Webastoa
Webastoa
Alkaa aamulla lämpötila painumaan alle 5:n asteen ja sillon kai pitäis auto olla jonkun sorttisessa lämmityksessä. Omasta -03 Aerosta ei löydy lohkolämmitintä, eikä myöskään kaupungista tolppapaikkoja, joten aattelin asennuttaa samantien webaston.
Onko joku tehnyt jo samaista viritystä ja millaiseen webastoon olet päätynyt (millanen oli hintaluokka)? Pystyykö webaston liittämään suoraan auton vesipumppuun vai pitääkö hommata se erikseen?
Onko joku tehnyt jo samaista viritystä ja millaiseen webastoon olet päätynyt (millanen oli hintaluokka)? Pystyykö webaston liittämään suoraan auton vesipumppuun vai pitääkö hommata se erikseen?
Airolainen
Eipä ole webastosta kokemusta - minulla on tuossa omassani Calixin "lohkolämmitin", joka tulee kiinni moottorin takana olevaan nesteputkeen/koteloon.
Itse en lämmitä SS:ää ennen kuin on selkeästi pakkasta - nimittäin lämmittäminen nollassa tai jopa plussan puolella aiheuttaa sellaisen ilmiön, että "moottori kuvittelee" käynnistyshetkellä olevansa kesähelteessä ja imuilma onkin sitten nollan pintaan -> moottorin kierrokset sahaavat ylös-alas (meinaa jopa sammua). Eli siis "kylmäkäynnistysautomatiikka" sekoaa liiasta lämmittämisestä.
Itse en lämmitä SS:ää ennen kuin on selkeästi pakkasta - nimittäin lämmittäminen nollassa tai jopa plussan puolella aiheuttaa sellaisen ilmiön, että "moottori kuvittelee" käynnistyshetkellä olevansa kesähelteessä ja imuilma onkin sitten nollan pintaan -> moottorin kierrokset sahaavat ylös-alas (meinaa jopa sammua). Eli siis "kylmäkäynnistysautomatiikka" sekoaa liiasta lämmittämisestä.
Vastaan, vaikka ei ole kokemusta 9-3SS mallista.
Edelliseen OG-9-3:een laitatin Webaston 1200 euroa asennettuna. Kyseessä 4,2 kW bansamalli. Webastossa on oma vesipumppu ja toiminta seuraavanlaista jos ostat lämppärin omalla kellolla:
1. Ajastat lämmityksen alkamisajan (-15 astetta, reilu puoli tuntia)
2. Webasto käynnistyy, lämmittää ensin jäähdytinnesteen kunnolla
3. Webasto käynnistää auton oman puhaltimen, jonka tulee olla asetettuna pienimmälle teholle ja suuntaus "huurteenpoistoasentoon".
4. Nautit lämpimästä käynnistyksestä, jota ei lohkolämmittimellä voida saavuttaa. Webasto nimittäin lämmittää moottorin houmattavasti lämpimämmäksi kuin lohkolämmitin.
Lisävarusteeksi (jos raha ei ole este) kätevä on kaukokäynnistin, jolla saa laitteen päälle max 300 metrin päästä. Hinta n. 300 euroa.
Edelliseen OG-9-3:een laitatin Webaston 1200 euroa asennettuna. Kyseessä 4,2 kW bansamalli. Webastossa on oma vesipumppu ja toiminta seuraavanlaista jos ostat lämppärin omalla kellolla:
1. Ajastat lämmityksen alkamisajan (-15 astetta, reilu puoli tuntia)
2. Webasto käynnistyy, lämmittää ensin jäähdytinnesteen kunnolla
3. Webasto käynnistää auton oman puhaltimen, jonka tulee olla asetettuna pienimmälle teholle ja suuntaus "huurteenpoistoasentoon".
4. Nautit lämpimästä käynnistyksestä, jota ei lohkolämmittimellä voida saavuttaa. Webasto nimittäin lämmittää moottorin houmattavasti lämpimämmäksi kuin lohkolämmitin.
Lisävarusteeksi (jos raha ei ole este) kätevä on kaukokäynnistin, jolla saa laitteen päälle max 300 metrin päästä. Hinta n. 300 euroa.
Mutta ostat 2 vuoden välein uuden akun.Aerochick kirjoitti:Ihan sähkönkäytön kannaltakin webasto on helpompi/halvempi/paras, varsinkin jos asut omakoti-/rivitalossa ja maksat itse lohko- ja sisätilalämppärin sähkökulut.
Muuten webasto ihan kingi juttu. Osta siihen se kaukokäynnistin. Ei muuten tarvii kuin vartin lämmityksen kelissä kuin kelissä kun ostat sen 5,2 kw:sen. 4 kilowattisesta ei kokemusta, mutta kuulemma on hiukan hipatillillään.
9-5 Aero
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
Ainoa ongelma webastossa on kanssa se, että se ei ole läheskään niin yksinkertainen kuin sähkölämmitteinen moottorinlämmitin. Eli jos jotain menee "vikaan", pitää valitettavasti hankkia uusi vastaava.
Itselläni NG900 2.0T oli Eberi, jonka vesipumppu laukesi -> vaihdettiin sähkötoimiseen lohkolämmittimeen ja sisätilapistokkeeseen.
Itselläni NG900 2.0T oli Eberi, jonka vesipumppu laukesi -> vaihdettiin sähkötoimiseen lohkolämmittimeen ja sisätilapistokkeeseen.
Onko kenelläkään kokemuksia 93SS:n SID:ssä olevasta lohkolämppäriajastimesta, jonka saa aktiiviseksi Tech2:lla + se SID-järjestelmä täytyy kytkeä yhteen lohkolämppärin piuhasarjan kanssa? Muistaakseni jotain 200+ euron juttu LänsiAutossa.tevisu kirjoitti:Vastaan, vaikka ei ole kokemusta 9-3SS mallista.
Edelliseen OG-9-3:een laitatin Webaston 1200 euroa asennettuna. Kyseessä 4,2 kW bansamalli. Webastossa on oma vesipumppu ja toiminta seuraavanlaista jos ostat lämppärin omalla kellolla:
1. Ajastat lämmityksen alkamisajan (-15 astetta, reilu puoli tuntia)
2. Webasto käynnistyy, lämmittää ensin jäähdytinnesteen kunnolla
3. Webasto käynnistää auton oman puhaltimen, jonka tulee olla asetettuna pienimmälle teholle ja suuntaus "huurteenpoistoasentoon".
4. Nautit lämpimästä käynnistyksestä, jota ei lohkolämmittimellä voida saavuttaa. Webasto nimittäin lämmittää moottorin houmattavasti lämpimämmäksi kuin lohkolämmitin.
Lisävarusteeksi (jos raha ei ole este) kätevä on kaukokäynnistin, jolla saa laitteen päälle max 300 metrin päästä. Hinta n. 300 euroa.
SSAero
Kyselin tuota mahdollisuutta paikalliselta myyjältä, mutta vastaus oli, että moista toimintoa ei ole edes saatavana! Ihmettelin kovasti, koska olin nähnyt ohjelmoitavan lohko/sisätilalämppärin saabin lisävarustekatalogissa pari päivää aikaisemmin. Myyjä vain totesi, että se tarkoittaa webastoa joka on ohjelmoitavissa SID:llä. Kun 10min kinaamisen jälkeen totesin tilanteen toivottomaksi, luovutin ja äänestän kukkarollani seuraavaa huoltoa valitessani.SSAero kirjoitti:Onko kenelläkään kokemuksia 93SS:n SID:ssä olevasta lohkolämppäriajastimesta, jonka saa aktiiviseksi Tech2:lla + se SID-järjestelmä täytyy kytkeä yhteen lohkolämppärin piuhasarjan kanssa? Muistaakseni jotain 200+ euron juttu LänsiAutossa.
SSAero
-
- "Kaasari"
- Viestit: 20
- Liittynyt: Pe Syys 23, 2005 06:46
Asennutin vastikään polttoaineenlämmittimen SS:ääni. Ohjaus tuli SID:iin, kauko-ohjainta ei vissiin vielä ole saatavilla.
Toiminnassa askarruttaa yksi juttu..nimittäin lämmitin menee automaattisesti päälle jos käynnistän auton kylmänä vaikka +4C lämpötilassa. Webasto sammuu vasta kun moottori on saavuttanut normaali käyntilämpötilan. Lämmintä ilmaa tulee melkein heti puhaltimesta, mutta ois kiva jos vois itse määritellä milloin varvitsen lämmitintä auton ollessa käynnissä. Oisko jollain tietoa.
Toiminnassa askarruttaa yksi juttu..nimittäin lämmitin menee automaattisesti päälle jos käynnistän auton kylmänä vaikka +4C lämpötilassa. Webasto sammuu vasta kun moottori on saavuttanut normaali käyntilämpötilan. Lämmintä ilmaa tulee melkein heti puhaltimesta, mutta ois kiva jos vois itse määritellä milloin varvitsen lämmitintä auton ollessa käynnissä. Oisko jollain tietoa.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 20
- Liittynyt: Pe Syys 23, 2005 06:46
Kyselin valmistajaa asennuksen yhteydessä ja sanoivat että on Saabin oma. Pitää kysellä huollosta voisko säätää..JML kirjoitti:Onko kyseinen lämmitin Saabin oma tekele vai webaston sarjaa? Saabin omaan ei ole saatavilla vielä kauko-ohjainta ja mitä tuohon lämmittimin toimintaan tulee niin luulisi että lämmittimen sammumislämpötilan voisi säätää tech2:sella.
-
- "Viggen"
- Viestit: 555
- Liittynyt: Ke Joulu 10, 2003 10:02
- Paikkakunta: Lemi
yhdyn edelliden kirjoittajan kysymykseen
kerro nyt paljo maksoi?
-
- "Kaasari"
- Viestit: 20
- Liittynyt: Pe Syys 23, 2005 06:46