sytyttää valon ja sammuttaa sen sitten omia aikojaan kun autolla jatkettu ajamista joitakin minuutteja.
- Ballantines
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 73
- Liittynyt: Ti Joulu 17, 2013 21:19
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Saab 9-3 SportSedan 2.0t
Kesäloma reissulla ajelin Luleåssa mutkan kun kaverilla siellä Saab korjaamo niin vaihtoi pumpun sopuhintaan
Tuo airbag vika viittais kyllä kosketus vikaan kun poistuu lämpötilan vaihtuessa. Lue vikakoodit niin näet mikä tyyny vian aiheuttaa ja käytä sitten sen tyynyn piuhat irti ja laita kontaktisprayta.
Tuo airbag vika viittais kyllä kosketus vikaan kun poistuu lämpötilan vaihtuessa. Lue vikakoodit niin näet mikä tyyny vian aiheuttaa ja käytä sitten sen tyynyn piuhat irti ja laita kontaktisprayta.
SAAB 9-3 2.0t -03 *** Vikakoodien luku/poisto Tech2
-
- "Aero"
- Viestit: 384
- Liittynyt: Ti Marras 23, 2010 13:36
- Paikkakunta: Savonlinna
- Viesti:
Re: Saab 9-3 SportSedan 2.0t
Näin olin arvellut tehdä jokatapauksessa, mutta kiitos. Eikös tuo tuosta lähde selviämään. Onhan nuo muutkin asiat aina saatu kuntoon.Ballantines kirjoitti: ↑Ke Joulu 06, 2023 04:36Tuo airbag vika viittais kyllä kosketus vikaan kun poistuu lämpötilan vaihtuessa. Lue vikakoodit niin näet mikä tyyny vian aiheuttaa ja käytä sitten sen tyynyn piuhat irti ja laita kontaktisprayta.