Uutta SC TIDS odotellessa...
Vanhassa 9-5:ssa (2,3t) meni turbo 180tkm kohdalla (vauhtipyörän akseli poikki) - turbon vaihto Metro-Autossa tietenkin kokonaan minun piikkiin. Sain silloin vinkin, että olisi syytä vaihtaa "kunnon öljyt" 10tkm välein. Olin käyttänyt 0W-40 -öljyä, vaihdot max. 20tkm välein tehtaan ohjeen mukaan.
Miten kannattaisi menetellä uuden dieselin suhteen, kun tarkoitus on pitää autoa reippaasti yli takuuajan; 30 tkm vaihtoväli tuntuu aika pitkältä?
öljynvaihtoväli
Re: öljynvaihtoväli
Itse vaihdan 15tkm:n välein öljyt bensaturbo SS:ään, koska Suomen ajo-olosuhteet eivät todellakaan talvella ole niitä ihanneolosuhteita, joihin nuo pitkät vaihtovälit soveltuvat parhaiten.teho kirjoitti:Uutta SC TIDS odotellessa...
Vanhassa 9-5:ssa (2,3t) meni turbo 180tkm kohdalla (vauhtipyörän akseli poikki) - turbon vaihto Metro-Autossa tietenkin kokonaan minun piikkiin. Sain silloin vinkin, että olisi syytä vaihtaa "kunnon öljyt" 10tkm välein. Olin käyttänyt 0W-40 -öljyä, vaihdot max. 20tkm välein tehtaan ohjeen mukaan.
Miten kannattaisi menetellä uuden dieselin suhteen, kun tarkoitus on pitää autoa reippaasti yli takuuajan; 30 tkm vaihtoväli tuntuu aika pitkältä?
Ellen väärin muista, niin ohjekirjassakin todetaan, että tarvittaessa raskaissa olosuhteissa; paljon kylmäkäynnistyksiä jne. saattaa olla tarpeen lyhentää vaihtoväliä.
-
- "Hölösuu"
Oliko 9-5:n vuosimalli 2001? Niistä meni nimittäin noita Garrettin GT17 -turboja.Bob kirjoitti:Itse vaihdan 15tkm:n välein öljyt bensaturbo SS:ään, koska Suomen ajo-olosuhteet eivät todellakaan talvella ole niitä ihanneolosuhteita, joihin nuo pitkät vaihtovälit soveltuvat parhaiten.teho kirjoitti:Uutta SC TIDS odotellessa...
Ellen väärin muista, niin ohjekirjassakin todetaan, että tarvittaessa raskaissa olosuhteissa; paljon kylmäkäynnistyksiä jne. saattaa olla tarpeen lyhentää vaihtoväliä.
Sport Sedanista: eikös ajotietokone laskeskele tuota "oil quality":a kylmäkäynnistysten ym. avulla? Omassa autossa (ennen 30000 km:n huoltoa) "oil quality" laski 23%:iin

NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
öljynvaihto
30tkm kuulostaa kyllä todella pitkältä väliltä.
Itse aion kyllä vaihtaa öljyt 15tkm välein, varsinkin sitte kun jos joskus saan sen lastun...
Eikä 15tkm välein tehtävä öljynvaihto + suodatin nyt niin hirveän suuri kustannuserä kai ole? En kyllä edes tiedä että mitä suodatin maksaa...
Itse aion kyllä vaihtaa öljyt 15tkm välein, varsinkin sitte kun jos joskus saan sen lastun...
Eikä 15tkm välein tehtävä öljynvaihto + suodatin nyt niin hirveän suuri kustannuserä kai ole? En kyllä edes tiedä että mitä suodatin maksaa...
Kaikki se, mitä tähän asti olen täältä lukenut, on liittynyt arveluun GT17:n (vuosi 2001) valuvikoihin.Turbo Sensonic kirjoitti:Bob kirjoitti:Oliko 9-5:n vuosimalli 2001? Niistä meni nimittäin noita Garrettin GT17 -turboja.teho kirjoitti:Uutta SC TIDS odotellessa...
Vanhassa 9-5:ssa (2,3t) meni turbo 180tkm kohdalla (vauhtipyörän akseli poikki) - turbon vaihto Metro-Autossa tietenkin kokonaan minun piikkiin.
9-3 NG 2.0t -> 9-3 SC 1.8t -> S60 2.4D
Ei kiire, odotan viime hetken paniikkia.
Ei kiire, odotan viime hetken paniikkia.