Katsastuksessa tuli hylky käsijarrusta. Vasemmalta pitää vain 0.5kn/oikea 2.1kn.
Käyttöjarru toimii tasaisesti 2.0kn/2.0kn.
Vaihdoin jo jarrusatulan vasemmalle puolelle, mutta käsijarruvaijeri ei kiristy tarpeeksi. Olen kiristänyt keskikonsolin säätöruuvista vaijerin jo maksimikireyteen ja käsijarru ei siltikään pidä yläasennossa ja meinaa myös lukkiutua. Ilmeisesti vika on vaijerissa. Pitääkö ne vaihtaa molemmille puolille? Myös käsijarrun muovisen kahvan lukitus klipsit ovat hajalla. Saako näitä enää uusia mistään?
Käsijarruvaijeri
Käsijarruvaijeri
9-3 aero 2.0T -03 Stage3 Biopoweroitu
Re: Käsijarruvaijeri
Mikäli vaijeri ei palauta kunnolla, ei satulan automaattisäätö toimi. Satulassa olevan vivun, mitä vaijeri liikuttaa, pitää palautua aivan perimmäiseen lepoasentoon eli vipu likimain stopparissa kiinni.
Vaijerin ja männän säädön toimiessa vipu satulassa ei liiku kovinkaan paljon lepoasennosta, kun se jo nappaa kiinni.
Vaijerin ja männän säädön toimiessa vipu satulassa ei liiku kovinkaan paljon lepoasennosta, kun se jo nappaa kiinni.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Käsijarruvaijeri
Korjaamolla sanottiin että kuvan vaijeri on venynyt ja täytyy ostaa kokonaan uusi käsijarrumekanismi. https://ibb.co/xJGQC4K
9-3 aero 2.0T -03 Stage3 Biopoweroitu