9-3 ja Hirsch Performance
9-3 ja Hirsch Performance
Kaksilitrainen 9-3 vuodelta 2006. Huoltokirjassa lukee tehdasasennetuissa lisävarusteista "Hircsh -paketti". Trafitiedoissa normaali 150 hv eikä muuta tietoa. Mistä saisi tietoon, mitä tuohon pakettiin sisältyy / kuuluu?
Viimeksi muokannut Tirolis, Pe Marras 10, 2023 07:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 9-3 ja Hirsch Performance
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Re: 9-3 ja Hirsch Performance
Kiitos tiedosta!
Jatkokysymys. Mikähän kone oikeasti on, kun otteessa 2.0t 150hv, mutta tuossakaan listauksessa ei sellaista ole? Moottorikoodi on B207E.
Jatkokysymys. Mikähän kone oikeasti on, kun otteessa 2.0t 150hv, mutta tuossakaan listauksessa ei sellaista ole? Moottorikoodi on B207E.
Re: 9-3 ja Hirsch Performance
Oisko kirjoitusfiba otteessa litrojen osalta.
B207E on kyllä 150 hp.
Täällä lisää moottoreista aika kätevästi koottuna:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Saab_9-3
B207E on kyllä 150 hp.
Täällä lisää moottoreista aika kätevästi koottuna:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Saab_9-3
Sininen Saab 9-3, '99
Re: 9-3 ja Hirsch Performance
Kakslitranen se on. Eikös otteessakin olen moottorin kokona kakslitraa? Ei pidä hämääntyä 1.8t jutusta.
https://extranet.hirsch-performance.ch/ ... F270006051
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Re: 9-3 ja Hirsch Performance
Tosiaan, en huomannu sanoa aikaisemmin mainita.
1.8t ja 2.0t ovat molemmat samalla tilavuudella. 1.8t on vain badge-tuninkia Down-greidausta ovat harrastaneet
1.8t ja 2.0t ovat molemmat samalla tilavuudella. 1.8t on vain badge-tuninkia Down-greidausta ovat harrastaneet
Sininen Saab 9-3, '99
Re: 9-3 ja Hirsch Performance
Silloin kun 9-3SS julkaistiin, 2000-luvun alussa, oli 1,8-litraisten markkina kuuma ja kova. Saabbia ei kuitenkaan houkuttanut kehittää uutta ja pienempää moottoria, joten pudottivat vähän softasta tehoa ja kehittivät uuden ja pienemmän merkin auton peräpäähän.
Ja kah, Saab oli suvereenisti mukana 1,8t -markkinoilla.
Ja kah, Saab oli suvereenisti mukana 1,8t -markkinoilla.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: 9-3 ja Hirsch Performance
Ja sitten GM viisaudessaan keksi laittaa saapin keulalle konsernin 1.8 -vaparikoneen, joka on siis ihan oikeasti 1.8-litrainen
Eski
Eski
Re: 9-3 ja Hirsch Performance
Kiitos vastauksista!
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: 9-3 ja Hirsch Performance
Saabilla työskennellyt klubilainen kertoi, että Saabilla oli aikomus turbottaa Opelissakin käytetty 1.8i, mutta siitä luovuttiin kustannussyistä ja lyötiin keulille sama B207 mitä 2.0t:ssäkin käytettiin hieman miedommalla softalla.
Myöhemmin esimerkiksi Volvo käytti D2, D3, D4 ja D5:ssä samaa moottoria eri softalla. Kustannustehokkuutta
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: 9-3 ja Hirsch Performance
Kauheeta keskustella täällä volvoista, mutta eikös ainakin D5 ole 2,4 motti?Turbo Sensonic kirjoitti: ↑Su Marras 05, 2023 10:51Myöhemmin esimerkiksi Volvo käytti D2, D3, D4 ja D5:ssä samaa moottoria eri softalla. Kustannustehokkuutta
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Re: 9-3 ja Hirsch Performance
Näin enemmän Volvoja, kuin Saabeja omistavana tohdin epäillä alkuperäistä väittämää pelkästä softaerosta nk palturiksi.mikan kirjoitti: ↑Su Marras 05, 2023 13:50Kauheeta keskustella täällä volvoista, mutta eikös ainakin D5 ole 2,4 motti?Turbo Sensonic kirjoitti: ↑Su Marras 05, 2023 10:51Myöhemmin esimerkiksi Volvo käytti D2, D3, D4 ja D5:ssä samaa moottoria eri softalla. Kustannustehokkuutta
Ja ei, D5 on myös 2-litraisena.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: 9-3 ja Hirsch Performance
Riippuu siitä minkä vuosimallin Volvoja omistaa.Scraab kirjoitti: ↑Su Marras 05, 2023 14:05Näin enemmän Volvoja, kuin Saabeja omistavana tohdin epäillä alkuperäistä väittämää pelkästä softaerosta nk palturiksi.mikan kirjoitti: ↑Su Marras 05, 2023 13:50Kauheeta keskustella täällä volvoista, mutta eikös ainakin D5 ole 2,4 motti?Turbo Sensonic kirjoitti: ↑Su Marras 05, 2023 10:51Myöhemmin esimerkiksi Volvo käytti D2, D3, D4 ja D5:ssä samaa moottoria eri softalla. Kustannustehokkuutta
Ja ei, D5 on myös 2-litraisena.
Itselläni oli työsuhdeautona viimeisen vuosimallin V70 Classic. Silloin kaikki D-sarjan moottorit olivat kaksilitraisia.
Aiemmin siellä on ollut viisisylinteristä D5:sta, Fordilta lainattu 1.6D:tä jne.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: 9-3 ja Hirsch Performance
Vielä tuohon Hirschiin. Foorumin aiempia keskusteluita lukien löytyi, että näissä Hirscheissä on rekisteritiedot perusdatalla kuitenkin järjestelmässä. Mitenkähän näin voi olla, jos Hirsch -paketti ollut jo tehdaslisävarusteena suomi-autossa?
Re: 9-3 ja Hirsch Performance
Eikös viimeisessä V70 ollut etuvedossa VEA-nelonen ja nelivedoissa 2,4 vitonen. VEA-koneissa erot eivät jää softaan, vaan eroja on esimerkiksi ahtimissa, tasapainoakselissa, ym kovassa tavarassa. Ja väitehän oli, että D2 - D5 ovat sama moottori eri softalla. Osa on, huomattava osa ei.Turbo Sensonic kirjoitti: ↑Ma Marras 06, 2023 06:56Riippuu siitä minkä vuosimallin Volvoja omistaa.
Itselläni oli työsuhdeautona viimeisen vuosimallin V70 Classic. Silloin kaikki D-sarjan moottorit olivat kaksilitraisia.
Aiemmin siellä on ollut viisisylinteristä D5:sta, Fordilta lainattu 1.6D:tä jne.