
Kierrokset nousee nopeus ei
Kierrokset nousee nopeus ei
Alko 9-3 saabissa jolla 120 tonnia rullattu 3 vaihteella kiihdyttäessä noin 3tonni kierroksen jälkeen kierrokset nousee vaan mutta nopeus ei. Muila vaihteilla ei mitään onkelmaa. Onko se nyt sitten kytkimen luistoa? 

Re: Kierrokset nousee nopeus ei
Kyllä, lähes varmasti kytkin luistaa.
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
Re: Kierrokset nousee nopeus ei
Kyllä se päivän homma helposti on ja jos lisätöitä teetättää samalla, niin voi mennä seuraavankin työpäivän puolelle. Nelipyöräsäädön tarvitsee kun apurunko otetaan irti.
Kampiakselin takastefaa kannattaa harkita vaihdettavan ja vetoakseleiden stefat myös.. Vahva suositus käyttää ainakin tiivisteissä saab oe osia. Monet hyvätkin merkkiset osat eivät välttämättä kestä esim. Etanolia. Tuohon takastefaan viitaten..
Onko sulla 5 vai 6 vaihteinen laatikko?
Kampiakselin takastefaa kannattaa harkita vaihdettavan ja vetoakseleiden stefat myös.. Vahva suositus käyttää ainakin tiivisteissä saab oe osia. Monet hyvätkin merkkiset osat eivät välttämättä kestä esim. Etanolia. Tuohon takastefaan viitaten..
Onko sulla 5 vai 6 vaihteinen laatikko?
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
Re: Kierrokset nousee nopeus ei
Mulla on 5 vaihteinenPakari kirjoitti: ↑Ma Kesä 02, 2025 15:08Kyllä se päivän homma helposti on ja jos lisätöitä teetättää samalla, niin voi mennä seuraavankin työpäivän puolelle. Nelipyöräsäädön tarvitsee kun apurunko otetaan irti.
Kampiakselin takastefaa kannattaa harkita vaihdettavan ja vetoakseleiden stefat myös.. Vahva suositus käyttää ainakin tiivisteissä saab oe osia. Monet hyvätkin merkkiset osat eivät välttämättä kestä esim. Etanolia. Tuohon takastefaan viitaten..
Onko sulla 5 vai 6 vaihteinen laatikko?
Re: Kierrokset nousee nopeus ei
Tiedän, nyt tulee tyhmääkin tyhmempiä ohjeita.
- eihän vasen jalka ole kytkinpolkimella, kun tälläinen luistotapahtuma alkaa?
- 4 ja 5 ei luista silloin kun 3 vaihteella luisto on huomattu?
Ei kannata tehdä vielä mitään. 3000 rpm on ihan luvallista vaihtaa isommalle. Varsinkin jos luistoa ei pysty toistamaan.
Se on asia erikseen, jos himottaa rempata, niin tästä saa hyvän syyn hallitukselle.
- eihän vasen jalka ole kytkinpolkimella, kun tälläinen luistotapahtuma alkaa?
- 4 ja 5 ei luista silloin kun 3 vaihteella luisto on huomattu?
Ei kannata tehdä vielä mitään. 3000 rpm on ihan luvallista vaihtaa isommalle. Varsinkin jos luistoa ei pysty toistamaan.
Se on asia erikseen, jos himottaa rempata, niin tästä saa hyvän syyn hallitukselle.

Re: Kierrokset nousee nopeus ei
Ei ole kyllä jalka eksynyt polkimelle.... seurataan asiaa hirveää hinkua ei kytkinremppaan olisi. Ja joo 4 ja 5 vaihteella ei oo luistoo tapahtunnuNumba kirjoitti: ↑Ma Kesä 02, 2025 16:13Tiedän, nyt tulee tyhmääkin tyhmempiä ohjeita.
- eihän vasen jalka ole kytkinpolkimella, kun tälläinen luistotapahtuma alkaa?
- 4 ja 5 ei luista silloin kun 3 vaihteella luisto on huomattu?
Ei kannata tehdä vielä mitään. 3000 rpm on ihan luvallista vaihtaa isommalle. Varsinkin jos luistoa ei pysty toistamaan.
Se on asia erikseen, jos himottaa rempata, niin tästä saa hyvän syyn hallitukselle.![]()
Re: Kierrokset nousee nopeus ei
Oire on hyvin tyypillinen vakio kytkimelle. Välistä luistaa ja toisinaan taas ei. Mitä kauempaan ajaa luistavalla kytkimellä, niin sitä enemmän kerrannaisvaikutuksia/lisävikoja voi ilmaantua. Meinaa onse pienemmän riesan tie, kun vaan hoitaa kytkin kuntoon ja samalla toki työsylinteri.
Aiempaan kysymykseen vastaus: Jos on vakio auto eikä tarkoitus nostaa tehoja, niin ei kannata sijoittaa vahvempaan kytkimeen. Jos taas on aikomus virittää, niin sovittamalla(ei mene aivan suoraan) 9-5 aeron kytkin on kustannustehokkain ja pitävin vaihtoehto. Jotkut ovat kertoneet poljintuntuman olevan outo tuolla 9-5sen kytkimellä, mutta en voi vahvistaa tai kiistää koska en ole itse kokeillut sellaista. Muitakin vaihtoehtoja on toki olemassa riippuen hieman auton vuosimallista.
Aiempaan kysymykseen vastaus: Jos on vakio auto eikä tarkoitus nostaa tehoja, niin ei kannata sijoittaa vahvempaan kytkimeen. Jos taas on aikomus virittää, niin sovittamalla(ei mene aivan suoraan) 9-5 aeron kytkin on kustannustehokkain ja pitävin vaihtoehto. Jotkut ovat kertoneet poljintuntuman olevan outo tuolla 9-5sen kytkimellä, mutta en voi vahvistaa tai kiistää koska en ole itse kokeillut sellaista. Muitakin vaihtoehtoja on toki olemassa riippuen hieman auton vuosimallista.
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm