9-3 vm06 ja jäykkä ohjaus
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24610
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
9-3 vm06 ja jäykkä ohjaus
Ohjaus todella jäykkä.
Onko näistä menny ohjausvaihteita?
Pumppu ainakin pumppaa ku käydessä löysäsin banjoa sen verran et öljyä tuli reippaasti.
Onko näistä menny ohjausvaihteita?
Pumppu ainakin pumppaa ku käydessä löysäsin banjoa sen verran et öljyä tuli reippaasti.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: 9-3 vm06 ja jäykkä ohjaus
Ohjaustehostimen säiliö ei tulvi yli ?
Jos moottoriöljyt tehostimessa , niin sittenhän voi mennä jäykäksi.
Jos moottoriöljyt tehostimessa , niin sittenhän voi mennä jäykäksi.
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24610
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: 9-3 vm06 ja jäykkä ohjaus
säiliö ei tulvi
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: 9-3 vm06 ja jäykkä ohjaus
Rattiakselin ristinivel ruosteessa/jumittaa.
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24610
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: 9-3 vm06 ja jäykkä ohjaus
suihkaisin auton alla ihmetellessäni siihen ristiniveleen joka näkyi wd40:stä.
ei ainakaan nopeaa apua ollu ongelmaan
ei ainakaan nopeaa apua ollu ongelmaan
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: 9-3 vm06 ja jäykkä ohjaus
Ei se rasvaus enää auta kun pinnat on jo pilalla. Vain osan vaihtamalla korjaantuu.
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
Re: 9-3 vm06 ja jäykkä ohjaus
Kyllä sieltä hammastangosta saattaa häipyä tehostus omia aikojaan, näitä on jonkin verran vaihdettu aikanaan takuunakin. Vuotohan ilmiön takana silloin on, mutta ei välttämättä ulkoinen niin, että ilmestyisi lätäkköä auton alle tai sotkua minnekään muuallekaan.
Ainakin uudemman mallin hammastanko osaa sopivasti vikaantuessaan imeä ilmaa järjestelmään. Tästä seuraa tavallista rajumpi vaahtoaminen nestesäiliössä, mutta pitää muistaa että kyllä se neste siellä vaahtoaa normaalistikin. Epänormaalia on sitten se, että säiliö tulvii kuohumisen takia yli, kunnes öljymäärä saavuttaa 1-2cm alle normaalin pinnantason.
Tuo ylläkuvattu jos käy, niin tilanne on helppo sekoittaa tehostimen akselitiivisteen vuotoon, joka myös on yleistä nokka-akselin käyttämissä pumpuissa. Erona on kuitenkin se, että jos tehostimessa öljymäärä oikeasti lisääntyy moottoriöljyn myötä, niin tulviva säiliö pysyy ylitäytenä myös esim. moottorin sammuttamisen jälkeen. Ohjausvaihteen vuodon --> vaahtokuohujen takia puklaavan säiliön nestepinta taas asettuu sammutuksen jälkeen sinne normaalia vajaammalle/puolityhjälle tasolle.
Minä en ainakaan osaa kertoa, mikä tuolla hammastangossa varsinaisesti porsii, mutta ilmeisesti ainakin facelifteissä (joissa tosin on eri hammastanko kuin -06:ssa) ongelma voi asettua itsestäänkin, joskaan se ei ole todennäköistä. Tällaisessa tapauksessa juurisyynä lienee roska tai muu epäpuhtaus, joka jumittelee aikansa ja jatkaa sitten matkaansa. Jos jatkaa.
Ainakin uudemman mallin hammastanko osaa sopivasti vikaantuessaan imeä ilmaa järjestelmään. Tästä seuraa tavallista rajumpi vaahtoaminen nestesäiliössä, mutta pitää muistaa että kyllä se neste siellä vaahtoaa normaalistikin. Epänormaalia on sitten se, että säiliö tulvii kuohumisen takia yli, kunnes öljymäärä saavuttaa 1-2cm alle normaalin pinnantason.
Tuo ylläkuvattu jos käy, niin tilanne on helppo sekoittaa tehostimen akselitiivisteen vuotoon, joka myös on yleistä nokka-akselin käyttämissä pumpuissa. Erona on kuitenkin se, että jos tehostimessa öljymäärä oikeasti lisääntyy moottoriöljyn myötä, niin tulviva säiliö pysyy ylitäytenä myös esim. moottorin sammuttamisen jälkeen. Ohjausvaihteen vuodon --> vaahtokuohujen takia puklaavan säiliön nestepinta taas asettuu sammutuksen jälkeen sinne normaalia vajaammalle/puolityhjälle tasolle.
Minä en ainakaan osaa kertoa, mikä tuolla hammastangossa varsinaisesti porsii, mutta ilmeisesti ainakin facelifteissä (joissa tosin on eri hammastanko kuin -06:ssa) ongelma voi asettua itsestäänkin, joskaan se ei ole todennäköistä. Tällaisessa tapauksessa juurisyynä lienee roska tai muu epäpuhtaus, joka jumittelee aikansa ja jatkaa sitten matkaansa. Jos jatkaa.
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Re: 9-3 vm06 ja jäykkä ohjaus
Olisko jousituksen yläpään laakerit jumissa ?