VIIMEISET LITRAT LIRUTTAMALLA!
VIIMEISET LITRAT LIRUTTAMALLA!
Terve!
Onkos muilla ongelmia tuossa tankkauksessa?Itselläni ainakin nuo viimeiset litrat menevät todella hitaasti tankkiin.Auto siis SC Aero.Tankin koko on vielä jotenkin käsittämättömän pieni.Noin 5-7 litraa joutuu lopusta desin kerralla tankkiin valuttamaan.Onkos tähän joku tietty syy?
Ongelma ei olisi mainitsemisen arvoinen jos tän farkun tankki olisi 15 litraa suurempi.Kerrankin tuo SID näytti,että menepäs tankkaamaan ja bensaa meni alle 50litraa sisään.Ja loppu viisi litraa kesti noin 10 minuuttia valuttaa tankkiin.
Vai olenkos vain liian kärsimätön?
T:Vesa
Onkos muilla ongelmia tuossa tankkauksessa?Itselläni ainakin nuo viimeiset litrat menevät todella hitaasti tankkiin.Auto siis SC Aero.Tankin koko on vielä jotenkin käsittämättömän pieni.Noin 5-7 litraa joutuu lopusta desin kerralla tankkiin valuttamaan.Onkos tähän joku tietty syy?
Ongelma ei olisi mainitsemisen arvoinen jos tän farkun tankki olisi 15 litraa suurempi.Kerrankin tuo SID näytti,että menepäs tankkaamaan ja bensaa meni alle 50litraa sisään.Ja loppu viisi litraa kesti noin 10 minuuttia valuttaa tankkiin.
Vai olenkos vain liian kärsimätön?
T:Vesa
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: VIIMEISET LITRAT LIRUTTAMALLA!
Tankin koko on käsittämättömän pieni, 58 litraa, jolloin "toimintasäde" ei ole kummoinen.vesal kirjoitti:Terve!
Onkos muilla ongelmia tuossa tankkauksessa?Itselläni ainakin nuo viimeiset litrat menevät todella hitaasti tankkiin.Auto siis SC Aero.Tankin koko on vielä jotenkin käsittämättömän pieni.Noin 5-7 litraa joutuu lopusta desin kerralla tankkiin valuttamaan.Onkos tähän joku tietty syy?
Ongelma ei olisi mainitsemisen arvoinen jos tän farkun tankki olisi 15 litraa suurempi.Kerrankin tuo SID näytti,että menepäs tankkaamaan ja bensaa meni alle 50litraa sisään.Ja loppu viisi litraa kesti noin 10 minuuttia valuttaa tankkiin.
Vai olenkos vain liian kärsimätön?
T:Vesa
Olisiko tankkauspaikalla tekemistä asian kanssa, eli käytkö lähes aina tankkaamassa samassa paikassa samalta pumpulta? Itse olen aikanaan törmännyt pumppuihin, jotka pätkäsivät bensiinin tulon melko herkästi. Eipä tule enää käytyä tankkaamasssa noilla asemilla
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Vielä tosta "liruttamisesta". Ainakin 9-3:n ohjekirja sanoo, et tankkaus täytyy lopettaa, kun pistooli ekan kerran katkaisee. Siellä on nimittäin joku kaasunkeruu/suodatin-häsmäkkä, mikä ei sais kastua. Eli tankkauksessa muodostuvat höyryt otetaan talteen bensan täyttöputken kautta. Tähän järjestelmään ei saisi sitä nestemäistä bensaa päästä.
EDIT: Niin tämä tieto siis og9-3:n ohjekirjasta.
EDIT: Niin tämä tieto siis og9-3:n ohjekirjasta.
9-3SC 2.0t Aut. -08
Olen kyllä muutamalla asemalla testannut ja sama ilmiö esiintyy.Tosin nyt kun muistelen,niin toisilla lievempänä.Mulla oli aikoinaan tuollainen V70.D5:n volvo ja siinä oli ihan samanlainen brobleema.Viimeiset 10 litraa
kysyi hermoja.Tosin volvon tankkiin meni melkein 80 litraa löpöä.
Kyllä tän kokoisessa ja näillä kulutuslukemilla pitäisi ehdottomasti olla isompi tankki.
T:Vesa
kysyi hermoja.Tosin volvon tankkiin meni melkein 80 litraa löpöä.
Kyllä tän kokoisessa ja näillä kulutuslukemilla pitäisi ehdottomasti olla isompi tankki.
T:Vesa
Pumpuissa on tosiaan eroja. Nykyään käyn asemalla, jossa usein on sentin pari kalliimpaa bensaa vaan sen takia, että siellä on nopeampi pumppu kuin saman ketjun toisella asemalla . Pakkasessa ja tuulessa, niin kuin tänään, arvostaa sitä minuutin säästöä tankkausajassa. Katkaisuherkkyydessäkin voi olla eroja ja olen huomannut, että sekin vaikuttaa, missä asennossa/kuinka syvällä pistooli on putkessa.
SAAB 9-5 2.3T A Wagon Vector (-05)
-
- "Kaasari"
- Viestit: 15
- Liittynyt: Ti Kesä 28, 2005 13:53
- Paikkakunta: HML
Tämä koskee nimenomaan OG900 kattimalleja. Poliisiauton tankkaaminen on aina ollut vaivalloista; sellaista pistoolia en ole löytänyt, joka ei olisi pysähtynyt ennen aikojaan. Mutta viimeksi tankatessa käänsin pistoolia tuon 90 astetta myötäpäivään ja kertaakaan ei bensan tulo katkennut ennen aikojaan. Kiitos vinkistä.Musti kirjoitti: Oma havaintoni on juuri sama. Esim og900 cabrioletin tankin täyttö on taidetta. Tankkauspistoolin kääntäminen n.90 - 135 asteen kulmaan myötäpäivään mahdollistaa tankkaamisen ilman ylimääräisiä stoppeja.
Tästä pitäisi tehdä topic tuolle OG-osastollekin.
#1633
900 i16 -90 (ex poliisiauto) 392 tkm, 900 CD T16 -85 (ex maaherra-auto) 494 tkm, 9-3t -10 Biopower 104 tkm
900 i16 -90 (ex poliisiauto) 392 tkm, 900 CD T16 -85 (ex maaherra-auto) 494 tkm, 9-3t -10 Biopower 104 tkm