Ei kestä käyttöä

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Miika79
"Aero"
Viestit: 401
Liittynyt: Su Huhti 03, 2005 22:18
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Miika79 »

Jooh.. en tiedä onko tuo mun keula vesiväreillä maalattu, mutta siihen ei ole vielä isompia reikiä tullut, pari ihan pientä kiveniskua. Katossa onkin sitten isoja paloja maalia pois.

On kuulemma pirun työläitä kiillottaa (myllyttää) nuo vesivärit. Ei tahdo saada naarmuja millään pois. Pahimpia vissin on Volvo ja volkkari.
#2465 VW Polo BlueGT -15, 99T -80
julle05
"Turbo"
Viestit: 250
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 20:47
Paikkakunta: kuusankoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja julle05 »

Miika79 kirjoitti:
On kuulemma pirun työläitä kiillottaa (myllyttää) nuo vesivärit. Ei tahdo saada naarmuja millään pois. Pahimpia vissin on Volvo ja volkkari.
volkkarissa on ainakin kolmannen asteen nanolakka(samoin audissa), mersussa se taas on luokkaa yksi...

mä olen huomannu, kun joka päivä autoja(etenkin saabeja)kiillottelen, että vanhemmissa 02-04 malleissa on pohja maali valkoista 05-06 on taas "läpinäkyvä" ei haittaa niin hirveästi nuo kiven iskemät ja muutenkin on maalausta parannettu... joissain vanhemmissa SSissä on keuloja maalattu takuuseen, maalin EI kuulemma kuulu irrota niin helposti kun joissain SSissä tekee. mitä volvoon ja SSään tulee, niin kyllä volvo on HUOMATTAVASTI helpompi. jos SSän naarmuuntuneen pinnan haluaa saada"uuden"veroiseksi, niin sitä saa kiillottaa kahdella eri aineella ja tietty vielä vaha päälle.

kokemuksesta voin sanoa että ns carnauba vahat ei ole parhaita SSään... liuotin pohjaiset polymeeri vahat on parhaita.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Bob kirjoitti:Saattaapi näissä osissa kehitystä tapahtuakin, nimittäin kun laitoin sumarit eteen ja samassa yhteydessä piti vaihtaa valokytkinkin, niin uuden kytkimen kääntövipu ei ollut enää niin pehmeää kumimaista ainetta kuin se entinen.
Pitää paikkansa. Kun kävin koeajamassa uuden Sport Combi Aeron pari viikkoa sitten, niin huomasin, että vaihdekepin vaihdekaavion ympärillä oleva materiaali oli mustaa kovaa muovia, ei enää kumimaista ainetta, kuten vm. 2005 Sport Sedanissa on. Ovat varmaan huomanneet laatuongelmat (mullakin on pieni palkeenkieli tuossa vaihdekaavion ympärillä olevassa kumissa) ja vaihtaneet materiaalin muoviin.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
julle05
"Turbo"
Viestit: 250
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 20:47
Paikkakunta: kuusankoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja julle05 »

9-5T kirjoitti: Dupont toimittaa molemmille pintamaalin mutta ehkäpä Saab on halunnut halvempaa tai ei hallitse maalausta. Tarkoittanet pohjamaalilla välimaalia jota on useita eri värejä riippuen pintamaalista.
jep... ei tossa mun saabissa ole ollu suurempia kivenisku ongelmia... mitä nyt on omaa tyhmyyttä tullu ajettua liian lähellä edellä ajavaa...
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Re: Ei kestä käyttöä

Viesti Kirjoittaja Bob »

HANSKI50 kirjoitti:Onko pakko hyväksyä että lähes uuden premiunluokkaan pyrkivän auton säätimet eivät kestä käyttöä. Huomasin 2004 mallisen 9-3 1.8T Sport Sedanin käyttökytkimissä kummallista kulumista 45 tkm jälkeen.
Ensin alkoi pinnoitetta lähteä paloina hansikaslokeron avauspainikkeesta
ja vähän myöhemmin puhallusilman voimakkuuden säätönupista
hilseili pois kumimaista pinnoitetta. Melkein hirvittää minkä näköinen auto
on jonkun vuoden käytön jälkeen kun kaikki auton sisäpuoliset pinta-aineet ovat kuluneet pois. Mielestäni ei ole ns. normaalia kulumista,
vaan on takuuseen kuuluva valmistevirhe!
Yksittäinen havainto:
Olin eilen Audi A6:n kyydissä ja siinä oli lähtenyt vastaavan tyyppinen pehmeä kumimainen pinnoite isoilta aloilta ovien sisäkahvojen ympäristöstä - paljastaen alla olevan mustan kovamuovin.

Oma päätelmä:
Eli pinnoiteongelmat eivät näytä olevan lainkaan pelkästään Saabia koskevia - Audiakinhan pidetään premiumluokkaan kuuluvana autona. Itsellä vastaavan ikäisestä SportSedanista on toistaiseksi naarmuuntunut vai hansikaslokeron nuppi eli suhteessa olen päässyt todella vähällä.
GameOver
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: Ma Joulu 27, 2004 14:48
Paikkakunta: Area -09

Viesti Kirjoittaja GameOver »

Ite oon huomannu, että opeleiden alkuperäsen radion (näitä 96-02 1xdin cd-soittimien) volumenupit menee sellaseks purukumimössöksi, jota saa sit nyppiä irti..
kulkuneuvoja.....
Vastaa Viestiin