BSR ppc päivitykset!!!!

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
julle05
"Turbo"
Viestit: 250
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 20:47
Paikkakunta: kuusankoski
Viesti:

BSR ppc päivitykset!!!!

Viesti Kirjoittaja julle05 »

morjens 8O

saab 93ss 2.0t 2004

otin tossa äskettäin yhteyttä doc-poweriin ppcn päivityksistä ja sain kuulla että uusia versioita on tullut jo kuusi(!!!!)kappaletta sen jälkeen kun viime vuoden vaihteessa ostin ppcn!!!

ymmärsin että BSR ilmoittaa aina kun päivityksiä on saatavilla, itse en ole saanut minkäänlaista ilmoitusta vaikka kaikki yhteystiedot ovat kohdallaan... :evil:

nyt kun sitte olisin päivittämässä tota"rasiaa" niin huomasimpa että COM piuhan tietokoneeseen liitettävä pää on narttu ja tässä koneessa ei ole muita vaihtoehtoja kun et sen pitää olla koiras!!! oon sen verran uuno etten tiedä, voinko ostaa sellasen piuhan missä molemmat päät on koiraita(ajaako saman asian?).... :oops:
saab93_vector
"Kaasari"
Viestit: 20
Liittynyt: Pe Syys 23, 2005 06:46

Viesti Kirjoittaja saab93_vector »

Ainakin voit ostaa adapterin väliin.
julle05
"Turbo"
Viestit: 250
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 20:47
Paikkakunta: kuusankoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja julle05 »

saab93_vector kirjoitti:Ainakin voit ostaa adapterin väliin.
ai sen voi ostaa... et se toimii silleenkin :oops: :?:
Miika79
"Aero"
Viestit: 401
Liittynyt: Su Huhti 03, 2005 22:18
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Miika79 »

julle05 kirjoitti:saab 93ss 2.0t 2004
Vaikuttiko tuo bsr paljonkin tuohon 2.0t - malliin???
#2465 VW Polo BlueGT -15, 99T -80
julle05
"Turbo"
Viestit: 250
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 20:47
Paikkakunta: kuusankoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja julle05 »

Miika79 kirjoitti:
julle05 kirjoitti:saab 93ss 2.0t 2004
Vaikuttiko tuo bsr paljonkin tuohon 2.0t - malliin???
kyllähän sen selvästi huomaa ja ohitukset menee paljon nopeammin... bensaa vie hieman vähemmän!
julle05
"Turbo"
Viestit: 250
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 20:47
Paikkakunta: kuusankoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja julle05 »

saab93_vector kirjoitti:Ainakin voit ostaa adapterin väliin.
ostin USB porttiin tulevan muunto kappaleen, mutta ei tunnu toimivan silleenkään...

ei taida päivitykset onnistua :x
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Re: BSR ppc päivitykset!!!!

Viesti Kirjoittaja Bob »

julle05 kirjoitti:morjens 8O

saab 93ss 2.0t 2004

otin tossa äskettäin yhteyttä doc-poweriin ppcn päivityksistä ja sain kuulla että uusia versioita on tullut jo kuusi(!!!!)kappaletta sen jälkeen kun viime vuoden vaihteessa ostin ppcn!!!

ymmärsin että BSR ilmoittaa aina kun päivityksiä on saatavilla, itse en ole saanut minkäänlaista ilmoitusta vaikka kaikki yhteystiedot ovat kohdallaan... :evil:

nyt kun sitte olisin päivittämässä tota"rasiaa" niin huomasimpa että COM piuhan tietokoneeseen liitettävä pää on narttu ja tässä koneessa ei ole muita vaihtoehtoja kun et sen pitää olla koiras!!! oon sen verran uuno etten tiedä, voinko ostaa sellasen piuhan missä molemmat päät on koiraita(ajaako saman asian?).... :oops:
Mikä kone sinulla oikein on - tuo sarjaportti koneessa pitäisi kyllä olla aina urospuolinen ja silloin siihen sopii juuri tuo ppc-rasian mukana tuleva pimupiuha? However - tuo ongelma ratkeaa hankkimalla muunnos kappale esim. Yleiselektroniikalta tai muulta liittimiä myyvältä taholta.
julle05
"Turbo"
Viestit: 250
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 20:47
Paikkakunta: kuusankoski
Viesti:

Re: BSR ppc päivitykset!!!!

Viesti Kirjoittaja julle05 »

kone on hp pavilion halpa kannettava... eikä siinä ollu ees sopivaa reikää... päivitin softan yhen tutun pöytä koneella, sillä se ainakin onnistu. :lol:

ostin kyllä sen muunto kappaleen(USB porttiin), mutta ei päivitys onnistunut sen kautta koska myös USB piuha täytyy olla yhtä aikaa kytkettynä...

aika outo juttu tuo, että ei mitään ilmotusta ole tullut BSRltä...
koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1346
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Re: BSR ppc päivitykset!!!!

Viesti Kirjoittaja koistha »

Bob kirjoitti:
julle05 kirjoitti:morjens 8O
nyt kun sitte olisin päivittämässä tota"rasiaa" niin huomasimpa että COM piuhan tietokoneeseen liitettävä pää on narttu ja tässä koneessa ei ole muita vaihtoehtoja kun et sen pitää olla koiras!!!
Mikä kone sinulla oikein on - tuo sarjaportti koneessa pitäisi kyllä olla aina urospuolinen ja silloin siihen sopii juuri tuo ppc-rasian mukana tuleva pimupiuha?
Luulenpa, että jos koneessa on yksi naaraspuolinen COM-piuhaa muistuttava liitin, niin se on itse asiassa ulkoisen näytön liitin. Jos näin on, niin siihen ei parane COM-piuhaa tökätä :?
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

aivan totta puhut tuosta monitoriliittimestä. Ja moneen vuoteenhan ei läppäreissä ole ollutkaan rs232-liitintä valmiina.

Muistaakseni tuossa pari vuotta sitten kun tehtiin erään mobiililaitteen testiohjelmistoa ja vaatimuksena oli rs232-liitin. No sitähän kun ei läppäreistä enää löydy, piti käyttää USB-emulaattoria rs232-liitintä varten. En tarkkaan muista ongelman kuvausta, mutta jotenkin näin se meni: Siinä oli käsittääkseni windowsin ajuritason ongelmana, että signaali ei pysy ylhäällä jatkuvasti, kuten aidossa rs232-liitännässä ja yhteys tulkitaan pian joko ohjelmiston tai laitteen puolesta katkenneeksi.

Ehkäpä kysyjän ongelma johtuu samoista asioista ellei sitten ollut tosiaankin kysymys tuosta monitoriliittimestä? :roll:

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

peinu kirjoitti:aivan totta puhut tuosta monitoriliittimestä. Ja moneen vuoteenhan ei läppäreissä ole ollutkaan rs232-liitintä valmiina.

Muistaakseni tuossa pari vuotta sitten kun tehtiin erään mobiililaitteen testiohjelmistoa ja vaatimuksena oli rs232-liitin. No sitähän kun ei läppäreistä enää löydy, piti käyttää USB-emulaattoria rs232-liitintä varten. En tarkkaan muista ongelman kuvausta, mutta jotenkin näin se meni: Siinä oli käsittääkseni windowsin ajuritason ongelmana, että signaali ei pysy ylhäällä jatkuvasti, kuten aidossa rs232-liitännässä ja yhteys tulkitaan pian joko ohjelmiston tai laitteen puolesta katkenneeksi.

Ehkäpä kysyjän ongelma johtuu samoista asioista ellei sitten ollut tosiaankin kysymys tuosta monitoriliittimestä? :roll:
Joo, tässä IBM:n läppärissäkään (josta tätä viestiä kirjoitan) ei enää ole RS232 -liitintä :evil: Vanhassa HP:n läppärissä (jossa mulla on OBDII -softat) on vielä onneksi sellainen, koska OBDII -testerilaatikon "päässä" on RS232 -liitin.

Ostin pari kolme vuotta sitten adapterin, jolla RS232 voidaan muuttaa USB:ksi. Ajattelin hieman myöhemmin, että siinä meni parikymmentä euroa täysin hukkaan, mutta näiden uusimpien läppäreiden kanssa tuo adapteri onkin todella hyödyllinen ja käyttökelpoinen.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
SSAero
"Turbo"
Viestit: 210
Liittynyt: To Maalis 18, 2004 19:12

Viesti Kirjoittaja SSAero »

Turbo Sensonic kirjoitti:
peinu kirjoitti:aivan totta puhut tuosta monitoriliittimestä. Ja moneen vuoteenhan ei läppäreissä ole ollutkaan rs232-liitintä valmiina.

Muistaakseni tuossa pari vuotta sitten kun tehtiin erään mobiililaitteen testiohjelmistoa ja vaatimuksena oli rs232-liitin. No sitähän kun ei läppäreistä enää löydy, piti käyttää USB-emulaattoria rs232-liitintä varten. En tarkkaan muista ongelman kuvausta, mutta jotenkin näin se meni: Siinä oli käsittääkseni windowsin ajuritason ongelmana, että signaali ei pysy ylhäällä jatkuvasti, kuten aidossa rs232-liitännässä ja yhteys tulkitaan pian joko ohjelmiston tai laitteen puolesta katkenneeksi.

Ehkäpä kysyjän ongelma johtuu samoista asioista ellei sitten ollut tosiaankin kysymys tuosta monitoriliittimestä? :roll:
Joo, tässä IBM:n läppärissäkään (josta tätä viestiä kirjoitan) ei enää ole RS232 -liitintä :evil: Vanhassa HP:n läppärissä (jossa mulla on OBDII -softat) on vielä onneksi sellainen, koska OBDII -testerilaatikon "päässä" on RS232 -liitin.

Ostin pari kolme vuotta sitten adapterin, jolla RS232 voidaan muuttaa USB:ksi. Ajattelin hieman myöhemmin, että siinä meni parikymmentä euroa täysin hukkaan, mutta näiden uusimpien läppäreiden kanssa tuo adapteri onkin todella hyödyllinen ja käyttökelpoinen.
Ainakin uudemmissa IBM:n läppäreissä ei enää ole, kuin Ibarin oma se iso liitin, jolla kone kiinnittyy telakkaan, jota kautta saa RS232-portin, joka siis on telakassa.

SSAero
koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1346
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Viesti Kirjoittaja koistha »

SSAero kirjoitti:
Turbo Sensonic kirjoitti:
peinu kirjoitti:aivan totta puhut tuosta monitoriliittimestä. Ja moneen vuoteenhan ei läppäreissä ole ollutkaan rs232-liitintä valmiina.
Joo, tässä IBM:n läppärissäkään (josta tätä viestiä kirjoitan) ei enää ole RS232 -liitintä :evil: Vanhassa HP:n läppärissä (jossa mulla on OBDII -softat) on vielä onneksi sellainen, koska OBDII -testerilaatikon "päässä" on RS232 -liitin.
Ainakin uudemmissa IBM:n läppäreissä ei enää ole, kuin Ibarin oma se iso liitin, jolla kone kiinnittyy telakkaan, jota kautta saa RS232-portin, joka siis on telakassa
Tyypillisesti ns. myyntimiesmalleista COM-portti näyttää puuttuvan. Sitten kun mennään tehokkaampiin ja kalliimpiin koneisiin, niin takaa löytyy kyllä kaikki liittimet. Näin näyttäisi olevan ainakin Dellin koneissa.
Taidattekin kaikki olla myyntimiehiä :lol: :wink:
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

koistha kirjoitti:
SSAero kirjoitti:
Turbo Sensonic kirjoitti: Joo, tässä IBM:n läppärissäkään (josta tätä viestiä kirjoitan) ei enää ole RS232 -liitintä :evil: Vanhassa HP:n läppärissä (jossa mulla on OBDII -softat) on vielä onneksi sellainen, koska OBDII -testerilaatikon "päässä" on RS232 -liitin.
Ainakin uudemmissa IBM:n läppäreissä ei enää ole, kuin Ibarin oma se iso liitin, jolla kone kiinnittyy telakkaan, jota kautta saa RS232-portin, joka siis on telakassa
Tyypillisesti ns. myyntimiesmalleista COM-portti näyttää puuttuvan. Sitten kun mennään tehokkaampiin ja kalliimpiin koneisiin, niin takaa löytyy kyllä kaikki liittimet. Näin näyttäisi olevan ainakin Dellin koneissa.
Taidattekin kaikki olla myyntimiehiä :lol: :wink:
IBM:n kannettavissa ei tosiaan ole nykyään sarjaporttiliitäntää ilman tuota telakkaa. Nykyisin noita sarjaportteja löytyy lähinnä ns. all-in-one koneista, jotka painaa kuin synti ja ovat lähes poikkeuksetta toteutettu ns. pöytäkoneiden tekniikalla - akun keston ollessa suoraan verrannollinen sähköverkkojohdon pituuteen.

Kalleudesta en osaa sanoa muuta kuin, että esim. käyttämäni IBM TP 42p puolentoista gigan muistilla ja kahdella kiintolevyllä ja atin ohjaimella maksanee parinkin all-in-one -koneen verran, mutta painaa vain murto-osan yhdestä. Niin, ja toimii akuilla kevyesti yli 7 tuntia.

Enkä myy Ibaria enkä kyllä mitään muutakaan... :wink:
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3105
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Kyllä se saa olla melkoisen vanha kone josta löytyy com liittimen mukainen näytönohjaimen liitin. On nimittäin vain EGA ohjaimen liittimessä soppeli määrä noita pinnejä -> 9kpl. Nykyisissä -> eli v.90 -> taitaa olla pelkästään VGA lähtö jossa tais olla 15 pinninen joten aika fakiiri saaolla että laittaa rs liittimen tuohon näytön ohjaimen lähtöön.

Mutta alkuperäiselle kysyjälle, kannattaa varmistaa onko päivitys sopiva tuohon malliin koska liitin muutetaan yleensä silloin kun rauta yhteensopivuus katkeaa. Mutta tuollaista rs uros-uros tai naaras-naaras adapteria löytyy nykyisin jo lähes mistä vain.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Vastaa Viestiin