Moi,
Aika probleema:
-06 ss 1,8t sammuu ajosta, eikä enää käynnisty vaikka starttaa hienosti.
Vaihdettu:
Bensapumppu
Kaa
Tulpat
Ecu (testattu toimivaksi)
Myös jollain starttiavulla (siis joku startteriapuneste)saatu käyntiin hetkeksi eli ei ongelma virtalukossa.
Mikä mahtaa vaivata?
Ajettu siis 140tkm ja ei viritelty.
T. Sami
1,8t ei käynnisty
-
- "Hirsch"
- Viestit: 993
- Liittynyt: Ti Kesä 24, 2003 08:10
- Paikkakunta: Turku
1,8t ei käynnisty
Sami R. #986
9000 CDE 2,3T -95, 9-5 TiD4 Vector -10, 900 Aero -86, 99t -78, 99t -79, 99t -80
Varium et mutabile semper femina
9000 CDE 2,3T -95, 9-5 TiD4 Vector -10, 900 Aero -86, 99t -78, 99t -79, 99t -80
Varium et mutabile semper femina
Re: 1,8t ei käynnisty
No jos lisäruokinnalla hörähtelee käyntiin niin ei taida bensapumppu ollakkaan kunnossa ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: 1,8t ei käynnisty
Komppaan vesaa, hankaamalla haisis palamaton bensa.
Ota tulpat pois jos kuivat bensapula, jos märät kipinäpula.
Jos ei läskirotta ole mennyt imuputkeen niin ilmapula tuskin.
Miten testasit ecun toimivaksi?
Tiedän yhden tapauksen mihin oli vaihdettu merkkiliikkeessä uusi pumppu ämpäreineen joku aika ennen vastaavaa episodia kun sammu lennosta motarilla, automaatti kun oli niin rullas hienosti vikavalojen saattelemana tien reunaan.
Tästä hinurilla korjaamolle jossa 2 pytystä puristukset olemattomat.
Diagnosi: jakopää hajos venat solmussa, auto myyntiin ykkös satasilla.
Pienen tutkiskelun jälkeen kotona uusi omistaja totesi ettei tankissa ole bensaa, uusi pumppu oli asennettu kyllä, mutta joko väärä ämpäri (väärän kokoiseen tankkiin) tai anturia murjottu asentaessa.
Hyllystä oem ämpäri paikalleen ja bensaa tankkiin, auto tulille ja matka jatku.
Ei ole ensimmäinen liimaventtiilinen jonka tehnyt lennosta sammumalla eikä ensimmäinen bensa loppunut automaatissa.
Ehkä manuaali rullaa ja kone "pyörii" tien sivuun jos ei älyä kytkintä painaa koska laturi tunkee vielä virtaa eikä kaikki valot syty tauluun.
Ota tulpat pois jos kuivat bensapula, jos märät kipinäpula.
Jos ei läskirotta ole mennyt imuputkeen niin ilmapula tuskin.
Miten testasit ecun toimivaksi?
Tiedän yhden tapauksen mihin oli vaihdettu merkkiliikkeessä uusi pumppu ämpäreineen joku aika ennen vastaavaa episodia kun sammu lennosta motarilla, automaatti kun oli niin rullas hienosti vikavalojen saattelemana tien reunaan.
Tästä hinurilla korjaamolle jossa 2 pytystä puristukset olemattomat.
Diagnosi: jakopää hajos venat solmussa, auto myyntiin ykkös satasilla.
Pienen tutkiskelun jälkeen kotona uusi omistaja totesi ettei tankissa ole bensaa, uusi pumppu oli asennettu kyllä, mutta joko väärä ämpäri (väärän kokoiseen tankkiin) tai anturia murjottu asentaessa.
Hyllystä oem ämpäri paikalleen ja bensaa tankkiin, auto tulille ja matka jatku.
Ei ole ensimmäinen liimaventtiilinen jonka tehnyt lennosta sammumalla eikä ensimmäinen bensa loppunut automaatissa.
Ehkä manuaali rullaa ja kone "pyörii" tien sivuun jos ei älyä kytkintä painaa koska laturi tunkee vielä virtaa eikä kaikki valot syty tauluun.
Re: 1,8t ei käynnisty
Jos liimaventtiili, niin tuolla starttiapunesteellä (pilotti) vaan käynnistään. Pitkää jatkuvaa starttia ja pilottia. Minuutin hinkuttamisen jälkeen sen ptäs käyvä jo oikeim jos liimaventtiili.
Ajoituspalikat B207 E/L löytyy.
Ex: Saab 1,9 Tid 8v my2009
Ex: 2xSaab 99 petro + 3xSaab 99
Ex: Saab 1,9 Tid 8v my2009
Ex: 2xSaab 99 petro + 3xSaab 99
Re: 1,8t ei käynnisty
Itekkin oon pilottia yms. käyttänyt, mutta vahingosta viisastuneena liimaventtiili epäilyä tutkittaessa pumpun sulake irti.
Palamaton polttoaine ei tee hyvää moottoriöljylle, katille ja lambdalle.
Takapotku hajottaa sitten välijäähyn muovipäädyn.
Re: 1,8t ei käynnisty
moron, tsekkaappa sulakkeet ja ne pari pientä relettä, siinä akkukotelon lähellä olevassa rele/sulakekotelossa,virtapiiri kaaviosta, (mm. haynesin lontoon murteella kirjoitetusta ), näkee ne releet ja sulakkeet jotka on käynnistysvirtapiirissä, jos ehjiä/toimivia, niin myös huono kosketus liittimissä voi olla syynä ?