Trionic 8 ohjainvikaa?

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
Kuhaoontääl
"Kaasari"

Trionic 8 ohjainvikaa?

Viesti Kirjoittaja Kuhaoontääl »

Tällä hetkellä minulla on palaa tavallisessa 2004 vm. 1,8t / B207 koneessa moottorin vikavalo.

Vikakoodit: P0686 00 Main Relay Coil Circuit. Open / Short to Ground. Sekä P0691 00 Cooling Fan 1 Control Circuit, Open/Short to Ground.
--> saabwissin vianhakuohjeiden avulla paikansin vian olevan moottorinohjausyksikössä. (johtosarja mitattu olevan kunnossa, releen uusinta ei auttanut)

-->Tämän jälkeen ostin käytetyn "toimivana" irroitetun ecun. Kytkin tämän autoon kiinni tech 2 avulla, jonka jälkeen auto antoi vikakoodia "P0601 00 Control Module. Internal Fault". Auto kävi vajailla. Koodasin vanhan ecun takaisin ja vanhat vikakoodit palasivat tämän kanssa.

--> ostin toisen "käytetyn" ecun, joka oli myös irroitettu "toimivana". Tämän koodattua autoon auto ei kerännyt ollenkaan ahtopaineita ja sytytti seuraavat vikakoodit:
"P2228 00 Atmosphere Pressure Sensor Circuit. Open Circuit / Short to Ground." / "P0452 00 EVAP Tank Pressure Sensor Circuit. Short to Ground.", sekä "P0498 00 Canister Close Valve Circuit. Open / Short to Ground."

Jokaisessa ecussa on omat (yllämainitut) vikakoodinsa, jotka palaavat autoon, kun kyseisen ecun asentaa ja koodaa autoon.

Kysymykseni kuuluukin, Onkohan kaikki t8 trionicit päikseen vaihdettavissa tech 2 koodauksen kanssa, vai kuuluukohan nuo kloonata, että ne saadaan toimimaan? Vai onkohan minulla ollut vaan huonoa tuuria ja olen nyt ostanut kaksi rikkinäistä ecua, vaikka toisin minulle on väitetty?

Minulla alkaa keinot, mielenkiinto ja rahat pikkuhiljaa loppumaan tämän asian korjaamiseksi. Otan neuvoja vastaan
vesa67
"Hölösuu"

Re: Trionic 8 ohjainvikaa?

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Viimeisessä on varmasti liian väärä softa eli kloonauksella ei koskaan tarvi välittää mikä softa siellä mahtoi olla.
Alkuperäinen myöskin selvästi viallinen.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Monikossa
"Hirsch"

Re: Trionic 8 ohjainvikaa?

Viesti Kirjoittaja Monikossa »

2004 9-3:ssa oli sulake nro.36 20A oli kärähtänyt ja teki lopuks vikakoodin P0691 flektin 1. nopeus ei toimi ja auto ei antanut täysiä tehoja, ac ei myöskään toiminut.
Vian aiheuttaja oli pitkään päällä enkä muista kaikkia koodeja mitä heitti, mutta niitä oli.
Syy oli flektin päällä olevassa poksissa jonka kautta flektille meni virrat, ei toiminut kaikki nopeudet.
Tuon tarkastaminen ei maksa mitään.
Vastaa Viestiin