DTE ja SID

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Saabanan
"Turbo"
Viestit: 206
Liittynyt: Su Helmi 01, 2004 12:51

Viesti Kirjoittaja Saabanan »

kimmop kirjoitti:Ai niin, unohtui mainita tähän threadiin että Konalan Laakkosen mukaan tähän DTE:hen on tulossa softapäivitys, ilmeisesti juuri näitten tässäkin mainittujen asioiden takia. Tästä tulee ilmeisesti myöskin recall, eli kirje kotiin lähiaikoina (lue: muutama viikko - pari kuukautta).

Laakkonen ei vielä eilen ollut varma onko heillä jo oikea softa vai onko sekin vielä matkalla.
Eileen tuli kutsu kirjeitse softapäivitykseen tämän asian tiimoilta. lisäksi tuli kutsu avaimien vaihtoon.
Voi Saabanan !!
9-3 SS 1,8t 04. + BSR Steg 1 (myyty).
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Saabanan kirjoitti:Eileen tuli kutsu kirjeitse softapäivitykseen tämän asian tiimoilta.
Mulle tuli tänään sihteerin kiikuttamana kirje softapäivitykseen. Kyseessä on asiakastyytyväisyysohjelma 154 38. Varasin ajan heti ensi maanantaiaamuksi.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

Turbo Sensonic kirjoitti:
Saabanan kirjoitti:Eileen tuli kutsu kirjeitse softapäivitykseen tämän asian tiimoilta.
Mulle tuli tänään sihteerin kiikuttamana kirje softapäivitykseen. Kyseessä on asiakastyytyväisyysohjelma 154 38. Varasin ajan heti ensi maanantaiaamuksi.
Kuka noiden kirjeiden lähettäjänä on - meinaan vain, että minulle ei ole ainakaan tullut mitään kirjeitä? Syy ei ole se, etteikö autoni kuuluisi noihin päivitettäviin - kysyin oma-aloitteisesti merkkiliikkeeltä ja alustanumeron + avainkoodin mukaan omanikin kuuluu ns. "vialliseen sarjaan".

Pitäisikö minun rekisteröityä jonnekin maahantuojan tms. tahon päivitys/postituslistalle?
Avatar
Recon
"Turbo"
Viestit: 210
Liittynyt: Su Kesä 26, 2005 08:46
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Recon »

Kirjeissä oli allekirjoituksena Saab jälleenmyyjänne ja osoitelähteenä AKE, ajoneuvoliikennerekisteri.
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

Recon kirjoitti:Kirjeissä oli allekirjoituksena Saab jälleenmyyjänne ja osoitelähteenä AKE, ajoneuvoliikennerekisteri.
Kiitos!
Syy miksi nuo ei ole minulle tulleet lienee AKE:n rekisterissä ollut - sittemmin peruttu suoramarkkinointikielto.
agios
"Aero"
Viestit: 381
Liittynyt: Ke Loka 05, 2005 00:36
Paikkakunta: uusimaa

Viesti Kirjoittaja agios »

Juuri tuli Saabilta postia että 2004 ja 05 mallien DTE menee uuteen päivitykseen. Avaimissa myös jotain "häikkää",ei aina avaudu. Mulla oli samat vaivat myös -03 mallissa mutta hyvä että lopulta heräsivät. Odottele vain postia.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Meinasin eilen postata tuon kirjeen tänne palstalle, mutta duunipaikan nettiyhteys katkesi jostain syystä (tosi luotettava yhteys :roll: ), joten en voinut tehdä sitä.

Tässä nyt kuitenkin vielä se postaus, joka minun piti eilen lähettää:
Bob kirjoitti:Kuka noiden kirjeiden lähettäjänä on - meinaan vain, että minulle ei ole ainakaan tullut mitään kirjeitä? Syy ei ole se, etteikö autoni kuuluisi noihin päivitettäviin - kysyin oma-aloitteisesti merkkiliikkeeltä ja alustanumeron + avainkoodin mukaan omanikin kuuluu ns. "vialliseen sarjaan".

Pitäisikö minun rekisteröityä jonnekin maahantuojan tms. tahon päivitys/postituslistalle?
En minä ole rekisteröitynyt millekään postituslistalle, vaan minulle tuli tänään - yllättäen - seuraava kirje:

Asiakastyytyväisyysohjelma 154 38

Hyvä Saabin omistaja,

Saab Automobile AB on päättänyt aloittaa asiakastyytyväisyysohjelman, joka koskee vuosimallien 2004 ja 2005 Saab 9-3 Sport Sedan autoja.

Johtuen useista epävarmuustekijöistä laskettaessa ajotieturin D.T.E. -toimintoa, joka tarkoittaa "Mahdollinen ajomatka jäljellä olevalla polttoainemäärällä" joistakin autoista voi loppua polttoaine ennen kuin D.T.E. -arvo on laskenut nollaan. Nyt on kehitetty uusi ajotieturin ohjelmisto D.T.E. -laskennan tarkkuuden parantamiseksi.

Tiedostomme osoittavat, että Te olette tähän ohjelmaan kuuluvan auton nykyinen omistaja.

Pyydämme Teitä sopimaan tapaamisen valtuutetun Saab -jälleenmyyjän korjaamon kanssa ajotieturin ohjelmiston päivittämistä varten.

Työ kestää noin tunnin ja on luonnollisestikin Teille maksuton.

Jos olette myyneet autonne, se on varastettu tai vakuutusyhtiö on lunastanut sen, pyydämme Teitä kertomaan tästä meille.

Saab Automobile AB arvostaa yhteistyötänne ja ymmärtämystänne tämän ohjelman suhteen. Teemme parhaamme yhdessä jälleenmyyjänne kanssa, Teille aiheutuvan haitan minimoimiseksi. Olemme kuitenkin ryhtyneet tähän toimenpiteeseen säilyttääksemme jatkuvan luottamuksenne tuotteisiimme.

Ystävällisesti Teidän
Saab Jälleenmyyjänne

Osoitelähde: AKE, Ajoneuvoliikennerekisteri, PL120, 00101 HELSINKI. Tietojen tekninen toimitus: Tietoenator 121 Oy, PL 406, 02101 ESPOO



Kaikista hauskinta tuossa kirjeessä on tuo kappale: "Jos olette myyneet autonne, se on varastettu tai vakuutusyhtiö on lunastanut sen, pyydämme Teitä kertomaan tästä meille" :wink:

Minä voisin taas heittää seuraavaan lauseeseen seuraavan kommentin: "Saab Automobile AB arvostaa yhteistyötänne."

Minä en arvosta yhteistyötänne Opelin kanssa :wink:

P.S. Kukakohan tuon kirjeen on rustannut? Siinä on nimittäin muutama kieliopillinen virhekin (pilkkuvirheitä ym.) :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
kimmop
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 10:46
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja kimmop »

Bob kirjoitti:
Recon kirjoitti:Kirjeissä oli allekirjoituksena Saab jälleenmyyjänne ja osoitelähteenä AKE, ajoneuvoliikennerekisteri.
Kiitos!
Syy miksi nuo ei ole minulle tulleet lienee AKE:n rekisterissä ollut - sittemmin peruttu suoramarkkinointikielto.
Ei vaikuta asiaan, mulla on ko. kielto ja avaintenpäivityksestä tuli kirje himaan, DTE:tä odotellaan.

Siispä: sulla on toimivat avaimet tai posti on hukannut kirjeen :)
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

kimmop kirjoitti:
Bob kirjoitti:
Recon kirjoitti:Kirjeissä oli allekirjoituksena Saab jälleenmyyjänne ja osoitelähteenä AKE, ajoneuvoliikennerekisteri.
Kiitos!
Syy miksi nuo ei ole minulle tulleet lienee AKE:n rekisterissä ollut - sittemmin peruttu suoramarkkinointikielto.
Ei vaikuta asiaan, mulla on ko. kielto ja avaintenpäivityksestä tuli kirje himaan, DTE:tä odotellaan.

Siispä: sulla on toimivat avaimet tai posti on hukannut kirjeen :)
Joo - avaimet vaihdettiin eli viallista sarjaa olivat. Tuosta DTE-päivityksestä en ole kysynyt - pitänee odotella sitä kirjettä vielä hetki.
SSAero
"Turbo"
Viestit: 210
Liittynyt: To Maalis 18, 2004 19:12

Viesti Kirjoittaja SSAero »

Bob kirjoitti:
kimmop kirjoitti:
Bob kirjoitti: Kiitos!
Syy miksi nuo ei ole minulle tulleet lienee AKE:n rekisterissä ollut - sittemmin peruttu suoramarkkinointikielto.
Ei vaikuta asiaan, mulla on ko. kielto ja avaintenpäivityksestä tuli kirje himaan, DTE:tä odotellaan.

Siispä: sulla on toimivat avaimet tai posti on hukannut kirjeen :)
Joo - avaimet vaihdettiin eli viallista sarjaa olivat. Tuosta DTE-päivityksestä en ole kysynyt - pitänee odotella sitä kirjettä vielä hetki.
Olin itse tämän viikon tiistaina DTE-päivityksessä ja keskiviikkona tuli 2 kirjettä: Toinen DTE-softapäivityksestä ja toinen avaimista. Tarkistin tarvitsiko minun tulla uudestaan DTE-päivitykseen = ei tarvitse, mutta avaimet täytyy käydä tsekkauttamassa. Kirjeessä mainittiin, että pariston jonkun kirisitin- tms. jousissa on havaittu korroosiovaurioita. Eli avaimista on olemassa joku määrätty sarja, jossa näitä on havaittu ja ne vaihdetaan markkinoilta pois.

Pitää tässä joku päivä käydy tsekkauttamassa.

SSAero
SSAero
"Turbo"
Viestit: 210
Liittynyt: To Maalis 18, 2004 19:12

Viesti Kirjoittaja SSAero »

Vielä tuosta DTE-päivityksestä sen verran, että auton käynnistyksen jälkeen tarkistin DTE-näytön ja oli mukavat 24,8 l/100 km 8O 8O - resetoin tripin, jonka jälkeen "vaivaiset" 48,5 l/100km :? :? :? resetoin uudelleen ja luvut muistaakseni tuommoiset 8,4 l/100 km. Eli muutaman resetin ottaa. Ihme, ettei oltu tehty huollossa jo valmiiksi.

SSAero
Aero04

Viesti Kirjoittaja Aero04 »

Meidän saabi oli myös päivityksessä ja avaimien vaihdossa.
Ainoa konkreettinen ero oli tosiaan kulutukset oli tapissa auton saatuamme (lieneekö asentaja antanut monoa kunnolla.. 8O ) ja rikkinäisen polttimon herjaus on muuttunut fraasista "left low beam failure" fraasiin "left dipped beam failure"
Mitäköhän hyötyä tostakin oli vaihtaa. :roll:
Aerochick
"Saabisti"
Viestit: 1192
Liittynyt: Su Helmi 06, 2005 09:56
Paikkakunta: Helsinsky

Viesti Kirjoittaja Aerochick »

Aero04 kirjoitti:Meidän saabi oli myös päivityksessä ja avaimien vaihdossa.
Ainoa konkreettinen ero oli tosiaan kulutukset oli tapissa auton saatuamme (lieneekö asentaja antanut monoa kunnolla.. 8O ) ja rikkinäisen polttimon herjaus on muuttunut fraasista "left low beam failure" fraasiin "left dipped beam failure"
Mitäköhän hyötyä tostakin oli vaihtaa. :roll:
JA disc-nappia ei tarvitse enää ru***ta, vaan hiffaa jo kaksi kertaa nopeasti painamalla vaihtaa cd:stä aux:in sen sijaan, että ennen tarvitsi naputtaa disc-nappia useita kertoja peräkkäin sen vaihtaakseen radio-> disc -> aux..

Samalla allekirjoittaneen verenpaine laski n. 20 RR...
ennen: 93 SS Aero '04 + BSR Steg 1
nyt: Chevy Camaro Z28 '93
Perheessä myös Mr. S

http://www.jco.fi
kimmop
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 10:46
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja kimmop »

Menipähän tossa avainpäivityksen yhteydessä toi DTE-päivityskin. Kyllä se kai jotain auttoi, DTE-lukema pomppasi reilun sata kilsaa aamusta :)
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
opardi
"Kaasari"
Viestit: 50
Liittynyt: Ti Loka 26, 2004 19:48
Paikkakunta: Vantaa

Softapäivitys

Viesti Kirjoittaja opardi »

Mulla ilmaantui päivityksen jälkeen SID:iin uusia ominaisuuksia: mm. nopeusvaroitin, toinen trippi/jäljellä oleva matka ja keskinopeus. Eivät kyllä huollossa maininneet mitään, vahingossa löysin...no kerrankin iloisia ylläreitä.
Vastaa Viestiin