2.8V6t by Hirsch

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

2.8V6t by Hirsch

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Helsinki Motor Showssa maahantuojan (GM Finland) edustaja kertoi minulle, että tammi-helmikuussa 2006 2.8V6t -moottoriin on tulossa Hirschin virityssetti.

Ennakkoon ilmoitetut lukemat ovat 275 hv, 400 Nm. Tämä saadaan aikaan vaihtamalla moottorinohjausyksikön boksi. Muita toimenpiteitä ei kuulemma tarvita.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

Täytynee huomenissa käydä Motor Showssa - siellä pitäisi olla Doc-Powerinkin edustus paikalla.
-valomerkki-
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23

Viesti Kirjoittaja -valomerkki- »

Kuulostaa ihan hyviltä lukemilta. Hirsch:n kotisivuillakin lupailtiin vuodenvaihteen jälkeen viriä tuohon V6 moottoriin.
pelle hermanni
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Ti Kesä 28, 2005 13:53
Paikkakunta: HML

Viesti Kirjoittaja pelle hermanni »

Voisiko palstagurut arvioida hintaa ja kertoa mielipidettä kannattaisiko
hommata se boksi? kiiitooos!!!!!
9-3 SportCombi2.8T V6 A Aero -05
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Bob kirjoitti:Täytynee huomenissa käydä Motor Showssa - siellä pitäisi olla Doc-Powerinkin edustus paikalla.
Siellä on. Juttelin hetken yhtiön edustajan kanssa. Heillä oli näytillä Garrettin turboja, GT42 (ämpäri 8O ), GT15, GT28R ja GT28RS.

Kysyin, että onko heillä mitään alennuksia Suomen Saab -klubilaisille. Edustaja kertoi, että kukaan klubista ei ole ottanut yhteyttä heihin, mutta jos ottaisi, niin he olisivat todella kiinnostuneita tekemään yhteistyötä. Heillä on ilmeisesti joku yhteistyösoppari jonkun VAG -klubin kanssa, näin ymmärsin hänen puheistaan.

P.S. Sain tuolta DOC Powerin edustajalta "lääkepurkin", jossa lukee etiketissä:

"Äkilliseen virityskuumeeseen sekä tehonlisäystarpeen hoitoon" :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

pelle hermanni kirjoitti:Voisiko palstagurut arvioida hintaa ja kertoa mielipidettä kannattaisiko
hommata se boksi? kiiitooos!!!!!
Umpimähkään hatusta vedetty hinta-arvio on mielestäni 1000-1200 euroa ja ainahan toi kannattaa :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

Tulipas käytyä Motor Showssa ja muutama sana vaihdettua Doc-powerin kaverin kanssa - heillähän on nyt "Joulu/messu"-tarjouksessa esim. SS:ään steg1 tasan 800 euroa - tarjous voimassa Jouluun saakka.

Saabin osastolla oli jotensakkin vaisun/pysähtyneen oloinen tunnelma verrattuna muihin - siellä ei pahemmin esitteitä tms. rekvisiittaa yritettykään tarjota. No, ehkä se vain tuntui siltä, kun meidän perheen kustansi sinne messuille kuitenkin Saabin kilpailija...
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Lauantaina siellä käydessä pisti pahasti silmää pölyiset ja sormenjälkiä täynnä olevat autot. Vain kahdella osastolla oli henkilö joka "pyyhki lue naarmutti" maalipintaa rievulla. Toinen mikä pomppasi pahasti esille oli pesunaarmuiset ajoneuvot.

Toiset katselivat autoja ja minä vahauksia, sorry tosta on tullut paha vika ;)

Ai niin vielä yksi hauska piirre oli renkaat jotka oli rasvattu todella paksusti sillä ne olivat kuin lakritsaa ja sormiin jäi paksu kerros tätä hoitotuotetta.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

potkuhousu kirjoitti:Lauantaina siellä käydessä pisti pahasti silmää pölyiset ja sormenjälkiä täynnä olevat autot. Vain kahdella osastolla oli henkilö joka "pyyhki lue naarmutti" maalipintaa rievulla. Toinen mikä pomppasi pahasti esille oli pesunaarmuiset ajoneuvot.

Toiset katselivat autoja ja minä vahauksia, sorry tosta on tullut paha vika ;)

Ai niin vielä yksi hauska piirre oli renkaat jotka oli rasvattu todella paksusti sillä ne olivat kuin lakritsaa ja sormiin jäi paksu kerros tätä hoitotuotetta.
Kai tilasit Autobildin - mukaan olisi tullut purkki AutoGlymin punaista... :D :D
Vector
"Tuplakaasari"
Viestit: 75
Liittynyt: Ke Heinä 21, 2004 08:10

Viesti Kirjoittaja Vector »

Täytyy myöntää, että petyin hieman noihin lukemiin. Toivoin nimittäin, että 300hp oltaisiin saatu rikki helpostikin. Ainakin Audin vanhan RS4:n 2.7 litraisesta (tupla?)turbosta otetaan pelkällä boxin vaihdolla 420-430hp ja 600+Nm 8O
Tuleeko tuossa Saabilla vaan voimansiirron kestävyys vastaan? Ja sitten on tietty oma juttunsa paljonko etuvetoiseen on järkevää edes laittaa tehoa, mutta ei kai kaikessa aina tarvitsekaan olla järkeä...
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Tais nyt tälläkin kertaa jäädä Glymit hyllyyn mun puolesta ;)

Luulempa että etuvetoisuus ja vakio ahdin rajoittaa hevosien määrää aika radikaalisti. Ahtimen toiminta-alue on aika kortilla jollei vaihda isompaa fööniin.

Edellenkin mä olisin kaivanut sitä tupla ahdinta joko kahtena erillisenä kumpaankin pakosarjaan tai sitten yhdistelmä ahdin jossa pikkuinen ja isompi siipinen pyörijä kuten Bemarin isoissa disukoissa on.

9-3 pitäisi kilpailla juuri M3,AMG C55 ja RS4 kanssa. Mutta kun ei niin ei.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
mathar81
"Kaasari"
Viestit: 30
Liittynyt: Ke Loka 05, 2005 13:53
Paikkakunta: Joensuu

275 hv!

Viesti Kirjoittaja mathar81 »

Kyllä nuo teho lukemat kuullostaa aika tuhnulle! Nelivetoa pitäisi saada kehiin ym.
Maza
900i
"Saabisti"
Viestit: 2407
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Ja mitä minä olen yhtä lastutettua rs4 katsellut niin ei yhtään päivää sen jälkeen toiminut moitteetta kun lastutettiin. Kannattavaa puuhaa. Mut ei se köyhiä varten olekkaan.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
9-3 Aero
"Tuplakaasari"
Viestit: 66
Liittynyt: Ti Joulu 13, 2005 19:36

Viesti Kirjoittaja 9-3 Aero »

Mistä noita Hirch virisarjoja voi Suomessa tiedustella ? ja miten on auton takuun voimassaolon tuollaisen kanssa ?
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Jälleenmyyjiltä voi tiedustella mutta katsastettua niitä Suomessa ei saa. Ainoat Hirsch virit jotkaa saa luvallisiksi ovat 9-5 aero 280hv ja 305hv versiot.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Lukittu