Elikkäs 9-3 Aerosta yksi suutin kusee ja siihen on valmiina uus suutin tilalle. Olis varmaan järkevintä vaihtaa kaikki samaan aikaan mutta tarvis vaan ton yhen nyt toimintaan jotta sais katsastuksesta läpi.
Pystynkö vaihtaa siis ihan vaan ottamalla vanhan irti ja iskemällä uus kiinni tai pitääkö tehä jotain ns. "erityistoimenpiteitä"?
Jos se on samanlainen kuin vanhat/muut, niin vanha irti ja uusi kiinni. Ei välttämättä ole huono idea nollata polttoaine-adaptaatioita, mutta eiköhän se auto ne opi ajan kanssakin.
Jos on erilainen, niin tarttee vaihtaa kaikki kerralla ja muuttaa softaa sopivasti, että osaa hanskata uudet ruutat.
Edit: niin joo, siellä voi sitten olla bensaa tarjolla näpeille kun sitä vanhaa irrottelee. Jos auton sammuttaa nykäisemällä polttoainepumpun sulakkeen irti niin aine tukissa ainakin vähenee radikaalisti, mutta en tiedä että miten tuohon reagoi esim. moottorinohjaus (antaako vikakoodia tms).
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin. -Agentti Tuplanolla
Tuo sulakkeen poistaminen auto käynnissä on ihan virallinenkin ohje. Jos siitä vikakoodi tulee, niin sen saa nollattua käyttämällä myös ecun sulakkeet irti, samalla nollautuu adaptaatiotkin, eli ihan kannattava toimenpide joka tapauksessa.