Korkeataajuista sirinää
Korkeataajuista sirinää
Kun hyppään SS:n kyytiin (auto kylmänä) niin jostain päin kojelautaa kuuluu muutaman sekunnin ajan korkeataajuista sirinää. Kun auto on lämmin niin tällaista vastaavaa efektiä en ole huomannut. Ääni saattaa joskus uusiutua ajon aikana (auton ollessa vielä kylmä). Silloinkin sen kesto on muutaman sekunnin. En ole vielä keksinyt mikä toiminto äänen saa aikaiseksi. Onko kohtalotovereita?
-Mscrnt-
Nyt ei voi mennä vannomaan, mutta kyllä jotenkin tutulta kuulostaa.. Tulee kuitenkin harvemmin ajeltua tuolla Äiteen SS:llä. Jos nyt puhutaan samasta asiasta, niin ääni on vielä kaiken lisäksi melko voimakas, eli aivan selvästi kuuluu kun kääntää virrat päälle.
Ei nyt auta mennä vannomaan, et onko ääni juuri sirinää, mut sellanen mielikuva mulla on, että kun olen Äipän autolla joskus ajellut, niin olen kiinnittänyt huomiota johonkin merkilliseen ääneen juuri autoa käynnistäessä (ei siis mitään startti-ääniä, vaan jostain kojelaudan sisältä) mielestäni vielä pariinkin otteeseen.
Ei nyt auta mennä vannomaan, et onko ääni juuri sirinää, mut sellanen mielikuva mulla on, että kun olen Äipän autolla joskus ajellut, niin olen kiinnittänyt huomiota johonkin merkilliseen ääneen juuri autoa käynnistäessä (ei siis mitään startti-ääniä, vaan jostain kojelaudan sisältä) mielestäni vielä pariinkin otteeseen.
-
- "Hölösuu"
Re: Korkeataajuista sirinää
On. Tätä ongelmaa/ominaisuutta ihmeteltiin jo viime talvena täällä foorumilla. Olisi kiva tietää, mistä tuo ääni tulee, sillä se on melko epämiellyttävää.Mscrnt kirjoitti:Onko kohtalotovereita?
Mutta mieluummin sitä kestää tuon äänen kuin NG900/OG9-3:n alustasta kuuluvat nirskunat ja narskunat pakkassäässä

NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Tarkennusta
Juu ja vielä tarkennuksena, että ääni kuuluu ennenkuin avain on edes virtalukossa... siinä kun oven avaa ja hyppää jakkaralle istumaan. Ääni ei katoa vaikka laittaa virrat päälle ja koneen hyrskyttämään.aivan selvästi kuuluu kun kääntää virrat päälle
-Mscrnt-
Automaattinen ilmastointi "säätää" itseään.Mscrnt kirjoitti:Kun hyppään SS:n kyytiin (auto kylmänä) niin jostain päin kojelautaa kuuluu muutaman sekunnin ajan korkeataajuista sirinää. Kun auto on lämmin niin tällaista vastaavaa efektiä en ole huomannut. Ääni saattaa joskus uusiutua ajon aikana (auton ollessa vielä kylmä). Silloinkin sen kesto on muutaman sekunnin. En ole vielä keksinyt mikä toiminto äänen saa aikaiseksi. Onko kohtalotovereita?
-
- "Hölösuu"
Brittisävyyn vastaava tonnarista:Bob kirjoitti: Automaattinen ilmastointi "säätää" itseään.
"
Turn the ignition key of the Saab 9000 Turbo 16 one click and, instantly, there’s a familiar sound. From somewhere behind the flat black dashboard comes a subdued series of clicks and hums as the air-conditioning sleepwalks into action. Then there’s a whirring. That’s it. It’s uncanny: it’s exactly like the low-key errrrrrr of a Boeing 737 lowering its main undercarriage, the replication of the moment when a planeload of executives start to close their briefcases and minutely plan how to trim seconds from a sprint which goes ‘grab coat-shove along aisle-down steps-immigration-car park-office cup of coffee please, Mandy’.
"
http://www.saabcentral.com/features/saa ... _drill.php

SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Miksi se säätelisi itseään tuossa vaiheessa kun ei ole edes avaimet virtalukossa?Bob kirjoitti:Automaattinen ilmastointi "säätää" itseään.
-Mscrnt-
Jaa-aa - miksi se on suunniteltu juuri noin toimivaksi ei osanne vastata muu kuin ruotsalainen insinööri.Mscrnt kirjoitti:Miksi se säätelisi itseään tuossa vaiheessa kun ei ole edes avaimet virtalukossa?Bob kirjoitti:Automaattinen ilmastointi "säätää" itseään.
Kun avaa oven / lukituksen tapahtuu paljon muutakin, kun järjestelmät aktivoituvat ja jäävät odottamaan käyttäjän toimenpiteitä - eli kauas on tultu ajasta, jolloin ovenaukaisun jälkeen syttyi vain sisävalo palamaan...