SC aero vaihtoon!!!

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
saab93f
"Aero"
Viestit: 448
Liittynyt: Pe Elo 15, 2003 11:49
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja saab93f »

Käytännön kulutuksessa voi olla jonkinlainen ero Volvon hyväksi mutta suorituskyky ei ilmoitetuista huolimatta ole samalla tasolla. Aerolla ei ulkomaalaisten lehtien mukaan olisi automaattinakaan heikkoa manuaali T5:n kanssa.
Tiloista voin omakohtaisesti todeta, että onhan suuri ero. V50 on ainakin kertaluokkaa pienempi. Erityisen suuri ero on tavaratilassa - volvon kontti on niin matala, ettei siellä voi kirjekuorta kummempaa kuljettaa :D
#115
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
9-3 Aero
"Tuplakaasari"
Viestit: 66
Liittynyt: Ti Joulu 13, 2005 19:36

Viesti Kirjoittaja 9-3 Aero »

Joo en minäkään kyllä edelleenkään usko että V50 pärjää käytännössä Aerolle ,painossa ei ole paljon eroa mutta tehoissa on ja väännössäkin hieman,teho paino suhde on huonompi Volvossa se kertoo aika paljon...
No ei tuo nyt varmaan mikään ratkaiseva tekijä kaikille auton valinnassa ole,paitsi minulle :D
vjbremer
"Hölösuu"
Viestit: 1307
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 22:09
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja vjbremer »

CC Aero kirjoitti:Pieni hajoilu tähän väliin:

Ostakaa hyvät ihmiset joku Civic Type-R vuosimallia 2004. On takuuvarmasti paljon suorituskykyisempi auto Aeroon ja T5 Volvoon verrattuna, koska Sehän kiihtyy NOLLASTA SATAAN 6,6 SEKUNNISSA!!!

Syvä huokaus...
:lol: Jep, näinhän se on. Eihän nämä arvot kerro autosta juurikaan
mitään. Itse asiassa monet paljon tehottomammat autot pysyvät
yllättävän hyvin mukana, jos kiihdytään nollasta, toinen asia
on sitten jos vauhdista lähtee ohittamaan. Silloin sitä ylimääräistä
tehoa huomaa paremmin. Ja Saabithan eivät ole
koskaan olleet suunniteltuja punavalokiihdyttelyyn.
Toisaalta ei minun vanhalla Og:llakaan jalkoihin jää, jos pitoa löytyy 8)
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C 4matic AMG
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
9-3 Aero
"Tuplakaasari"
Viestit: 66
Liittynyt: Ti Joulu 13, 2005 19:36

Viesti Kirjoittaja 9-3 Aero »

Kuka arvostaa mitäkin ? mulle tuo 0-100 arvo on yhtä tärkeä ellei tärkeempi kuin ohituskiihtyvyys,sitä tarvii kuitenkin useimmin jos haluaa hieman "leikkiä" :twisted: ...Civic olisi hyvä valinta jos olisi yhtä tilava...no sitten se ei enää kiihtyisikään noin..
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

9-3 Aero kirjoitti:Kuka arvostaa mitäkin ? mulle tuo 0-100 arvo on yhtä tärkeä ellei tärkeempi kuin ohituskiihtyvyys,sitä tarvii kuitenkin useimmin jos haluaa hieman "leikkiä" :twisted: ...Civic olisi hyvä valinta jos olisi yhtä tilava...no sitten se ei enää kiihtyisikään noin..
Jos arvostaa tuota 0-100 km/h yli kaiken, niin sitten kannattaa hommata takavetoinen auto.

Minulle tärkeintä auton suorituskyvyssä on se, että ohitukset ovat mahdollisimman lyhyitä ja että rampilta suuremmalle tielle kiihdytettäessä saa "lasiin" ainakin vähintään tien nopeusrajoitusta vastaavan lukeman, jotta ei tarvitse mennä tielle hidastelemaan toisten autoilijoiden eteen.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
93se.tj
Matalapaineturbo
Viestit: 175
Liittynyt: Ti Maalis 16, 2004 17:59

Viesti Kirjoittaja 93se.tj »

mulla on 93ss 1,8t-05 automaatti eikä sillä ole vielä kenenkään jalkoihin jäänyt.sillä on niin nätti ajella ei tarvi muuta kun kaasua polkea.seuraavakin auto on tomaatti.on mulla cevy vani kans tomaatti ja työ autona volvo FH12 460hp automaatti.
9-3 Aero
"Tuplakaasari"
Viestit: 66
Liittynyt: Ti Joulu 13, 2005 19:36

Viesti Kirjoittaja 9-3 Aero »

Aerossa nyt vain on kohdallaan hinta/suorituskyky hyvin,jos vertaa takavetoisiin vastaavan tehon/suorituskyvyn omaaviin joihin ei rahat riitä...ja farmari kuitenkin pitää olla.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

9-3 Aero kirjoitti:Aerossa nyt vain on kohdallaan hinta/suorituskyky hyvin...
Joo, ja vetotapa :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
9-3 Aero
"Tuplakaasari"
Viestit: 66
Liittynyt: Ti Joulu 13, 2005 19:36

Viesti Kirjoittaja 9-3 Aero »

Kunhan saa kesäkumit alle niin koetan gps/kännykkä kiihtyvyysmittarilla hieman kiihtyvyyksiä/huippuja http://www.tempes.com eihän tuohon ihan voi luottaa mutta ainakin voi vertailla jos Hirsch virityksen ottaa, ennen ja jälkeen....
Mutta ihan mielenkiintoinen tuote.
jari
"Aero"
Viestit: 401
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:30
Paikkakunta: 81720

Viesti Kirjoittaja jari »

vjbremer kirjoitti:
CC Aero kirjoitti:Pieni hajoilu tähän väliin:

Ostakaa hyvät ihmiset joku Civic Type-R vuosimallia 2004. On takuuvarmasti paljon suorituskykyisempi auto Aeroon ja T5 Volvoon verrattuna, koska Sehän kiihtyy NOLLASTA SATAAN 6,6 SEKUNNISSA!!!

Syvä huokaus...
:lol: Jep, näinhän se on. Eihän nämä arvot kerro autosta juurikaan
mitään. Itse asiassa monet paljon tehottomammat autot pysyvät
yllättävän hyvin mukana, jos kiihdytään nollasta, toinen asia
on sitten jos vauhdista lähtee ohittamaan. Silloin sitä ylimääräistä
tehoa huomaa paremmin. Ja Saabithan eivät ole
koskaan olleet suunniteltuja punavalokiihdyttelyyn.
Toisaalta ei minun vanhalla Og:llakaan jalkoihin jää, jos pitoa löytyy 8)



joo näin tehdään ja sitten lastataan sivikki kahdella aikuisella kolmella lapsella yksi lastenistuimessa yksi korokkeella yksi muuten vaan vinoon istumaan penkinreunalle ja perään pannaan yhdistelmävaunut ja sitten kiihdyttelee? taitaa honikassa loppuu vääntö ennenkuin edes alkaakaan? mikäli saadaan edes sivikki lastattua kyseisellä kuormalla vai ajetaanko sillä reissuu? ja lasketaan keskiarvo? vai haetaan 9-5 wagon ja pakataan sivikki sinne perään?
vesal
"Kaasari"
Viestit: 25
Liittynyt: Ti Marras 29, 2005 16:11
Paikkakunta: ESPOO

Viesti Kirjoittaja vesal »

Hellurei!

Jos kiihtyvyyttä haette,niin hommatkaa WRX STI subaru.Itse ajelin tuolla pelillä ennen tätä saabia.Ja kyllä lähtee.Autoa oli hivenen piristetty ja kiihtyvyys n.5.2 sek 0-100kmh.Ja neliveto.Haittapuolena kova meteli ja armottoman kova alusta.Ei tarvitse paljoa vieruskaverin kanssa keskustella.

T:Vesa
9-3 Aero
"Tuplakaasari"
Viestit: 66
Liittynyt: Ti Joulu 13, 2005 19:36

Viesti Kirjoittaja 9-3 Aero »

Pakko tyytyä kompromisseihin :cry: kun perhekkin pitää mahtua mukaan...
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

vesal kirjoitti:Hellurei!

Jos kiihtyvyyttä haette,niin hommatkaa WRX STI subaru.Itse ajelin tuolla pelillä ennen tätä saabia.Ja kyllä lähtee.Autoa oli hivenen piristetty ja kiihtyvyys n.5.2 sek 0-100kmh.Ja neliveto.Haittapuolena kova meteli ja armottoman kova alusta.Ei tarvitse paljoa vieruskaverin kanssa keskustella.

T:Vesa
Joo, tai jos haluaa pysyä Saabistina, niin sitten tämä:

http://www.saabusa.com/saabjsp/92x/index.jsp

Autoon käy samat virikilkkeet kuin Subaruihinkin, koska onhan se "Saabaru" :wink:

Huonona puolena (jos näin voi edes sanoa :roll: ) on se, että sitä ei virallisesti myydä Euroopassa.

Tämä firma tuo tilauksesta autoa Ruotsiin, joka on ilmeisesti sen lähin myyntipiste:

http://www.ubbo.se/

Täältä löytyy jopa eräs tyytyväinen asiakas (scrollaa sivuja, kunnes löydät 9-2x:n):

http://www.ubbo.se/customers.aspx
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Kohta on siis myynnissä hyvä SC aero :)

Subaru STi en kyllä osta kun ei se pysy vauhdissa mukana ;)
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
mathar81
"Kaasari"
Viestit: 30
Liittynyt: Ke Loka 05, 2005 13:53
Paikkakunta: Joensuu

Saba Volgaan

Viesti Kirjoittaja mathar81 »

Minä en kyllä iki kuuna vaihtaisi SC:ia V50:een. En helvetissä! Molemmilla olen ajanut ja V50 jää minusta auttamattomasti kakkoseksi. Mutta tämähän on vain minun mielipide. Kaverilla on V50 T5 ja ei ole ollut hirvittävän tyytyväinen kalliiseen ostokseensa.
Maza
Vastaa Viestiin