BSR Steg1 tilattu
Itselläni on vain modeemiyhteys koneessani, eli kannataakohan mennä jonkun kaverin luo jolla on laajakaista yhteys kun tuon ppc:n kanssa rupiaa viestittelemään, meinaan modeemin kanssahan se voi kestää ties kuinka kauan, ja ainahan on vaarana että yhteys pätkiikin.
Voi Saabanan !!
9-3 SS 1,8t 04. + BSR Steg 1 (myyty).
9-3 SS 1,8t 04. + BSR Steg 1 (myyty).
-
- "Kaasari"
- Viestit: 20
- Liittynyt: Pe Syys 23, 2005 06:46
DTE päivitys
Minullakin on huomenna tuo päivitys edessä. Pitää illalla siis päivittää vakiosoftaan. Saas nähdä käykö enää viritys vai pitääkö päivittää softat BSR:lla.
Re: saab 93ss BSR
Kääk! mä käytin omani softapäivityksessä "tuunattuna". Näinköhän saa enää takaisin originaaliksi. Ei sillä, että se orkkis muuten enää kiinnostaisi paitsi autonvaihtotilanteessa. Tänään ihmettelivät Lohjalla paikallisessa liikkeessä 150 hv:h tehoja ... "Kato, ne ei ookkaan mitään Nipponin koneja!"Aero04 kirjoitti:On ainakin minulle. Autoni kävi DTE ja avainpäivityksessä Länsiautossa. Samalla päivitettiin ilmeisesti muukin softa, koska tietyt ilmoitukset SID:issä muuttivat asuaan.julle05 kirjoitti:onko kellään muuten tietoa että onko viri softasta tullut mitään päivitystä??? mulla ollu viritys nytten noin vuoden! ei mitään ongelmia (puuta koputtaen) ja polttoaineen kulutus on selvästi tippunu... erityisen mukavaa on huomata kuinka pienet asiat tuo nyt lisää tehoa, kuten pakoputki ja vapaavirtasuodatin
Ennen huoltoa latasin autoni "vakioksi". Huollon jälkeen "tunaaminen" ei enää onnistunut boksilla, vaan näyttöön tuli "read car?". Eli lukemisen jälkeen boksi tietokoneeseen kiinni ja lähetys BSR:lle. Nyt odottelen paluupostissa päivitettyä viriohjelmaa.
(ja ajelen vajaatehoisena)
-
- "Kaasari"
- Viestit: 20
- Liittynyt: Pe Syys 23, 2005 06:46
Re: DTE päivitys
Softapäivitys tehty ja viriohjelma asennettu takaisin. Ei tullut mitään read car tekstiä vaan viritys onnistui ihan normaalisti.saab93_vector kirjoitti:Minullakin on huomenna tuo päivitys edessä. Pitää illalla siis päivittää vakiosoftaan. Saas nähdä käykö enää viritys vai pitääkö päivittää softat BSR:lla.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 20
- Liittynyt: Pe Syys 23, 2005 06:46
TuuSaR kirjoitti:Ja Saabin päivitykset pyyhkiytyi pois?
En usko, nimittäin päivitys tehtiin siihen SID:n DTE laskentaan, jolla ei ilmeisesti ole mitään tekemistä viriohjelman muuttamien asetuksien kanssa. Sama juttu oli kun asennutin webaston. Palautin auton originaaliasetuksiin varmuuden vuoksi. Asennuksen yhteydessä tuli SID:n webaston ohjausvalikot. Takaisin virisoftaan ja valikot säilyivät, eli mitään ei pyyhkiytynyt pois. Joku viisaampi voi varmaan sanoa onko SID:n ja moottorinohjaussoftat täysin erillisessä paikassa fyysiseti auton flasheilla.
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 77
- Liittynyt: Ti Heinä 22, 2003 21:33
- Paikkakunta: Kuopio
READ CAR tulee varmasti, jos virallinen paivityssofta on huollossa asennettu. Toisaalta testeri huollossa havaitsee, jos ecussa on jokin muu softa, kuin virallinen; se mita silloin huollossa tekevat, ei ole tiedossani. Siksi BRS/Doc-Power suosittelevat etta orig.softa laitetaan takaisin huoltoon mennessa. Tosin uusia virallisia ecu-paivityksia tulee todella harvoin, paitsi silloin kun malli on aivan uusi markkinoilla, joten ecun asetuksia ei yleensa tarkasteta eika niissa kayda, jos mitaan ongelmaa ei ole ollut.Griffin#01 kirjoitti:Katso yllä oleva Turbo Sensonicin teksti.
Homma menee näin: kun viet auton huoltoon, jossa saatetaan käydä testerillä ecu:n asetuksissa, palauta PPC:llä aina originaalisofta ecu:uun ennen huoltoon menoa.
Jos huollossa on sitten ecun:n softa päivitetty, PPC huomauttaa siitä, kun yrität asentaa virisoftaa takaisin. PPC:n näytössä lukee tällöin READ CAR, eli vanhaa virisoftaa ei voi ajaa huollossa ajetun virallisen softapäivityksen päälle.
READ CAR-toiminto imuroi uuden virallisen softan PPC-laitteeseen, ja tämä softa sitten uploadataan BSR:lle ohjelman avulla, johon pääsee Internetissä vain henkilökohtaisen käyttäjätunnuksen ja salasanan avulla. Nämä toimitetaan silloin, kun hankkii PPC-laitteen. Kun BRS on muokannut uuden virisoftan, siitä tulee emaililla ilmoitus, ja jälleen saman ohjelman avulla uusi virisofta downloadataan PPC-laitteeseen. Tämän jälkeen marssitaan autoon PPC-laitteen kanssa ja asennetaan uusi virisofta ecu:uun.
PPC:n kytkemiseksi tietokoneeseen näitä up/downloadauksia varten tulee sarjaportti- ja usb-kaapelit.
Siis vaikka kavit virisoftalla huollossa, ei siita ollut mitaan seuraamuksia, koska testerilla ei ecua tarkastettu.
Terveiset muuten Pariisista. Taalla olen nahnyt toistaiseksi 2 paivan aikana yhden tonnarin. Torstaina takaisin Suomeen.
Bob kirjoitti:Nuo DTE-päivitykset tehdään ICM:ään - BSR:n päivitysjutskat kohdistuvat moottorinohjaukseen!!
Näin siis ellei tehdä muita päivityksiä.
ilmeisesti 2.0TURBOon (vakio 210hv) on tullut jotain ohjaus yksikön päivityksiä, koska 2006 malli vuoden myötä on aeroon tullut uusi moottori!! päivityksistä ei ole tietoa sen enempää.... tuo kyseinen moottorihan on vielä saatavana, mutta aeron kylkeen sitä ei enää saa...
itse käytin autoni dte hommassa eikä tullut softan asennuksessa mitään ongelmia, kaikki toimi niin kuin ennenkin...
sitä BSRän softaa voi kyllä suositella. itse taas huomasin eron kulutuksessa kun laitoin orkkis softan väliaikasesti moottoriin.... ja kyllähän se vähän paremmin kulkeekin
Vanha Aero -> 2.0TS
Onko tietoa tuon 2.0TS:n jarruista ? Ovatko edelleen Aeron kanssa vastaavat vai olisiko tullut muutos joka avaisi hyväksyttävän tien esim Hirsch-roinalle ?
"2375"
99 EMS grp 2
99 EMS grp 2
Re: Vanha Aero -> 2.0TS
Taitaa 2.0T:n jarrut olla edessä 1.8t/2.0t:n ja Aeron välistä ja takana samat kuin Aerossa.jar kirjoitti:Onko tietoa tuon 2.0TS:n jarruista ? Ovatko edelleen Aeron kanssa vastaavat vai olisiko tullut muutos joka avaisi hyväksyttävän tien esim Hirsch-roinalle ?
BROMSSYSTEM
Typ Låsningsfritt (ABS), hydrauliskt tvåkretssystem med elektronisk bromskraftfördelning (EBD), panikbromsassistans (EBA) och bromskontroll vid kurvtagning (CBC)
fram Ventilerade skivbromsar, diameter: 285 mm (1.8t/2.0t/1,9), 302 mm (2.0T), 314 mm (2,8T)
bak Skivbromsar, diameter: 278 mm (1.8t/2.0t/1,9), 292 mm – ventilerade (2.0T/2,8T)
9-3 SS 1,8t 04