Nopeat kysymykset

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
Numba
"Hirsch"
Viestit: 806
Liittynyt: To Helmi 05, 2004 20:22

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Numba »

Tuha kirjoitti:
To Helmi 01, 2024 11:15
eSID3 ja eSID2 antavat molemmat samasta autosta eri vikakoodit. Autossa kaukovalopolttimot poistettu, johon ilmeisesti viittaa eSID3 kaksi viimeistä koodia. Ei takerruta nyt siihen miksi kaukovalopolttimot ovat poistettu, mutta miksi nuo antavat eri koodeja?

eSID3:
B019704 (H) ACC
B388304 (H) REC
B386604 (A) UEC
B258004 (A) UEC

eSID2:
P04005a (C)
P118004 (P)
P038008 (C)
Eikös esid2:ssa pitänyt lukea kaikki vikaosiot (mikä lie oikea termi) erikseen, kun 3 lukee kerralla kaikki. Ei tästä kysymys? Siitä huolimatta olisi pitänyt joku samanlainenkin löytyä. Onko nollattu välissä? Mitähän tech2 sanoisi nyt.
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13457
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja AZP »

Olisko hehkujen pituus riippuvainen koneversiosta. Eli onko kyseessä 8-venttiilinen, 16-venttiilinen yksiturboinen tai tuplaturbo. Noi netin varaosakauppojen haut tarjoaa kyllä sulavasti ristiin esim tuplaturboisen osia yksiturboiseen.

Varminta tietty irroittaa yksi tulppa, mitata sen pituus ja ostaa samanlaiset. Olettaen että joku rane ei ole käynyt siellä aikaisemmin asentamassa vääränpituisia tulppia.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4991
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: 02

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Tuha »

AZP kirjoitti:
To Helmi 01, 2024 17:11
Olisko hehkujen pituus riippuvainen koneversiosta. Eli onko kyseessä 8-venttiilinen, 16-venttiilinen yksiturboinen tai tuplaturbo. Noi netin varaosakauppojen haut tarjoaa kyllä sulavasti ristiin esim tuplaturboisen osia yksiturboiseen.

Varminta tietty irroittaa yksi tulppa, mitata sen pituus ja ostaa samanlaiset. Olettaen että joku rane ei ole käynyt siellä aikaisemmin asentamassa vääränpituisia tulppia.
8-venttiilinen kyseessä, mutta noin se täytyy tehdä että oikean mittaiset osaa ostaa.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4991
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: 02

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Tuha »

Numba kirjoitti:
To Helmi 01, 2024 16:12
Eikös esid2:ssa pitänyt lukea kaikki vikaosiot (mikä lie oikea termi) erikseen, kun 3 lukee kerralla kaikki. Ei tästä kysymys? Siitä huolimatta olisi pitänyt joku samanlainenkin löytyä. Onko nollattu välissä? Mitähän tech2 sanoisi nyt.
Tapahtuu miten? Itse en ainakaan ole saanut eri osioita esille vaan diagnostic kohdasta lukee esid2 nuo koodit.

Tech2 ei ole käytettävissä ja välissä ei ole nollattu koodeja.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Numba
"Hirsch"
Viestit: 806
Liittynyt: To Helmi 05, 2004 20:22

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Numba »

Tuha kirjoitti:
To Helmi 01, 2024 18:31
Tapahtuu miten? Itse en ainakaan ole saanut eri osioita esille vaan diagnostic kohdasta lukee esid2 nuo koodit.

Tech2 ei ole käytettävissä ja välissä ei ole nollattu koodeja.
Sieltä pitää lukea CIM yms. yksitellen.
https://www.esid.se/downloads.html
esid2 guide s. 45-
En ole käyttänyt sitä itse.
https://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?p=1284027
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2248
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja NG900T »

petrisa kirjoitti:
La Helmi 04, 2023 16:06
Saabin oma antennivahvistin ei saa virransyöttöä antennikaapelia pitkin, vaan sille on oma johtonsa. Tarkoittaa siis, että antennijohdon väliin ei kytketä mitään virransyöttö modulia. Virransyöttö pitää saada omaan johtoon, joka on lähtenyt alkuperäisestä radiosta.
Alkup. navimankan takana kaksi koksiliitäntää, onkos toinen gps vai mikä? Kumpi piuha kytketään androidmankkaan (Joying) kuvia linkissä.
https://1drv.ms/f/c/057cdd419a229cef/Eo ... DtLy1Dy74A tuohon siniseen johtosarjan mukana adapteri ja se nyt kiinni. Ongelma, ettei radio kuulu eikä löydä kanavia, vaiko onkohan tässä joku antennivahvistinmurhe? Ei ainakaan selkeetä antennivahvistimen nimistä lähtöä näy pinneissä.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
aerosoul
"Kaasari"
Viestit: 33
Liittynyt: Ti Tammi 26, 2016 16:46
Paikkakunta: Tampere

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja aerosoul »

vm.-06, automaatti 5-v öljyjen vaihto huuhtelemalla. Tähänhän löytyy ohje WIS:stä miten se oikeaoppisesti tehdään, mutta voiko sen tehdä siten, että öljypropusta päästää ulos mitä tulee ja lisää uutta saman verran ja toistaa tämän X kertaa? Aina välissä tietysti käynnistetään P- asennossa.
Varmaan hitaampi tapa, mutta onnistuuko kuitenkin näinkin? Öljyn lämpötilan saan luettua, eli lopuksi pitäisi saada oikea määrä öljyä.
Scraab
Matalapaineturbo
Viestit: 194
Liittynyt: Ma Kesä 11, 2018 13:03

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Scraab »

aerosoul kirjoitti:
Su Marras 03, 2024 15:32
vm.-06, automaatti 5-v öljyjen vaihto huuhtelemalla. Tähänhän löytyy ohje WIS:stä miten se oikeaoppisesti tehdään
Pikaisesti vilkaistuna ohjeen huuhtelukin on sangen kevyt prosessi verrattuna siihen, miten homma Volvoissa on tapana tehdä. Minulla ei (onneksi) ole, kuin vanha 4- ja uudempi 8-vaihteinen. Nelosen huuhteluun menee tyypillisesti 12 litraa ennen kirkastumista ja huuhtelun aikana käydään joka jaksolla kaikki vaihteiston asennot läpi, ei pysytä P-llä. A-W 5- ja 6-vaihteisissa homma tehdään samoin. Ja öljy tosiaankin otetaan jäähdytysputkesta ulos pari litraa kerrallaan.

Propusta laskemalla tulos on varmasti vähän tyhjää parempi, mutta ei sillä vaihteistoa kunnossa pidetä. Eihän nuo muutenkaan mitään ylistyslauluja ansaitse, kun vertaa mainittuihin neli- ja kasivaihteisiin :D .
99 GL
"Hölösuu"
Viestit: 2993
Liittynyt: La Touko 22, 2004 13:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

Vanhempien autossa (9-3SC -08) ilmennyt nyt sellainen vika, että auto ilmoittaa sidissä kuljettajan oven olevan auki, vaikka se on kiinni. Alkanut näin pakkasten aikaan tekemään tätä pari päivää sitten. Liekkö joku paikka jäässä, vai mahdollisesti lukkomoduuli hajonnut? Ovet menevät kuulemma lukkoon kuitenkin normaalisti kaukosäätimestä. En itse ole päässyt tarkemmin vielä tutkimaan kun välimatkaa sen verran reilusti. Isoin haitta tuosta tällä hetkellä se että ajaessa auto piipittää jatkuvasti
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Di17
"Turbo"
Viestit: 228
Liittynyt: Pe Touko 05, 2017 20:47

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Di17 »

MY08 SC pitää ihmeellistä suht vaimeaa, mutta kuitenkin helposti kuultavaa kolkotusta. Ääni on jotenkin pehmeä, ikäänkuin muovinen ja ilmenee parhaiten maantievauhdeissa.

Kevyellä jarrupolkimen painalluksella ääni häviää hetkeksi kunnes taas palaa kolkottamaan. Muuten epäilisin jälkiasenteisen webaston aiheuttavan oikein etupyörän sisälokarin lepatuksen, mutta kun jarrulla ääni katoaa, niin tuon voi sulkea pois. Jarrut ei laahaa. Takajarrulevyt on lopussa, mutta ääni on paikallistuvinaan oikealle eteen.

Mitä kristallipallot sanoo?
Aloitteleva saabisti - 9-3 SC 2.0
Jeltsin
"Turbo"
Viestit: 229
Liittynyt: Su Tammi 13, 2008 12:10
Paikkakunta: Vantaa

Vaihdekepin nuppi lentää pois paikoiltaan

Viesti Kirjoittaja Jeltsin »

Mikä liima siihen sopisi parhaiten?
NG 9³ SS 1.8t Linear Business, M5 (MY2008) Snow Silver
(jäsen 44862)
Vastaa Viestiin