toisioilma pumppu
toisioilma pumppu
Tervehdys
Eli potilas 9-3 Aero -09 Kelttainen moottori valo palaa,testerillä vika toisioilman Loogisuus!
Kun pumppu ei pyöri ottaa 1,8 am kun se pyörii ottaa 2,0 amppeeria pitäisikö olla näin.
Eikö sen pitäisi ottaa enemmän kun se pyörii.Muuten on koko linja menty läpi.
Vikakoodit kun nollaa valo ei syty kun lähtee ajamaan,mutta kun starttaa uudestaa niin syttyy taas.
mitähän sellainen pumppu kustantaa?
Eli potilas 9-3 Aero -09 Kelttainen moottori valo palaa,testerillä vika toisioilman Loogisuus!
Kun pumppu ei pyöri ottaa 1,8 am kun se pyörii ottaa 2,0 amppeeria pitäisikö olla näin.
Eikö sen pitäisi ottaa enemmän kun se pyörii.Muuten on koko linja menty läpi.
Vikakoodit kun nollaa valo ei syty kun lähtee ajamaan,mutta kun starttaa uudestaa niin syttyy taas.
mitähän sellainen pumppu kustantaa?
Re: toisioilma pumppu
Onko -09 vuosimallissa SAI eli toisioilmapumppu
Mielestäni tämä oli vain alkupään ng93:ssa.
Mikäli autossa on SAI pumppu syystä tai toisesta esim tuontimalli, niin pumppu on todella tehokas ja ottaa suuren virran. Sille on ainakin noissa -03 .. -04 malleissa 60 Ampeerin sulake
Täten muutaman ampeerin virralla se ei kyllä pyöri.
Vahvasti epäilen että nyt on kyseessä jokin väärinkäsitys ja autossa on jokin muu vika

Mielestäni tämä oli vain alkupään ng93:ssa.
Mikäli autossa on SAI pumppu syystä tai toisesta esim tuontimalli, niin pumppu on todella tehokas ja ottaa suuren virran. Sille on ainakin noissa -03 .. -04 malleissa 60 Ampeerin sulake

Täten muutaman ampeerin virralla se ei kyllä pyöri.
Vahvasti epäilen että nyt on kyseessä jokin väärinkäsitys ja autossa on jokin muu vika

Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: toisioilma pumppu
Joo, auto on Ruotsin tuonti.
sulake on 60 ampeerin Sitä täs on vähän tuumailtu että onko pumppuvika. Iso sulake ja ottaa 2 amppeeria virtaa
kun puhaltaa.Olisko että ei puhalla riittävästi. Rele on vaihdettu, vanhassa avattuna lämpiämisen merkkejä. Mutta tutkitaan edelleen
sulake on 60 ampeerin Sitä täs on vähän tuumailtu että onko pumppuvika. Iso sulake ja ottaa 2 amppeeria virtaa
kun puhaltaa.Olisko että ei puhalla riittävästi. Rele on vaihdettu, vanhassa avattuna lämpiämisen merkkejä. Mutta tutkitaan edelleen
Re: toisioilma pumppu
Ei pumppu voi ottaa 1,8A kun se ei pyöri, eikä myöskään 2,0A kun pyörii.
Nyt on mitattu jotain muuta. Tietäisi vain mitä
Joka tapauksessa pumpun pyöriessä mitä ilmeisimmin sähköisesti se on kunnossa, mutta ilman virtaus on vajaa. Syynä voi olla pumpun siipien vauriot.
Pakottamalla pumppu pyörimään ohittamalla releen kärjet tuntuu pakoputken päästä ilman puhallus aivan melkein kuin auto kävisi ja tulisi pakokaasua.
Nyt on mitattu jotain muuta. Tietäisi vain mitä

Joka tapauksessa pumpun pyöriessä mitä ilmeisimmin sähköisesti se on kunnossa, mutta ilman virtaus on vajaa. Syynä voi olla pumpun siipien vauriot.
Pakottamalla pumppu pyörimään ohittamalla releen kärjet tuntuu pakoputken päästä ilman puhallus aivan melkein kuin auto kävisi ja tulisi pakokaasua.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: toisioilma pumppu
Eikös v6 ole sai.
Saab 9-3 sc 1,9 tid
Ex:Saab 9-3 1,8t SS
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Ex:Saab 9-3 1,8t SS
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: toisioilma pumppu
Saattaa olla, en tiedä varmaksi. Se olisi ainakin selitys miksi SAI on noinkin tuoreessa mallissa, kun tuskin Ruotsin 2.0 malleissakaan SAI on enää siinä missä Suomen malleissa ei enää ole.
Nämä SAI pumput hajoavat yleensä joko ruostumalla sisältä niin, ettei pumppu enää käynnisty. Ei kyllä silloin ota enää virtakaan.
Toinen hajoamistapa on pumpun siipien osittainen hajoaminen, jolloin pumppu pyörii ihan normaalisti, mutta ilman virtaus pakosarjaan on vajaa.
Hajosi kummalla tavalla tahansa, niin aina tulee vikakoodi toisioilmpumpun toiminnasta: vajaa, puutteellinen tjsp.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: toisioilma pumppu
Joo releen vaihto ilmeisesti auttoi.Ei ole syttynyt valoa ainakaan vielä! Satakunta kilometriä pätkä ajoa ollut.
Re: toisioilma pumppu
Voisko kertoa millä koneella kyseinen auto on
Saab 9-3 sc 1,9 tid
Ex:Saab 9-3 1,8t SS
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Ex:Saab 9-3 1,8t SS
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: toisioilma pumppu
Niin
2,0T 210hv etanoli päivityksellä. VaI 2,0TS kummalla sitä kutsutaan?
9-3 Aero xwd A6 09vm.
2,0T 210hv etanoli päivityksellä. VaI 2,0TS kummalla sitä kutsutaan?
9-3 Aero xwd A6 09vm.
Re: toisioilma pumppu
Neloskoneiset XWD:t on SAI-pumpullisia. Aivan loppupään malleista en tiedä, kun tuli miedommalla softalla tarjolle ja aivan viimeiset vielä A20NFT-koneella.
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: toisioilma pumppu
B207 2011 on sai pumpulla myös. Sinä vuonna tuli myös etanolianturi. Etuvetoinen suomi auto.
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Re: toisioilma pumppu
Jaaha... otan osaa

Koko systeemi on aivan turha ja jonkun älyttömän piipertäjän keksintö

Sillä ei ole käytännössä kokonaisuudessaan auton päästöihin mitään merkitystä. Pumpataan nyt muutamista kymmenistä sekunneista muutamiin minuutteihin ilmaa pakosarjaan kylmäkäynnistyksen jälkeen, jotta saataisiin katalysaattori toimimaan nopeammin kylmänä. Merkitys ajoaikaan ja kilometreihin nähden tuotettuihin päästöihin on olematon. Paperilla varmaan näyttää joltakin.
Koko systeeminhän voi poistaa softaamalla uudelleen tai sitten huijaa olemassa olevaa softaa luulemaan, että pumppu toimii. Eikä moinen operaatio näy käytännössä tai katsastuksessa mitenkään. Eikä maailma pilaannu tällä toimenpiteellä. Pitää sitten romuttaa kaikki Saabit, jos tätä haetaan.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)