Saab 9-3 SportSedan 2.0t

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
pvdriver
"Hirsch"
Viestit: 796
Liittynyt: Ma Syys 24, 2012 07:57
Paikkakunta: -Kainuu-

Re: Saab 9-3 SportSedan 2.0t

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

Tarkoitin että helpompi aloittaa tyynyn päästä, siellä se vika yleensä on. Hanskalaatikon irroitus riittää käsiksi pääsyyn.
Avatar
Ballantines
"Tuplakaasari"
Viestit: 70
Liittynyt: Ti Joulu 17, 2013 21:19
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Saab 9-3 SportSedan 2.0t

Viesti Kirjoittaja Ballantines »

Putsaan kyllä tyynyn liittimenkin ja samalla mittaan nuo johdot niin ei tarvitse sitä enään uudelleen aukoa.
SAAB 9-3 2.0t -03 *** Vikakoodien luku/poisto Tech2
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3082
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Saab 9-3 SportSedan 2.0t

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

Suhtautuisin varovasti airbacin johtojen mittaukseen
9-3 SC 1,9 Tids
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
pvdriver
"Hirsch"
Viestit: 796
Liittynyt: Ma Syys 24, 2012 07:57
Paikkakunta: -Kainuu-

Re: Saab 9-3 SportSedan 2.0t

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

Johdot voi mitata huoletta kunhan ne ovat molemmista päistä irti.
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3082
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Saab 9-3 SportSedan 2.0t

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

Niinpä :)
9-3 SC 1,9 Tids
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
markkula
"Turbo"
Viestit: 222
Liittynyt: Ke Touko 13, 2009 19:33
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Saab 9-3 SportSedan 2.0t

Viesti Kirjoittaja markkula »

Mittailin joskus vanhemman 9-5:n ratin tyynyn johtoja. Ei tullut silmille, saattoi olla tuuria.
Mutta : liittimet toimivat tuossa siten että irroitettuna liitin oikosulkeutui, eli resistanssi oli pienempi kuin tyynyllä kun liitin jostain välistä huonosti pohjassa tai kokonaan irti. En tiedä onko näissä uudemmissa samoin, mutta tiedoksi että näinkin voi olla.
Mittaukset tein tyynyä vahtivan aivolaatikon liittimeltä ja irroittelin vuoron perään järjestyksessä kaikki matkalla olleet liittimet. Vika tietenkin löytyi siitä viimeisestä :) .
Omistajalle oli käynyt niin että ratti pyöri tyhjää parkista lähtiessä. Hinausauton kuski oli sitten testannut laittamalla ratin pyörimään vauhdilla. Lähipaja vaihtoi spiraalin ja yhdisteli ohjausnivelet. Minulle tuotiin koska merkkiliike ei saanut vikaa kuitattua ja olisivat halunneet vaihtaa puoli autoa. Syy oli liian kireälle niputettu johdinnippu; eli aina kun rattia käänsi toiseen reunaan, tuli airbag-hälyt liittimen löystyessä.
9-5 2.0 Tid 2010
Avatar
Ballantines
"Tuplakaasari"
Viestit: 70
Liittynyt: Ti Joulu 17, 2013 21:19
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Saab 9-3 SportSedan 2.0t

Viesti Kirjoittaja Ballantines »

Johdot airbagin ja boxin väliltä mitattu (viisarimittarilla) johtosarjoja heiluttelemalla, ei katkoksia.
Kontakti sprayta liittimiin. Vikaa ei ole senjälkeen ilmennyt vaikka pääsiäisen aikaan auto seisoi auringossa ja oli sisältä todella kuuma.
SAAB 9-3 2.0t -03 *** Vikakoodien luku/poisto Tech2
Avatar
Ballantines
"Tuplakaasari"
Viestit: 70
Liittynyt: Ti Joulu 17, 2013 21:19
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Saab 9-3 SportSedan 2.0t

Viesti Kirjoittaja Ballantines »

Katsurilla käyty, vaihdatti tukivarren helat taakse. Leima lapussa.

Mitä mieltä olette kannattaako vaihtaa samalla jakopää kun vesipumppu alkoi tiputtamaan nestettä.
Paperien mukaan jakopäällä ajettu 33 tkm, ei mainintaa että vesipumppu olis vaihdettu.
SAAB 9-3 2.0t -03 *** Vikakoodien luku/poisto Tech2
duuduu
"Hirsch"
Viestit: 951
Liittynyt: Su Loka 07, 2012 20:54
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Saab 9-3 SportSedan 2.0t

Viesti Kirjoittaja duuduu »

Ei vesipumpun takia jakopäätä kannata alkaa vaihtamaan tuohon moottoriin
OG900S MY91
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4619
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Saab 9-3 SportSedan 2.0t

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Ballantines kirjoitti:
Ma Touko 08, 2023 06:30
Mitä mieltä olette kannattaako vaihtaa samalla jakopää kun vesipumppu alkoi tiputtamaan nestettä.
Paperien mukaan jakopäällä ajettu 33 tkm, ei mainintaa että vesipumppu olis vaihdettu.
Oletko varma että vuoto tulee vesipumpusta :?:

Sillä vaan kyselen, koska tyyppi vuotopaikkana on rintapellin lämppärin kennolle menevä liitos. Tämä saattaa hämäävästi viitata ensin vesipumppuun.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Avatar
Ballantines
"Tuplakaasari"
Viestit: 70
Liittynyt: Ti Joulu 17, 2013 21:19
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Saab 9-3 SportSedan 2.0t

Viesti Kirjoittaja Ballantines »

Ei vuoda lämppärin putket. Vuoto aivan selkeästi pumpusta kun alta katsoo.

Nyt pitäs vaan Savonlinnan lähiseudulta löytää korjaamo joka vaihtaa pelkän pumpun nokkaa purkamatta.
SAAB 9-3 2.0t -03 *** Vikakoodien luku/poisto Tech2
PaulMuadDib
"Aero"
Viestit: 377
Liittynyt: Ti Marras 23, 2010 13:36
Paikkakunta: Savonlinna
Viesti:

Re: Saab 9-3 SportSedan 2.0t

Viesti Kirjoittaja PaulMuadDib »

Ballantines kirjoitti:
Ti Touko 09, 2023 05:58
Ei vuoda lämppärin putket. Vuoto aivan selkeästi pumpusta kun alta katsoo.

Nyt pitäs vaan Savonlinnan lähiseudulta löytää korjaamo joka vaihtaa pelkän pumpun nokkaa purkamatta.
Saitko sinä tämän asian hoidettua ja missä käytit autoasi? Minä olen käyttänyt tuossa MVA-huollossa. Tähän asti on kaikki pyytämäni onnistunut kuten on pitänytkin. Kaikkea ei viitsi edes yrittää itse tuossa pihalla.

Mulla on nyt omassani jokin outo juttu liittyen airbagiin. Kovemilla pakkasilla saattaa hetki käynnistämisen jälkeen sytyttää valon ja sammuttaa sen sitten omia aikojaan kun autolla jatkettu ajamista joitakin minuutteja.
KA Mitsubishi Outlander MY16
HA Saab 9-3 Aero Wagon 2.8 TS V6 MY07
YouTube
Avatar
Ballantines
"Tuplakaasari"
Viestit: 70
Liittynyt: Ti Joulu 17, 2013 21:19
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Saab 9-3 SportSedan 2.0t

Viesti Kirjoittaja Ballantines »

Kesäloma reissulla ajelin Luleåssa mutkan kun kaverilla siellä Saab korjaamo niin vaihtoi pumpun sopuhintaan :D

Tuo airbag vika viittais kyllä kosketus vikaan kun poistuu lämpötilan vaihtuessa. Lue vikakoodit niin näet mikä tyyny vian aiheuttaa ja käytä sitten sen tyynyn piuhat irti ja laita kontaktisprayta.
SAAB 9-3 2.0t -03 *** Vikakoodien luku/poisto Tech2
PaulMuadDib
"Aero"
Viestit: 377
Liittynyt: Ti Marras 23, 2010 13:36
Paikkakunta: Savonlinna
Viesti:

Re: Saab 9-3 SportSedan 2.0t

Viesti Kirjoittaja PaulMuadDib »

Ballantines kirjoitti:
Ke Joulu 06, 2023 04:36
Tuo airbag vika viittais kyllä kosketus vikaan kun poistuu lämpötilan vaihtuessa. Lue vikakoodit niin näet mikä tyyny vian aiheuttaa ja käytä sitten sen tyynyn piuhat irti ja laita kontaktisprayta.
Näin olin arvellut tehdä jokatapauksessa, mutta kiitos. Eikös tuo tuosta lähde selviämään. Onhan nuo muutkin asiat aina saatu kuntoon.
KA Mitsubishi Outlander MY16
HA Saab 9-3 Aero Wagon 2.8 TS V6 MY07
YouTube
Vastaa Viestiin