Marangonin renkaat

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Marangonin renkaat

Viesti Kirjoittaja Bob »

Olen ostamassa renkaita + vanteita SS:ään ja tarjosivat tuossa yhdessä liikkeessä sellaisia Marangoni Zeta 225/45/17 -renkaita.

Eli kysymykseni kuuluu onko kellään kokemuksia noista - olisivat parisataa ekee halvemmat kierrokselta kuin esim. GoodYearin F1:t?

Itselleni ko. rengasmerkki on tuntematon.
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

f1 sulaa alle kovemmassa ajossa ainakin...'' Hyvät ne kyllä on..

makarooneja ollut tutuilla ja eipä ne ole haukkunutkaan...

Hankookkeja täällä kaikki käyttää... halpoja ja hyviä...
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Itse olen myös noista Marangoneista kuullut ihan hyvää, ilmeisesti suht hiljaiset.

Henk.koht voin kehua myös Barum Bravuriksia jos haluaa kohtuu hintaiset renkaat. Koko 225/40 18" maksoi paikallisella myyjällä 600,- alle laitettuna :wink:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Ilpo
"Tuplakaasari"
Viestit: 84
Liittynyt: Ti Kesä 14, 2005 17:47
Paikkakunta: Sysmä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ilpo »

Mulla oli edellisessä autossa (Passat) Marangoni Vantot ja ei voi kuin kehua. Ennen kaikkea hiljaiset renkaat
9-3
Matalapaineturbo
Viestit: 176
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 20:45

Renkaat

Viesti Kirjoittaja 9-3 »

Itse olen nyt ajellut 4000 km GY Eagle F1:llä ja hyvät ovat. Rengasonlinesta n. 615 €. Ei mitkään makaroonit.
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Itelläni on ollut kolmet Marangonin Zetat alla, juuri tuota kyseistä kokoa. Yllätti positiivisesti, hinta/laatusuhde on kohillaan.
Foxbody turbo
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

Jees - taidanpa uskaltautua kokeilemaan noita Marangoneja kun useimmat niitä täälläkin kehuvat ja pikainen soittokierros muutamaan muuhunkin rengasliikkeeseen antoi pelkästään positiivista palautetta.

Ainahan sitä voi valittaa myyjälle, mikäli sattuu saamaan vialliset (ei pyöreät tms.) renkaat - olen nimittäin aika tarkka noiden tasapainotusten onnistumisen suhteen (kerralla) ja todella kova valittamaan mahdollisista puutteista.

Pistän kyllä jossakin vaiheessa sitten kokemuksia (toivottavasti pelkästään positiivisia) foorumille miten nuo renkaat meikäläisen SS:ssä toimivat.
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6512
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Oletkos Bob Saab-klubin jäsen? Tiedoksesi, että Marangonin edustaja RengasCenter on klubin yhteistyökumppani, joten jäsenet saavat klubialennusta Marangoneista...

Eski
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

Eski kirjoitti:Oletkos Bob Saab-klubin jäsen? Tiedoksesi, että Marangonin edustaja RengasCenter on klubin yhteistyökumppani, joten jäsenet saavat klubialennusta Marangoneista...

Eski
Valitettavasti en vielä ole - vaikka aika aktiivisesti onkin tullut kirjoiteltua.
Viimeksi muokannut Bob, Su Elo 21, 2005 22:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6512
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Jep, eipä tänne kirjoittelu edellytä klubin jäsenyyttä, jäsenille tosin on oma osionsa foorumissa, jossa saa tietoa mm. näistä klubieduista. Ajattelin vain antaa vinkin tuosta Marangoni-edusta, kun olet renkaita hommaamassa... Klubin jäsenille ilmestyvässä Saabisti-lehdessäkin on juttuja myös uudemmista Saabeista, joidenkin mielestä jopa liikaakin :D
Mutta sen parinkympin jäsenmaksun voit tosiaan säästää jo yksillä rengaskaupoilla, joten kannattaa harkita...

Eski
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

Eski kirjoitti:Jep, eipä tänne kirjoittelu edellytä klubin jäsenyyttä, jäsenille tosin on oma osionsa foorumissa, jossa saa tietoa mm. näistä klubieduista. Ajattelin vain antaa vinkin tuosta Marangoni-edusta, kun olet renkaita hommaamassa... Klubin jäsenille ilmestyvässä Saabisti-lehdessäkin on juttuja myös uudemmista Saabeista, joidenkin mielestä jopa liikaakin :D
Mutta sen parinkympin jäsenmaksun voit tosiaan säästää jo yksillä rengaskaupoilla, joten kannattaa harkita...

Eski
Perskutarallaa - kirjoittelin tuon viestini erillisellä editorilla ja loppu leikkautui pois:

Kiitos vinkistä :D !

Terv. Bob
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

Marangoni Zeta -renkaat 225/45/17-koossa tuntuvat n. 2000km:n kokemuksella aivan toimivilta SS:n alla.

Siirryin noihin 195/65/15 Goodyearin NCT 5:ista ja täytyy sanoa, että pelkäsin rengasmelun kasvua, mutta käytännössä tilanne saattaakin olla päinvastainen - nuo Goodyearit (6,5 mm pintaa jäljellä) pitivät ainakin mulla aikamoista kohisevaa/korisevaa ääntä ja tämä ääni on nyt poissa.

En tiedä sitten olisiko jotkut muut ja kalliimmat renkaat olleet vielä paremmat, mutta ei noissa Marangoneissakaan tunnu mitään vikaa olevan - ehkä se on vain turhaa maksaa liikaa.
laseri
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: Ke Kesä 22, 2005 21:27

Viesti Kirjoittaja laseri »

9-3 ss TiD Vector, alkup.rengas Pirelli P-ZERO Rosso 225/45 17 kesti edessä 8000!!! haukkuivat ajotyyliä mutta Ventus K102 kesti lähes 20tkm samalla ajotyylillä ja huomattavasti alempi melutaso kuin pirellissä...! tälle kesälle en toimitusongelmien takia saanut Ventusta ja kokeilin Bridgestone Potenzaa,joka meni vaihtoon viime viikolla 8000:n kilsan jälkeen!!! Taas on alla Ventus.. Ongelma on ainoastaan eturenkaissa.
kannattaa muuten tutustua http://www.rengasonline.com josta toimitetaan kotiovelle mm.Ko. ventus 110€/kpl,kun Pirellin listahinta n.460€/kpl
Avatar
Haikara
"Hirsch"
Viestit: 755
Liittynyt: Su Huhti 10, 2005 10:53
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Haikara »

Eikös Suojasen Tappi Kyröskoskella (suurlava) myy juuri tuota Marangoni rengasta?
Huomattavaa alkoholin väärinkäyttöä: Saab 9-5 Linear Wagon 2.0t Biopower -06
mikkoma
"Ruisku"
Viestit: 113
Liittynyt: Ke Maalis 17, 2004 16:03
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja mikkoma »

Olen myös vaihtamassa alkuperäisiä Pirellejä 225/45 R17 kokoa uusiin,
olen hiukan miettinyt kokoa 215/50 R17,en tiedä onko ajatus huono, lähinnä ajattelin ajomukavuutta, onko kenelläkään kokemuksia kyseisestä
kokoluokasta ja onko esim.ajomukavuudella eroa alkuperäiseen kokoon
verrattuna??? vai onko mukavuus (melu ym.muu) enemmänkin kiinni renkaan valmistajasta.


terv.mikkoma 9-3SS Aero Sentronic.
Vastaa Viestiin