Moi!
Vaimo on ajellut vm. 2006 SC:llä ja muistaakseni tammikuussa suoritetun akun vaihdoksen jälkeen taisi alkaa välillä ilmoittelemaan otsikon mukaista ilmoitusta näytössä. Googlettelin ja löysin englanninkielisiä kirjoituksia aiheesta, mutta ei taida olla kovin yleinen ongelma kuitenkaan, kun en täältä löytänyt keskustelua.
Ilmoitus tulee satunnaisesti, joskus menee viikkojakin ilman, mutta välillä tulee samana päivänä monta kertaa.
Lisäoireina ilmoituksen näkyessä on mm. keskuslukon räpsähtely kiinni ja auki poltergeistmaisesti, välillä jopa 10-20 kertaa peräkkäin. Eilen uutena lisämausteena myös kaikki mittariston valot ja ilmeisesti ajovalotkin välkkyivät päälle ja pois. Ja tämä loppuu sitten hetken päästä itsestään.
Enkkufoorumeilta löytyi mainintaa, että akun viereisestä sulakeboxista nro 37 liittyy aiheeseen, mutta siellä on ehjä sulake paikallaan. Vaikka näyttö herjaakin, että olisi muka irroitettu. Kokeilin irroittaa sen ja näytti ulkoisesti ihan vastaavalta kuin muutkin 60A-sulakkeet muissa sloteissa ja tosiaan ehjä on. Samalla pidin myös akun miinusnapaa muutaman minuutin irti, kun tätäkin jossain suositeltiin.
Tänään ajoin muutaman kilometrin taas ilman ongelmia. Liittyykö tämä nyt sitten jotenkin vialliseen akkuun vai johonkin muuhun?
Transport Fuse Removed?
Transport Fuse Removed?
9000 2.0t A -98
9-3 1.8t -06
Ex. 9-5 2.0t -01
Ex.9000 2.0t -97
#4672 Jyväskylä
9-3 1.8t -06
Ex. 9-5 2.0t -01
Ex.9000 2.0t -97
#4672 Jyväskylä
Re: Transport Fuse Removed?
Tämä ongelma ei taida ihan yleisimmästä päästä olla vastauksista päätellen. Tässä linkissä olevassa keskustelussa on kaverilla täysin samat oireet ja näköjään ketjun viimeisimmässä viestissä mainittiin ilmeisesti konehuoneen sulakerasian vaihto toimivaksi korjaukseksi.
https://www.saabscene.com/threads/2006- ... ns.143871/
WIS:n ohjeesta luin, että tuon boxin vaihtaminen vaatisi Tech2:n käyttöä. Onko Keski-Suomen alueella kenelläkään tuota, tai kukahan nykyään Saabeja täällä päin huoltaisi?
https://www.saabscene.com/threads/2006- ... ns.143871/
WIS:n ohjeesta luin, että tuon boxin vaihtaminen vaatisi Tech2:n käyttöä. Onko Keski-Suomen alueella kenelläkään tuota, tai kukahan nykyään Saabeja täällä päin huoltaisi?
9000 2.0t A -98
9-3 1.8t -06
Ex. 9-5 2.0t -01
Ex.9000 2.0t -97
#4672 Jyväskylä
9-3 1.8t -06
Ex. 9-5 2.0t -01
Ex.9000 2.0t -97
#4672 Jyväskylä
Re: Transport Fuse Removed?
Sähkökeskuksissa on ollut jonkinverran ongelmia. Siellähän on ihan piirilevy ja elektroniikkaa sisällä eli ei pelkkä sulake/reletaulu. Tech2:lla se konfiguroidaan paikalleen ja ulkoa en muista malli/vuosimallirajoituksista, mahdollisimman samankaltaisesta purkuautosta sellainen on selkeintä hyödyntää
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: Transport Fuse Removed?
Täältä foorumilta löytyikin apu läheltä ja eilen vaihtui purkuautosta vastaava sähkökeskus akun viereen Tech2:lla höystettynä. Pari sulaketta ja joku rele purkuauton keskuksesta puuttui verrattuna omaani, mutta ne otettiin omastani ja siirrettiin tähän "uuteen".
Ainakin nyt ensimmäisten 30 kilometrin ajelun jälkeen sekoilu on lakannut. Normaalisti vilkut, valot, pyyhkijät ja keskuslukko alkoivat räpsymään jo ihan parin kilometrin ajamisen jälkeen. Täytyy vielä seurailla tilannetta, mutta hyvältä vaikuttaa tähän saakka.
Ainakin nyt ensimmäisten 30 kilometrin ajelun jälkeen sekoilu on lakannut. Normaalisti vilkut, valot, pyyhkijät ja keskuslukko alkoivat räpsymään jo ihan parin kilometrin ajamisen jälkeen. Täytyy vielä seurailla tilannetta, mutta hyvältä vaikuttaa tähän saakka.
9000 2.0t A -98
9-3 1.8t -06
Ex. 9-5 2.0t -01
Ex.9000 2.0t -97
#4672 Jyväskylä
9-3 1.8t -06
Ex. 9-5 2.0t -01
Ex.9000 2.0t -97
#4672 Jyväskylä