Irtoava maali

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
opardi
"Kaasari"
Viestit: 50
Liittynyt: Ti Loka 26, 2004 19:48
Paikkakunta: Vantaa

Irtoava maali

Viesti Kirjoittaja opardi »

Maanantaikappaleeni on 1,8t vm. 2004, rekisteröity lokakuussa 2003 ja värinä Laser Red.
Viimeisen konepesun jälkeen huomasin kauhukseni useita pieniä valkoisia pilkkuja ympäri autoa. Ei siis vaan konepellissä kivien iskemissä kohdissa vaan ovissa, katossa ja lokasuojissa myös. Pintamaali irtoaa pieninä palasina. Pesupaikkana on ollut Vaaralan Esson "pehmoharjapesu".
Ymmärrän, että konepesu ei ole se kaikkein autoystävällisin tapa mutta kyllähän maalipinnan pitäisi se ehjänä kestää?!? Onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa vai onko mun yksilön maalaus vaan epäonnistunut jostain syystä?
Saa nähdä meneekö takuuseen...
-Murphy-
900i
"Saabisti"
Viestit: 2407
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Osittain tuo maali ongelma on sitä nykyajan paskalaatua.
Outoa että katostakin lähtee.
Eukon almera 2000vm ei pysy maali siinäkään.
Se on sitä vesiohenteis laatua vai mitä se nyt olikaan ....
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
TK
"Ruisku"
Viestit: 123
Liittynyt: Ke Syys 01, 2004 22:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja TK »

Tuollaista näkee tosiaan nykyisin silloin tällöin.

Ovatko metallivärit faktisesti kestävämpiä? Lakkapintahan niissä lienee tukevampi?
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Re: Irtoava maali

Viesti Kirjoittaja Bob »

opardi kirjoitti:Maanantaikappaleeni on 1,8t vm. 2004, rekisteröity lokakuussa 2003 ja värinä Laser Red.
Viimeisen konepesun jälkeen huomasin kauhukseni useita pieniä valkoisia pilkkuja ympäri autoa. Ei siis vaan konepellissä kivien iskemissä kohdissa vaan ovissa, katossa ja lokasuojissa myös. Pintamaali irtoaa pieninä palasina. Pesupaikkana on ollut Vaaralan Esson "pehmoharjapesu".
Ymmärrän, että konepesu ei ole se kaikkein autoystävällisin tapa mutta kyllähän maalipinnan pitäisi se ehjänä kestää?!? Onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa vai onko mun yksilön maalaus vaan epäonnistunut jostain syystä?
Saa nähdä meneekö takuuseen...
-Murphy-
Veikkaan niiden olevan kuitenkin kiveniskemistä peräisin - itsellä ainakin tulee moottoritiellä kiveniskemiä etulokasuojiin, kylkiin, kattoon, konepeltiin... punaisessa ne kyllä erottuvat ikävän selvästi.

En tiedä sitten onko tuo punainen väri hieman heikompi kestämään kuin nuo metallivärit (oletan, että tuo sinulla oleva ei ole metallipunainen) - toisaalta perusväreissäkin on lakkaa...
Viimeksi muokannut Bob, Ma Elo 22, 2005 19:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2715
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Irtoava maali

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Bob kirjoitti: Veikkaan niiden olevan kuitenkin kiveniskemistä peräisin - itsellä ainakin tulee moottoritiellä kiveniskemiä etulokasuojiin, kylkiin, kattoon, konepeltiin... punaisessa ne kyllä erottuvat ikävän selvästi.

En tiedä sitten onko tuo punainen väri hieman heikompi kestämään kuin nuo metallivärit (oletan, että tuo sinulla oleva ei ole metallipunainen) - toisaalta perusväreissäkin on lakkaa...
Joo varmaan toi punanen ei kestä niin hyvin kuin muut värit(?).
Itsellä oli konepelti ja katon etuosa suht täynnä noita kiveniskemiä, jotenkin tuntu oudolta, kun en omasta mielestäni missään kivisateessa ikinä ajanut :roll:
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
opardi
"Kaasari"
Viestit: 50
Liittynyt: Ti Loka 26, 2004 19:48
Paikkakunta: Vantaa

Maali irtoaa

Viesti Kirjoittaja opardi »

Mun karkea veikkaus on, että pohjamaalauksessa on jotain mätää kun muoviosissa maali pysyy eli siis etupuskurin maali on käytännössä virheetön...

Laitoin maahantuojalle kyselyn, saa nähdä mitä vastaavat...
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Re: Maali irtoaa

Viesti Kirjoittaja Bob »

opardi kirjoitti:Mun karkea veikkaus on, että pohjamaalauksessa on jotain mätää kun muoviosissa maali pysyy eli siis etupuskurin maali on käytännössä virheetön...

Laitoin maahantuojalle kyselyn, saa nähdä mitä vastaavat...

Käsittääkseni muoviosissa on aivan erilainen pohjuste pintamaalikerroksen alla kuin peltipinnoilla.

Luonnollisesti maalipinnan tulisi kestää paremmin kuin mitä kuvauksesi perusteella sinun autossasi on kestänyt.
Petroska
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Ti Tammi 04, 2005 17:42
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Petroska »

TK kirjoitti:Tuollaista näkee tosiaan nykyisin silloin tällöin.

Ovatko metallivärit faktisesti kestävämpiä? Lakkapintahan niissä lienee tukevampi?
Itellä on -05 mallin met. punainen peli. Ja en oikein enää usko met.värin parempaan kestävyyteen, ainakaan nyky saabilla.
Huomasin pohjoisen reissun jälkeen seuraavat :
-auton pesun yhteydessä esille tuli usemmmat muutaman mm kokoiset maalittomat alueet takaoven sivupinnassa + lisäksi
kämmenen kokoisella alueella pitkiä naarmuja pohjamaalissa asti.
No, joku tanan puupää se on tietty heilunut suksiensa kanssa auton lähettyvillä.
Ei muuten haittaisi, mut jos autossa reilu 2tkm lasissa ja jo saa paikkailla...kele.

Seuraava yllätys löytyi kesärenkaita vaihdettaessa:
- molemmin puolin takalokasuojien ylätaipeesta parista kohdasta lohjennut maali irti.
Hiekkatiellä ajettu jotaki kymmentä kilometriä ja nekin pirun hilijaa...ettei vaan ropaja... tana.

No ei muuta kuin siveltimellä paikkamaalit päälle.
Noita sahalaitaisia vaurioita putsatessa yllätyin siinä miten helposti ko. kohdan ympäriltä maalin saa irtoamaan vain näyttämällä puukon kärkeä, helppoa eikö totta?

Jotenkin muistelee vanhoja (hyviä) aikoja, ei ne tuollee irtoile paloina
, niin kuin siinä olis kaksi täysin toisistaan irrallista maali pinnassa???

Saataiskohan tästäkin kunnon takuushout pystyyn?
Talkoisiin lähdetään, jos sama jatkuu.
Saabismiko sairaus?
Vastaa Viestiin