Nightpanel
-
- "Viggen"
- Viestit: 555
- Liittynyt: Ke Joulu 10, 2003 10:02
- Paikkakunta: Lemi
Nightpanel
otsikon mukainen härveli on päivällä miltei kätevämpi kuin pimeessä, vielä kun sais ite päättää mitkä kaikki valaistukset se pimentää...
9000 CSE 2.3 Turbo S -98
Onko
En kyllä oo edes koittanut sitä päivällä käyttää, ei silloin noi mittarivalot yms. ainakaan mun silmään niin hirveästi paista. Vähentää se tietenkin virrankulutusta ja sitäkautta myös pienentää bensankulutusta...
Oikeesti, olisi kyllä hyvä jos saisi itte päättää että mitä night panel himmentää. Itte laittaisin sen pimentämään aivan kaikki valot. Hyvä varuste se on, ekakerran saabistina en oo aikaisemmin moista edes kaivannut. On täsä Saabissa monta muutakin pientä hyvin mietittyä ja toteutettua yksityiskohtaa...
Oikeesti, olisi kyllä hyvä jos saisi itte päättää että mitä night panel himmentää. Itte laittaisin sen pimentämään aivan kaikki valot. Hyvä varuste se on, ekakerran saabistina en oo aikaisemmin moista edes kaivannut. On täsä Saabissa monta muutakin pientä hyvin mietittyä ja toteutettua yksityiskohtaa...
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Joo, mulla on ihan sama homma. Nopeusmittari näyttää ainoastaan 0-140 km/h Night Panelin ollessa päällä.Bob kirjoitti:Hauskana yksityiskohtana huomasin, että NP näyttää himmentävän myös ratin painikkeiden valaistuksen, mutta ei kuitenkaan täysin sammuta niitä.
Itse käytän kyllä NP:tä pitkillä pimeillä maantieosuuksilla - olen myös määrittänyt, että vain 0-140 valaistaan, mikäli nopeus on alle 140:n.
Se huono puoli uuden ysikolmosen Night Panel -painikkeessa on, että mielestäni se on sijoitettu erittäin huonoon paikkaan. NG900/OG9-3:ssa se oli selvästi näkyvässä paikassa, mutta Sport Sedanissa se jää ajaessani ratin kehän taakse, kun penkki ja ratti on säädetty meikäläiselle sopivaksi. Sitten täytyy ajaessa kurkkia, että mikäköhän namiskuukeli pimensi kojelaudan valot. NG900:ssa ei tarvitse kuin kurottaa vaistomaisesti SIDiä kohti ja nappula löytyy oitis.
Muutama kaverini on istunut Saabin kyydissä silloin, kun tuo Black (NG900:ssa) / Night Panel -toiminto on ollut päällä. Ovat vain todenneet, että aivan hyödytön ominaisuus, mutta ovat arvostaneet sitä myöhemmin, kun ovat ajaneet Saabilla hämärällä/pimeällä
Jo sekin asia puhuu tuon Night Panelin puolesta, että Saabin lisäksi tuo toiminto löytyy jo muistakin automerkeistä. Muistaakseni se ilmestyi noista muista automerkeistä ensimmäisenä Citroen Picassoon. Olivat varmaan huomanneet Saabia tutkiessaan, että kuinka hyvä ominaisuus se on
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Uusissa 9-3:ssa on 140 km/h lähtien tiheämmällä, 9-5:ssa ei.Petter kirjoitti:Minusta myös parhaita oivalluksia saapissa. Toinen on tuo nopeusmittari, jossa suuret nopeudet haarvalla. Muistaakseni sitä ei kyllä ole enää valitettavasti uusissa 9-3 ja 9-5!
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Ääni tälle (siis nopeammat tiheämmällä). Edellinen auto oli Laguna V6, jossa mittari oli tasavälein 0-260 ja jotenkin tosi omituisella jaolla. Toisaalta vakionopeudensäädin oli paremmin toteutettu (erillinen näyttö, josta näki asetetun nopeuden numeroina ja ohjaus rattinäppäimillä).Toinen on tuo nopeusmittari, jossa suuret nopeudet haarvalla.
t. MRe
Eikös se valittu nopeus ole sama kuin mikä noepusmittarissa näkyy Viiksessä oleva cruise on just hyvä. Ei tarvii kättä liikuttaa ratilta mihinkään. Pelkkä keskisormen suoristaminen riittää.MRe kirjoitti:Ääni tälle (siis nopeammat tiheämmällä). Edellinen auto oli Laguna V6, jossa mittari oli tasavälein 0-260 ja jotenkin tosi omituisella jaolla. Toisaalta vakionopeudensäädin oli paremmin toteutettu (erillinen näyttö, josta näki asetetun nopeuden numeroina ja ohjaus rattinäppäimillä).Toinen on tuo nopeusmittari, jossa suuret nopeudet haarvalla.
t. MRe
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Joo - tuommoista ei ole uudemmissa 9-3:issa - uudemmissa on suuremmat nopeudet päinvastoin tiheämmällä asteikolla.Petter kirjoitti:Minusta myös parhaita oivalluksia saapissa. Toinen on tuo nopeusmittari, jossa suuret nopeudet haarvalla. Muistaakseni sitä ei kyllä ole enää valitettavasti uusissa 9-3 ja 9-5!
Oletko joskus ajanut autoa, jossa cruise on ratissa? Mulla on kokemuksia Modeosta ja Rellusta ja molemmissa se oli selvästi parempi kuin tuo viiksi (kokemuksia vanhasta 9-3:sesta ja nyt uudesta SC:stä). Varsinkin kun sen ottaa välillä pois päältä, niin tosi helposti lipsahtaa "virrat pois"-asentoon, jonka jälkeen asetusnopeuden saa hakea taas uudelleen. Muuten ihan ok, jos vain tuo "off" olisi toteutettu jotenkin muuten (vaikka painamalla sitä nappulaa keskiöön päin tms.)Eikös se valittu nopeus ole sama kuin mikä noepusmittarissa näkyy Viiksessä oleva cruise on just hyvä. Ei tarvii kättä liikuttaa ratilta mihinkään. Pelkkä keskisormen suoristaminen riittää.
Nopeusmittari taas näyttää mitä näyttää. Tsekkaa vaikka GPS:llä. Siinä mielessä olet oikeassa, ettei se erillinen näyttö sitä tarkkuutta parantanut, mutta ainakin Rellussa ja niillä renkailla se oli lähempänä kuin nopeusmittari. Ja aina näki, mikä oli asetusnopeus. Mutta ilman tuotakin voi elää.
Ja keskisormea voi suoristaa muussakin tarkoituksessa ;)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Uudessa 9-3:ssa tuo cruisen poiskytkentä on kyllä tosi herkkä. NG900:ssa saa napsauttaa kytkintä oikein kunnolla, että cruise lähtee pois päältä. Totuttelukysymys.MRe kirjoitti:Varsinkin kun sen ottaa välillä pois päältä, niin tosi helposti lipsahtaa "virrat pois"-asentoon, jonka jälkeen asetusnopeuden saa hakea taas uudelleen. Muuten ihan ok, jos vain tuo "off" olisi toteutettu jotenkin muuten (vaikka painamalla sitä nappulaa keskiöön päin tms.)
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007