Koneremontti b207

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
Monikossa
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: Pe Maalis 08, 2024 16:21

Koneremontti b207

Viesti Kirjoittaja Monikossa »

-08 300tkm tarviis tehdä jakopää ja kytkin remppa.
Etsin vinkkejä, mutta en löytänyt selkeää tietoa yhdestä paikkaa niin kuin 9-5 osiossa on.
Mitä kaikkea vois samalla tehdä kun kone pukissa.
Esim. Onko mäntien/veivien/pahvin yms. kestossa parannettavaa purkusaabin osista, kestävemmät männät samoin kuin 9-5->9000, nokat 9-5->9000i jos piristää enemmän kun st1.
Tarkoitus olisi samalla hoonata ja rengastaa alakerta, vaihtaa laakerit, kansi oikasta ja vaihtaa vuotava venttiili, 9-5 vauhtipyörä/aeron kytkin ja painelaakeri.
En rakenna kilpuria vaan itselle vuosiksi autoa jota ei tarvii roplata heti koneen osalta ja teen kaiken itse samoin kun purkuautosta mahdollisesti tarvittavat päivitysosat omasta takaa.
Nämä nyt löysin ainakin:
-imuventtiilit biopowerista
-9-5 vauhtipyörä ja aeron kytkin
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4571
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Koneremontti b207

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

9-5 vauhtipyörä ei mene ilman koneistuksia b207 kampiakseliin pulttijaon takia. Houkuttelevan samoilla mitoilla se kyllä on.
Vaihdettavien sisuskalujen tarve riippuu mihin teholuokkaan tähtäät. Matkalla menee useampi touhutonni muualle ennenkuon pääset koettelemaan vakiomäntien kestoa.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Monikossa
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: Pe Maalis 08, 2024 16:21

Re: Koneremontti b207

Viesti Kirjoittaja Monikossa »

Ei ole tarkoitus st2 enempää repiä irti.
9-5 kanssa tuli vaihdeltua mäntiä yms. tämä taas ei niin tuttu kone.
Perus koneremppaan ostoslista ois hieno tietää jotta olisi kaikki oikeat kamat valmiina.
Vauhtipyörän koneistus ei ole ongelma, onnistuu itse tehtynä sekin.
Monikossa
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: Pe Maalis 08, 2024 16:21

Re: Koneremontti b207

Viesti Kirjoittaja Monikossa »

Onko b207 2002-2009 suurin piirtein sama kone sisuksiltaan venttiileitä lukuunottamatta?
Ois saman verran ajettu 2003 kone irrallaan jos sen remppais ja nostas paikalleen.
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3103
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Re: Koneremontti b207

Viesti Kirjoittaja V-M »

Monikossa kirjoitti:
Ti Maalis 26, 2024 13:54
Ei ole tarkoitus st2 enempää repiä irti.
9-5 kanssa tuli vaihdeltua mäntiä yms. tämä taas ei niin tuttu kone.
Perus koneremppaan ostoslista ois hieno tietää jotta olisi kaikki oikeat kamat valmiina.
Vauhtipyörän koneistus ei ole ongelma, onnistuu itse tehtynä sekin.
Näillä b207 ja muilla L850 sukuisillahan ei ole niitä samoja juttuja mitä oli B2X4 ja B2X5 moottoreissa, ovat ihan eri rakenteellisia ja sitä kautta niissä ei ole myöskään samoja osia eikä ominaisuuksia.
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Vastaa Viestiin