Poistakaa avain. Kääntäkää rattia. Yrittäkää uudelleen.
Poistakaa avain. Kääntäkää rattia. Yrittäkää uudelleen.
Moi.
Tästä aiheesta muutama keskustelu jo, mutta niistä en ihan täysin saanut vastausta. Saab 9-3 2007 1.8t
Auto kovien pakkasten jälkeen alkoi siis herjaamaan avaimen poistamisesta, ratin kääntämisestä ja uudelleen yrittämisestä, kun avaimen laittaa virtalukkoon. Akku oli vähissä myös, kun vika alkoi. Avain ei käänny LOCK-asennosta. Rattia käännetty molempiin suuntiin loppuun asti, vaihteella ja vapaalla kokeiltu (pakkilukko ei ole toiminut pitkään aikaan) ja eri avaimia kokeiltu.
Huoltoliike luki koodit ja ehdotti virtalukkoa. Virtalukko ja akku vaihdettu, avain ei käänny vieläkään ja samaa asiaa herjaa.
Yritettiin myös pakottaa auto käyntiin asentamalla virtalukko siten, että avaimen saa vaan OFF, ON ja START-asentoon. Virrat tulee normisti, kun kääntää ON, mutta START ei silti käynnistä autoa.
Mitä lukenut, niin CIM vaihtoon tai TECH2-laitteella vikakoodien nollausta. Vai jotain muutako voisi vielä kokeilla?
Jos laittaisi virtalukon taas, niin että saa vaan OFF, ON, START, niin voisiko saada käyntiin jollain muulla tapaa, kuin avaimesta? Miten se tehtäisiin? Olisi mukava saada korjaamon pihasta pois, kun CIM-remonttiin ei taida olla opiskelijalla varaa...
Tästä aiheesta muutama keskustelu jo, mutta niistä en ihan täysin saanut vastausta. Saab 9-3 2007 1.8t
Auto kovien pakkasten jälkeen alkoi siis herjaamaan avaimen poistamisesta, ratin kääntämisestä ja uudelleen yrittämisestä, kun avaimen laittaa virtalukkoon. Akku oli vähissä myös, kun vika alkoi. Avain ei käänny LOCK-asennosta. Rattia käännetty molempiin suuntiin loppuun asti, vaihteella ja vapaalla kokeiltu (pakkilukko ei ole toiminut pitkään aikaan) ja eri avaimia kokeiltu.
Huoltoliike luki koodit ja ehdotti virtalukkoa. Virtalukko ja akku vaihdettu, avain ei käänny vieläkään ja samaa asiaa herjaa.
Yritettiin myös pakottaa auto käyntiin asentamalla virtalukko siten, että avaimen saa vaan OFF, ON ja START-asentoon. Virrat tulee normisti, kun kääntää ON, mutta START ei silti käynnistä autoa.
Mitä lukenut, niin CIM vaihtoon tai TECH2-laitteella vikakoodien nollausta. Vai jotain muutako voisi vielä kokeilla?
Jos laittaisi virtalukon taas, niin että saa vaan OFF, ON, START, niin voisiko saada käyntiin jollain muulla tapaa, kuin avaimesta? Miten se tehtäisiin? Olisi mukava saada korjaamon pihasta pois, kun CIM-remonttiin ei taida olla opiskelijalla varaa...
Re: Poistakaa avain. Kääntäkää rattia. Yrittäkää uudelleen.
Näissähän on siis rattilukko eikä enään pakkilukkoa. Rattilukon pitäisi aueta kun avaimen painaa koloonsa. Jos sopivasti renkaat vääntää rattilukkoa vasten niin silloin pitää vähän rattia kääntää samalla kun avaimen laittaa koloon. Näin muistaakseni. CIMmien korjauksesta löytyy täältäkin muutama kaveri jotka voimat korjata.
Mitkä oli vikakoodit ja luettiinko millä laitteella huollossa?
Mitkä oli vikakoodit ja luettiinko millä laitteella huollossa?
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Poistakaa avain. Kääntäkää rattia. Yrittäkää uudelleen.
Rattilukko tai CIM. Vikakoodi kertoisi enemmän ja Tech2 kertoo miksei virtalukkoa anneta kääntää. Rattilukko ei siis toimi koska ymmärsin viestistäsi ettei rattilukko ole päällä vaikka avain on ollut lock-asennossa ja lukittuna? Koska ei käynnisty virtalukon kääntösalpa vapautettunakaan, rattilukon asentotieto ei luultavasti ole Cimmin vaatimissa rajoissa. Cimmin voi testata / korjata irrallaan ja rattilukosta tehdä kopion jos osoittautuu vialliseksi. Kirjoittelin aiheesta lisää "Saab 9-3 käyttikseksi"-ketjuun. Kysy lisää tarvittaessa sähköpostilla: antti.e.korhonen(at)gmail.com
Re: Poistakaa avain. Kääntäkää rattia. Yrittäkää uudelleen.
Kysyn huomenna tiistaina huollosta, että mitkä vikakoodit olivat. Sanoivat silloin testaavansa Saabin omalla testerillä, mitä se ikinä tarkoittaakaan.
Ja joo, ratti kääntyy kyllä vaikka avain LOCK-asennossa. Eli rattilukko ei toimi.
Ja joo, ratti kääntyy kyllä vaikka avain LOCK-asennossa. Eli rattilukko ei toimi.
Re: Poistakaa avain. Kääntäkää rattia. Yrittäkää uudelleen.
Likaiset osat tahmii pakkasella.
Liian nopeaan avaimen poisto lukosta aiheuttaa seuraavalla kerralla avaimen kääntymisen ja rattilukko ongelman.
Lämmitä kabiini, ovet kiinni, kaapelit irti akusta, odota joku minuutti, kaapelit takas, kytke lisää virtaa ulkoisesta laturista, odota minuutti pari, rauhassa avain lukkoon, käännä.
Jos ei naksetta kuulu kun otat avaimen pois ei lukitus osat asetu kohdalleen(menee sekaisin), vaatii "retetoinnin" toimiakseen oikein.
Syyt tähän on monesti kaatunut sokerineste virtalukkoon jossain vaiheessa auton elinkaarta.
Liian nopeaan avaimen poisto lukosta aiheuttaa seuraavalla kerralla avaimen kääntymisen ja rattilukko ongelman.
Lämmitä kabiini, ovet kiinni, kaapelit irti akusta, odota joku minuutti, kaapelit takas, kytke lisää virtaa ulkoisesta laturista, odota minuutti pari, rauhassa avain lukkoon, käännä.
Jos ei naksetta kuulu kun otat avaimen pois ei lukitus osat asetu kohdalleen(menee sekaisin), vaatii "retetoinnin" toimiakseen oikein.
Syyt tähän on monesti kaatunut sokerineste virtalukkoon jossain vaiheessa auton elinkaarta.
Re: Poistakaa avain. Kääntäkää rattia. Yrittäkää uudelleen.
Sen verran pitää lisätä että jos akkua käyttää irti, rattilukko ei mene lukkoon ennenkuin autolla on ajettu.Monikossa kirjoitti: ↑Ti Maalis 12, 2024 06:17Likaiset osat tahmii pakkasella.
Liian nopeaan avaimen poisto lukosta aiheuttaa seuraavalla kerralla avaimen kääntymisen ja rattilukko ongelman.
Lämmitä kabiini, ovet kiinni, kaapelit irti akusta, odota joku minuutti, kaapelit takas, kytke lisää virtaa ulkoisesta laturista, odota minuutti pari, rauhassa avain lukkoon, käännä.
Jos ei naksetta kuulu kun otat avaimen pois ei lukitus osat asetu kohdalleen(menee sekaisin), vaatii "retetoinnin" toimiakseen oikein.
Syyt tähän on monesti kaatunut sokerineste virtalukkoon jossain vaiheessa auton elinkaarta.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -24
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -24
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Re: Poistakaa avain. Kääntäkää rattia. Yrittäkää uudelleen.
Ei mene, oletan viallisella autolla ajetun ennen pysäköintiä.
Re: Poistakaa avain. Kääntäkää rattia. Yrittäkää uudelleen.
Vikakoodit:
UEC B2580 04
UEC B3866 04
CIM B1325 03
CIM B3115 00
CIM B3981 00
CIM U1501 0F
CIM U1501 01
CIM B1440 0F
UEC B2580 04
UEC B3866 04
CIM B1325 03
CIM B3115 00
CIM B3981 00
CIM U1501 0F
CIM U1501 01
CIM B1440 0F
Re: Poistakaa avain. Kääntäkää rattia. Yrittäkää uudelleen.
Voihan nenä, kun ei tunnu mikään auttavan.
Vikakoodit väheni, kun vaihettiin virtalukko ja akku.
Aiemmat hävis ja tilalle CIM: B1440 0F +15-piirin ISM:stä, katkos.
Vaihettiin ja ohjelmoitiin rattilukko, nyt kaikki koodit hävis, mutta auto ei silti herää.
Ideoita?
Vikakoodit väheni, kun vaihettiin virtalukko ja akku.
Aiemmat hävis ja tilalle CIM: B1440 0F +15-piirin ISM:stä, katkos.
Vaihettiin ja ohjelmoitiin rattilukko, nyt kaikki koodit hävis, mutta auto ei silti herää.
Ideoita?
Re: Poistakaa avain. Kääntäkää rattia. Yrittäkää uudelleen.
Miisä päin tää potilas on
Saab 9-3 1,8t SS
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.