Pari vuotta seisonut 2009 vuosimallin 9-3 1.8t biopower toimii sikäli hyvin että kun toimii, niin toimii ilman minkäänlaisia ongelmia. Mutta välillä, vaikkapa muutaman päivän, 100-200 km välein menee limp moodin kaltaiseen tilaan jossa kaasuvaste on olematon, ja jos kaasua pitää pohjassa, niin alkaa ampua putkeen.
Torquesta katsottuna em. Hetkellä kaasuläppä toimii normaalisti, ja ahdot nousevat baarin hujakoille. Jos vikakoodit nollaa torquesta, auto alkaa toimia normaalisti. Vikakoodeja sytyttää harvemmin kuin tuota limp moodin kaltaista tilannetta mutta ne ovat olleet P0300 ja 0134.
Autossa on varmasti toimivat puolat, uudet tulpat, öljyt ja tuoretta bensaa tankissa.
Starttaa myös sangen pitkään, ja vaatii yleensä kaasun pohjassa pitämisen. Kokeilen tänään uudella pa-säätimellä olisiko siinä vika.
Autossa on stage1 softa joka kyllä toiminut moitteettomasti ennen seisomista.
Mistähän vikaa lähtisi etsimään?
9-3 satunnainen ongelma, P0300, 0134
-
- "Viggen"
- Viestit: 520
- Liittynyt: Pe Tammi 18, 2013 00:48
- Paikkakunta: Jyväskylä
9-3 satunnainen ongelma, P0300, 0134
Saab 9-3 SC 1.8t BioPower Stage5 -09
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
Re: 9-3 satunnainen ongelma, P0300, 0134
Vikakoodi P300 tarkoittaa sytytyskatkoja useissa sylintereissä.
Viittaa vahvasti polttoainesyötön häiriöön. Vikapaikkoja: polttoaineen paineensäädin ja polttoainepumppu.
Viittaa vahvasti polttoainesyötön häiriöön. Vikapaikkoja: polttoaineen paineensäädin ja polttoainepumppu.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
-
- "Viggen"
- Viestit: 520
- Liittynyt: Pe Tammi 18, 2013 00:48
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: 9-3 satunnainen ongelma, P0300, 0134
Vaihdoin säätimen, käynnistyvyys ainakin palasi, sekä tyhjäkäynti tasainen. Muistelin että tuossa olisi ollut uudehko pa-säädin joten siksi en sitä epäillyt.
Mutta kiitoksia vinkistä! Täytyy ajella pidempi lenkki illalla.
Mutta kiitoksia vinkistä! Täytyy ajella pidempi lenkki illalla.
Saab 9-3 SC 1.8t BioPower Stage5 -09
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
Re: 9-3 satunnainen ongelma, P0300, 0134
Kiitos vinkistä. Omasta paljastui kanssa bensaa kalvon läpi vuotava paineensäädin.
Kävi marmoritiskiltä hakemassa uuden. Joka kesti kaksi viikkoa. Jonka jälkeen alkoi vuotamaan, ei pelkästään kalvon läpi imuputkeen, vaan myös moottorin päälle, ilmeisesti saumasta? lentäväsaabisti kirjoitti että hänenkin säädin oli uudehko. Onko nämä ns.alkuperäisosatikin ihan kuraa? Tosin en tuoltakaan saanut alkuperäistä osaa 55353040 jota pyysin, vaan jonkin alternative osan 33469814, jossa luki kyllä päällä Saab original part.
Kävi marmoritiskiltä hakemassa uuden. Joka kesti kaksi viikkoa. Jonka jälkeen alkoi vuotamaan, ei pelkästään kalvon läpi imuputkeen, vaan myös moottorin päälle, ilmeisesti saumasta? lentäväsaabisti kirjoitti että hänenkin säädin oli uudehko. Onko nämä ns.alkuperäisosatikin ihan kuraa? Tosin en tuoltakaan saanut alkuperäistä osaa 55353040 jota pyysin, vaan jonkin alternative osan 33469814, jossa luki kyllä päällä Saab original part.
Re: 9-3 satunnainen ongelma, P0300, 0134
Onko muuten kokemusta sopiiko 2004 mallin valettu suutin putki tämän uudemman 2007 peltisen putken tilalle? Säädin pelkästään ei ainakaan sovi. Olis vaan tuossa tollanen romu pihassa. En ole vielä ehtinyt tutkimaan.