vilkut
vilkut
Olisiko kellään apua antaan tähän vaivaan eli kun laitan peräkärryn kiinni niin kaikki muut valot toimii ok mutta oikea vilkku on nopeampi aika paljon kuin vasen,oikeakin toimii hetken normaalisti n,10 sek ja sitten nopeutuu sekä kärryssä että autossa.onko maavika tai rele?
Re: vilkut
Aloittaisin töpselin kiinnityksestä. Esim. jollain kiristät pistokkeen kanteen kiinni. Kontakti pettää. Sit polttimon kontakti. Silloin kun vilkku on nopee, niin joku polttimo ei vilku
Re: vilkut
Kyllä kaikki palaa ja oikeakin vähän aikaa sitten se nopeutuu,vaikka eipä kai sillä mitään väliä ole kun vilkku ei pala jatkuvasti
Re: vilkut
Voi se vilkkuakin vaikka on nopee, mutta todennäkösesti himmeempänä kuin pitäisi, eli välillä oleva heikko liitos nostaa resistanssia sen verran, ettei auto näe siellä oikean tehoista polttimoa.
Lähtisin itte enste kattomaan sitä kärryn vilkullista valaisinta, ihan ekana varmaan vaihtasin polttimon.
Lähtisin itte enste kattomaan sitä kärryn vilkullista valaisinta, ihan ekana varmaan vaihtasin polttimon.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: vilkut
Releitähän näissä Saabin peräkoukun valoissa ei ole.
Kun kärryn pistoke kytketään, niin sähkösarjan ohjausyksikön (sijaitsee peräkontin sähkökeskuksessa) tunnistaessa yhdenkin hehkupolttimon, tulkitsee se kärryn kytketyn. Tämän jälkeen ajotietokoneessa tai SID:ssä ilmoitetaan mikäli joku kärryn poltin ei toimi, poislukien vilkku poltin. Tämä informoidaan vain nopealla villkutahdilla, kuten nyt kysyjän tapauksessa. Villkupolttimon kuorman on oltava tismalleen oikea, jotta vikaa ei synny.
Joten....vika on
- pistokkeissa
- vilkun kannassa
- itse poltin on vialla
Tuo jälkimmäinen vika kuulostaa tietenkin omituiselta, mutta usein nämä hehkut ovat Saabin mielestä rikki, vaikka toimisivatkin. Vaihtamalla vain uuteen, niin johan toimii.
Kun kärryn pistoke kytketään, niin sähkösarjan ohjausyksikön (sijaitsee peräkontin sähkökeskuksessa) tunnistaessa yhdenkin hehkupolttimon, tulkitsee se kärryn kytketyn. Tämän jälkeen ajotietokoneessa tai SID:ssä ilmoitetaan mikäli joku kärryn poltin ei toimi, poislukien vilkku poltin. Tämä informoidaan vain nopealla villkutahdilla, kuten nyt kysyjän tapauksessa. Villkupolttimon kuorman on oltava tismalleen oikea, jotta vikaa ei synny.
Joten....vika on
- pistokkeissa
- vilkun kannassa
- itse poltin on vialla
Tuo jälkimmäinen vika kuulostaa tietenkin omituiselta, mutta usein nämä hehkut ovat Saabin mielestä rikki, vaikka toimisivatkin. Vaihtamalla vain uuteen, niin johan toimii.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
- Ballantines
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 94
- Liittynyt: Ti Joulu 17, 2013 21:19
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: vilkut
Yleensä kärryn polttimoissa oleva vika on hapettumaa polttimon kannassa nimenomaan siinä + liittimessä.
SAAB 9-3 2.0t -03 *** Vikakoodien luku/poisto Tech2