Kylmällä koneella kierteet hajoo irrottaessa helpommin.
Aja kuumaksi tai lämmitä kierre jollain(inductio tai toho).
Ruiski aiemmin jo irroitusainetta useasti jotta kerkee vaikuttamaan.
Homma konemallin hylsy halppikset pyöristää kulmat jonka jälkeen hitsattava hylsy anturin kantaan ja revittävä väkisin pulttikoneella jonka jälkeen menee helicoil hommiksi.
Hylsyistä matalalla avouralla on kestävämpi ja ei niin herkkään leviä.
Jos varaa hommaa kierretappi valmiiks vaikka temusta, tais olla M18×1.5 ja kun putsaa kierrettä pie imuria tapin juuressa ettei lastut mee kattiin, katti saattaapi ottaa kipeetä.
Noilla varauduin ite ensimmäiseen ng kolkin anturin irrotukseen ja hitsaushommiksi meni.
Lambda vika?
Re: Lambda vika?
Kiitoksia^
Etummaiseen - eli ylempään - suihkin irrotusöljyä edellisenä päivänä ja irrotusyrityksen aloitin kuumasta putkesta. Suihkin jäähdyttävää "instant"-irrotusainetta anturiin ja tarjosin bilteman lambda-avainta perään. Irtosi melko helposti.
Taaempaan en päässyt kuumana käsiksi, eikä se kylmänä antautunut. Voimaa olisi ollut enemmänkin käsivarressa, mutta kantti ei riittänyt vääntää, kun pelkäsin, että napsahtaa poikki. Se jäi siis vaihtamatta.
https://www.biltema.fi/autoilu---mp/aut ... 2000040235
Tämä oli oikein hyvä työkalu. Sen sijaan noissa hylsyissä tuntuu olevan ongelma pituus eli hylsy ei oikein mahdu paikalleen, kun anturi johtoineen on liian pitkä. Lisäksi ainakin Bilteman hylsyssä on 3/8" vääntiö, joka tuntuu liian pieneltä. Motonetin versiot on puolen tuuman räikille, joka on paljon uskottavampi.
Etummaiseen - eli ylempään - suihkin irrotusöljyä edellisenä päivänä ja irrotusyrityksen aloitin kuumasta putkesta. Suihkin jäähdyttävää "instant"-irrotusainetta anturiin ja tarjosin bilteman lambda-avainta perään. Irtosi melko helposti.
Taaempaan en päässyt kuumana käsiksi, eikä se kylmänä antautunut. Voimaa olisi ollut enemmänkin käsivarressa, mutta kantti ei riittänyt vääntää, kun pelkäsin, että napsahtaa poikki. Se jäi siis vaihtamatta.
https://www.biltema.fi/autoilu---mp/aut ... 2000040235
Tämä oli oikein hyvä työkalu. Sen sijaan noissa hylsyissä tuntuu olevan ongelma pituus eli hylsy ei oikein mahdu paikalleen, kun anturi johtoineen on liian pitkä. Lisäksi ainakin Bilteman hylsyssä on 3/8" vääntiö, joka tuntuu liian pieneltä. Motonetin versiot on puolen tuuman räikille, joka on paljon uskottavampi.
Aloitteleva saabisti - 9-3 SC 2.0
Re: Lambda vika?
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH