SC aero vaihtoon!!!

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
pelle hermanni
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Ti Kesä 28, 2005 13:53
Paikkakunta: HML

SC aero vaihtoon!!!

Viesti Kirjoittaja pelle hermanni »

Olen täällä jo aikaisemmin purnannut Aerosta ja nyt vaihto on
edessä. Volvon v50 t5 A awd kiinnostaa. Summum varustelutasolla
(nahat, xenonit, sähköpenkit ym. ym 220 hv) jättää hinnassa kevyesti Saabin!
Kulutus kaupunki: Saab 17,2 !!!!! Volvo "vain" 13,9
Volvon penkit huomattavasti paremmat, hiljaisempi ajossa ja
parempi ajaa. + neljä pyörää vetää!!!

MUTTA: ulkonäkö saabille 70/30 (volvoon saa kyllä sport-
paketin; levikkeet+spoikat, jotka kyllä tilaan) mutta silti
Saabissa on persoonallisuutta mitä volgassa ei ole!

Vaimon auton tyrkkään vaihdossa.Todella hyvä hyvityshinta,
autokauppoja kierrellessä Audilla sanottiin Volvon ja M-B:n
pystyvän hyvittämään paljon enemmän(tehtaan tuella??)

p.hermanni
(entinen saabisti)

Ps. Aero löytää hyvän kodin
9-3 SportCombi2.8T V6 A Aero -05
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

Cry me a river :roll:
jari
"Aero"
Viestit: 401
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:30
Paikkakunta: 81720

Viesti Kirjoittaja jari »

kummia juttuja ???
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Joo, tässä nähdään taas, ketkä ovat merkkiuskollisia ja ketkä eivät :wink:

Mulla on ollut 9-3SC 2.8V6t Aero automaatti koeajossa lauantai-iltapäivästä lähtien ja palautan sen tänään illalla. Tarkoitus olisi tehdä jotain juttua siitä ja tuli otettua muutama fotokin tuosta autosta.

On ihan helvetin hyvä auto ja ikävää palauttaa se, mutta minkäs teet, kun ei ole +50000 euroa käytettävissä :cry:

Polttoaineenkulutus on kyllä aika "ihanaa". Olen ajanut suurimmaksi osaksi pääkaupunkiseudun kehäteillä ja moottoritiellä. Kulutus on ollut 13 litraa satasella :evil: Mutta V6:n ääni kickdownissa on kyllä todella upea 8)

Jos tulisi joskus ostettua tuollainen Sport Combi, niin todennäköisesti ostaisin 2.0T:n ja siihen Hirschin step 2 virisatsin (252 hv, 370 Nm), kuin että alkaisin ihmettelemään 2.8V6:n bensiininkulutusta :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
KARELPA
"Aero"
Viestit: 326
Liittynyt: To Heinä 17, 2003 12:57
Paikkakunta: JKL MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KARELPA »

Turbo Sensonic kirjoitti:Joo, tässä nähdään taas, ketkä ovat merkkiuskollisia ja ketkä eivät :wink:

Mulla on ollut 9-3SC 2.8V6t Aero automaatti koeajossa lauantai-iltapäivästä lähtien ja palautan sen tänään illalla. Tarkoitus olisi tehdä jotain juttua siitä ja tuli otettua muutama fotokin tuosta autosta.

On ihan helvetin hyvä auto ja ikävää palauttaa se, mutta minkäs teet, kun ei ole +50000 euroa käytettävissä :cry:

Polttoaineenkulutus on kyllä aika "ihanaa". Olen ajanut suurimmaksi osaksi pääkaupunkiseudun kehäteillä ja moottoritiellä. Kulutus on ollut 13 litraa satasella :evil: Mutta V6:n ääni kickdownissa on kyllä todella upea 8)

Jos tulisi joskus ostettua tuollainen Sport Combi, niin todennäköisesti ostaisin 2.0T:n ja siihen Hirschin step 2 virisatsin (252 hv, 370 Nm), kuin että alkaisin ihmettelemään 2.8V6:n bensiininkulutusta :wink:
Mutta Aero on Aero :twisted:
9-5 Aero
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

KARELPA kirjoitti:
Turbo Sensonic kirjoitti:Joo, tässä nähdään taas, ketkä ovat merkkiuskollisia ja ketkä eivät :wink:

Mulla on ollut 9-3SC 2.8V6t Aero automaatti koeajossa lauantai-iltapäivästä lähtien ja palautan sen tänään illalla. Tarkoitus olisi tehdä jotain juttua siitä ja tuli otettua muutama fotokin tuosta autosta.

On ihan helvetin hyvä auto ja ikävää palauttaa se, mutta minkäs teet, kun ei ole +50000 euroa käytettävissä :cry:

Polttoaineenkulutus on kyllä aika "ihanaa". Olen ajanut suurimmaksi osaksi pääkaupunkiseudun kehäteillä ja moottoritiellä. Kulutus on ollut 13 litraa satasella :evil: Mutta V6:n ääni kickdownissa on kyllä todella upea 8)

Jos tulisi joskus ostettua tuollainen Sport Combi, niin todennäköisesti ostaisin 2.0T:n ja siihen Hirschin step 2 virisatsin (252 hv, 370 Nm), kuin että alkaisin ihmettelemään 2.8V6:n bensiininkulutusta :wink:
Mutta Aero on Aero :twisted:
2.0T oli vielä vuosi sitten "Aero" :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
9-3 Aero
"Tuplakaasari"
Viestit: 66
Liittynyt: Ti Joulu 13, 2005 19:36

Viesti Kirjoittaja 9-3 Aero »

Kuulostaa oudolta toi iso kulutus,mulla on nyt ajettu n.3000km ja kulutus n.14l,ekoilla tankillisilla kulutusmittari näytti tuolaisia 17 lukemia mutta ei enää.
Eihän tuollainen vajaatehoinen Volvo varmaan samaa kuluta mutta ei kyllä suorituskyvyssä pärjääkkään pitävällä pinnalla Aerolle...en kyllä ole tarkistanut se arvoja?
Avatar
willbst
Matalapaineturbo
Viestit: 185
Liittynyt: To Tammi 15, 2004 07:52
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja willbst »

Moi pelle-hermanni,

kirjoitit aikoinaan että keskikulutus oli alle 13 l/100 km...Onko kaasujalassa vika?

terveisin
Stefan
Jäsen #2500; Saab 9-5 STW BioPower 2000, Saab 9-5 STW 2,3t Vector 2003, Saab 9-5 Aero TS A5 sedan 2004, 9-3X 2010, ng9-5 Turbo6 2011, Dodge Challenger R/T 440 cid SE Sixpack 1970, VW Kupla 1969
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6512
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Tuo 17,2 l/100 km on Saabin ilmoittama kaupunkikulutus ja Vulvolle vastaavasti ilmoitetaan tuo 13,9. Tuo kulutuspuoli olisi varmaan kannattanut selvittää ennen Aeron hankkimista...

Eski
pelle hermanni
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Ti Kesä 28, 2005 13:53
Paikkakunta: HML

vuodatusta!!!

Viesti Kirjoittaja pelle hermanni »

Kulutuksesta: ajelin alussa aika paljon matka-ajoa ja kulutus
pyöri 10,9 - 12,9 litran välillä. (ajotietokoneen suppeus harmitti;
tykkäsin mb:n ja audin after start/after reset toiminnoista jolloin
sai järkevää vertailua.) Kulutustietoja ei ollut vahvistettu silloin kun
tilasin auton ja ohjekirjaankin olisi pitänyt tilata osa suorituskyky ym.
faxaamalla johonkin. Volvo oli koe-ajossa keskikulutus 9,4

Suorituskyvystä: Volvo kiihtyy tomaatilla lähteestä riippuen 7,2-7,5 s
0-100 km/h Aero taas 8,3 s. Huiput volvo 225/235 ja saab 240. Saabin
automaatti tökkii pahasti. Minä en tykännyt kun pisti cruiserin 90 km/h
niin laatikko vaihtoi 5 ja 6 väliä koko ajan. Piti aina välillä manuaalin
kautta vaihtaa kutoselle ja automaatti jätti sen kutoselle. Toi 90 km/h
on minulle talvisin aika yleinen vauhti matka-ajossa. Äänet on kyllä mageet!!! ja ohitus kiihtyvyys hyvä. Mutta vajaatehoinen Volga
taitaa silti pestä Saappaan.

Hinta/Laatu/mitä saa 54000 eurolla ei toimi minulle(kyllä täysnahat,
xenonit, paremmat stereot kuuluisi olla vakiona. Chryslerin 300
Touring. Katsokaa piruuttanne mitä varusteita vakiona, hinta
49000 euroa. (huono esim. mutta silti) ja kyllä, tiedän mitä audit
ja bmw:t maksaa(lottovoittoa odotellessa!!)

Pelle H.

edit. pistin tarkoituksella kaupunki-kulutukset, koska ajot nykyisin
suuremmaksi osaksi siellä. Tehoa ja ohituskiihtyvyyttä pitää olla
Lappiin ja Norjaan suuntautuvien matkojen vuoksi. Muuten ajelisinkin
varmaan jollain bulkki astralla.
Viimeksi muokannut pelle hermanni, Ma Helmi 06, 2006 14:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-3 SportCombi2.8T V6 A Aero -05
9-3 Aero
"Tuplakaasari"
Viestit: 66
Liittynyt: Ti Joulu 13, 2005 19:36

Viesti Kirjoittaja 9-3 Aero »

Automaatti verottaa kiihtyvyyttä kyllä yllättävän paljon....siksi en tälläisessä autossa sitä ymmäräkkään,no makuasia...koeajon sen ja valitsin manuaalilaatikon...vielä kun keväällä tulee Hirsch +25hv...
Mahtaako Volvoon olla saatavilla virisatsia joka takuun säilyttää ?
pelle hermanni
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Ti Kesä 28, 2005 13:53
Paikkakunta: HML

Viesti Kirjoittaja pelle hermanni »

9-3 Aero kirjoitti:Automaatti verottaa kiihtyvyyttä kyllä yllättävän paljon....siksi en tälläisessä autossa sitä ymmäräkkään,no makuasia...koeajon sen ja valitsin manuaalilaatikon...vielä kun keväällä tulee Hirsch +25hv...
Mahtaako Volvoon olla saatavilla virisatsia joka takuun säilyttää ?
Siis varsinkin Saabin laatikko, suosittelen kyllä manuaalia. En tiedä
lastuista, täytyy mennä uuteen maailmaan (volvolandia.fi) pyörimään.
9-3 SportCombi2.8T V6 A Aero -05
pelle hermanni
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Ti Kesä 28, 2005 13:53
Paikkakunta: HML

Viesti Kirjoittaja pelle hermanni »

rälläkkä kirjoitti:Cry me a river :roll:
i cry you an ocean ;-)
9-3 SportCombi2.8T V6 A Aero -05
Montoya
"Viggen"
Viestit: 509
Liittynyt: Pe Maalis 11, 2005 13:34
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Montoya »

Ihan mielenkiinnosta katselin, että paljonko vähemmän 2,0T automaatilla kuluttaa. Kaupungissa näyttäis ero olevan 16,9-13,7=3,2 litraa.

Ja kuitenkin vain 10 heppaa vähemmän kuin Volvossa :wink:.

Tässä linkki:
http://www.saab.fi/main/FI/fi/model/93_ ... #position1
9-5 2,3t -03
#2514
9-3 Aero
"Tuplakaasari"
Viestit: 66
Liittynyt: Ti Joulu 13, 2005 19:36

Viesti Kirjoittaja 9-3 Aero »

Näyttääkin olevan manuaalisena T5 yhtä ripeä kiihtymään kun Aero...pitääpä hoputtaa Hirsch viritystä.....no 260km/h luulis riittävän...
Vastaa Viestiin