9-3 ja Hirsch Performance

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: 9-3 ja Hirsch Performance

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Scraab kirjoitti:
Ma Marras 06, 2023 14:09
Turbo Sensonic kirjoitti:
Ma Marras 06, 2023 06:56
Scraab kirjoitti:
Su Marras 05, 2023 14:05


Näin enemmän Volvoja, kuin Saabeja omistavana tohdin epäillä alkuperäistä väittämää pelkästä softaerosta nk palturiksi.
Ja ei, D5 on myös 2-litraisena.
Riippuu siitä minkä vuosimallin Volvoja omistaa.
Itselläni oli työsuhdeautona viimeisen vuosimallin V70 Classic. Silloin kaikki D-sarjan moottorit olivat kaksilitraisia.
Aiemmin siellä on ollut viisisylinteristä D5:sta, Fordilta lainattu 1.6D:tä jne.
Eikös viimeisessä V70 ollut etuvedossa VEA-nelonen ja nelivedoissa 2,4 vitonen. VEA-koneissa erot eivät jää softaan, vaan eroja on esimerkiksi ahtimissa, tasapainoakselissa, ym kovassa tavarassa. Ja väitehän oli, että D2 - D5 ovat sama moottori eri softalla. Osa on, huomattava osa ei.
Wikipedia:

The Volvo Engine Diesel 4 is a four-cylinder engine with 2.0L displacement. It is used by Volvo in certain markets and is the final family of Volvo Cars diesel engines after they announced in 2017 that they would no longer develop diesel engines.[3] Most possible reason of that is a damaged overall reputation of diesel engines for passenger cars after 2015 Volkswagen Group emissions scandal.

Main article: Volvo Engine Architecture
D2 120 PS (88 kW) single-turbo. From MY2016
181 PS (133 kW). In the following vehicles: S60/V60, XC60, S80/V70 & XC70/90.[4]
190 PS (140 kW). In the following vehicles: V40/V40 Cross Country.[5]
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Scraab
"Ruisku"
Viestit: 121
Liittynyt: Ma Kesä 11, 2018 13:03

Re: 9-3 ja Hirsch Performance

Viesti Kirjoittaja Scraab »

Turbo Sensonic kirjoitti:
Ti Marras 07, 2023 06:30
Scraab kirjoitti:
Ma Marras 06, 2023 14:09
Turbo Sensonic kirjoitti:
Ma Marras 06, 2023 06:56


Wikipedia:
Jos tieto perustu Wikipediaan, kannattaisi vilkuilla vaikka Autowikia. Etäällä ollaan Hirsch-paketista, mutta jos oikein muistan, vielä 2018 pistettiin kilpiin viimeisiä Ford-sukuisia malleja, joista löytyi 5-diesel nelivedon yhteydessä. Ja VEA-moottoreissa tehoerot eivät tule pelkästä ohjelmoinnista, eikä edes samalla tyyppimerkinnällä moottorit ole välttämättä mekaanisesti identtisiä: Esimerkiksi alkupään S/V90 D3 etu- ja nelivedon tehot olivat samat, väännöt eri, nelivedossa ”kaksoisahdin” ja 8-vaihdetta, etuvedossa ”yksinkertainen” ahdin ja vanha kutosmaatti. D4 oli sama vetotavasta riipumatta ja D5 oli PowerPulse-järjestelmineen tarjolla vain nelivetona.
Tirolis
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: To Marras 02, 2023 11:33

Re: 9-3 ja Hirsch Performance

Viesti Kirjoittaja Tirolis »

Onko noita Hirschejä Suomi-autoina vai kuinka harvinaisia ovat? Kopioita ja jotain ulkonäköpalikoita on ebaystäkin ostettavissa, mutta noilla ei alkuperäisen kanssa mitään tekemistä?
Scraab
"Ruisku"
Viestit: 121
Liittynyt: Ma Kesä 11, 2018 13:03

Re: 9-3 ja Hirsch Performance

Viesti Kirjoittaja Scraab »

Tirolis kirjoitti:
Ke Marras 08, 2023 15:16
Onko noita Hirschejä Suomi-autoina vai kuinka harvinaisia ovat?
Eiköhän nämä liene enimmäkseen täällä merkkiliikkeessä softattuja Saabeja? Ne sai muutoskatsastettua, kuten Polestarinkin. Kun 2007 ostin omani, 1,8t:n etujarrut olisi pitänyt myös vaihtaa.

”Hirven” edustajina Suomessa on edelleenkin entisiä Saab-kauppiaita. Ei taida enää juuri kauppa käydä?
Tirolis
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: To Marras 02, 2023 11:33

Re: 9-3 ja Hirsch Performance

Viesti Kirjoittaja Tirolis »

https://m.mobile.de/auto-inserat/saab-s ... 02&type=ad

Näyttää Saksassa olevan vielä hinnoissaan 1.8, 195 hv Hirsch melkein 400 tkm ajettuna.
Viimeksi muokannut Tirolis, Pe Marras 10, 2023 07:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5649
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: 9-3 ja Hirsch Performance

Viesti Kirjoittaja tturku »

Hirsch on tehnyt sekä softia että "tuning" palikoita eri malleihin. Eli voi olla pelkkää softaa tai sekä että ja on noita palikoitakin erikseen myynnissä.
Jos hirsch softalla niin ainakin omassa ex. Tid cabriossa oli Hirsch tarra konehuoneessa. Siitä en mitään muuta löytänyt.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: 9-3 ja Hirsch Performance

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Scraab kirjoitti:
Ke Marras 08, 2023 17:57
”Hirven” edustajina Suomessa on edelleenkin entisiä Saab-kauppiaita. Ei taida enää juuri kauppa käydä?
Ainakin yksi klubilainenkin on.

Ihmettelen tuota Hirschin hinnoittelua lähes 12 vuotta sen jälkeen, kun Saab meni konkurssiin.
Eiköhän nuo tuotekehityskustannukset ole jo kuoletettu, joten hintojen pitäminen ylhäällä ei ainakaan edesauta softan ja tuotteiden menekkiä sellaisen automerkin keskuudessa, jota ei enää valmisteta.

Jos verrataan esimerkiksi Nordiciin, BSR:ään ja Maptuniin, heidän hintansa ovat laskeneet olennaisesti "heyday -ajoista".

Kun aikanaan kuuli tuon Saab/Hirsch -tarinan erään Saabin edustajan suusta, niin olisihan se voinut olla joku muukin Saab-viripaja, mutta Hirschillä sattui juuri silloin olemaan "täydellinen paketti" Saabille Geneven autoshowhun.

Sääli muuten, että Hirschiltä ei ainakaan virallisesti saa softaa NG9-5TTiD:hen. Siksi se onkin meillä vielä orkkis.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
aero
-
Viestit: 8717
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: 9-3 ja Hirsch Performance

Viesti Kirjoittaja aero »

Turbo Sensonic kirjoitti:
To Marras 09, 2023 06:59
Ihmettelen tuota Hirschin hinnoittelua lähes 12 vuotta sen jälkeen, kun Saab meni konkurssiin.
Eiköhän nuo tuotekehityskustannukset ole jo kuoletettu, joten hintojen pitäminen ylhäällä ei ainakaan edesauta softan ja tuotteiden menekkiä sellaisen automerkin keskuudessa, jota ei enää valmisteta.
Asiakkaat vähenee niin hintoja tarttee nostaa, jotta tuotto pysyisi :idea: :lol:
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: 9-3 ja Hirsch Performance

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

aero kirjoitti:
To Marras 09, 2023 07:44
Turbo Sensonic kirjoitti:
To Marras 09, 2023 06:59
Ihmettelen tuota Hirschin hinnoittelua lähes 12 vuotta sen jälkeen, kun Saab meni konkurssiin.
Eiköhän nuo tuotekehityskustannukset ole jo kuoletettu, joten hintojen pitäminen ylhäällä ei ainakaan edesauta softan ja tuotteiden menekkiä sellaisen automerkin keskuudessa, jota ei enää valmisteta.
Asiakkaat vähenee niin hintoja tarttee nostaa, jotta tuotto pysyisi :idea: :lol:
:lol: :lol: :lol:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Vastaa Viestiin