Joo mä viel nopeen muokkasin tota nimeä, kun kirjotin sen aluks ForresterTurbo Sensonic kirjoitti:Kas kun ei Ridge Forrester?Rommitommi kirjoitti:Itsellä saattais käydä mielessä Subaru Forester...
Sori, oli ihan pakko Iljettävää, kuinka tuosta Subarun nimestä tulee aina mieleen "kaunarit", joka on aivan täyttä Scheißea
SC aero vaihtoon!!!
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2715
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Moro Pelle,
Jos olet Volvon päättänyt hankkia niin lycka till vaan.
Veikkaan että kuluu hyvin lyhyt aika ja olet taas keskuudessamme
kerran sairastunut...
Jos olet Volvon päättänyt hankkia niin lycka till vaan.
Veikkaan että kuluu hyvin lyhyt aika ja olet taas keskuudessamme
kerran sairastunut...
#2359 Ex: 9000CC T16 M90/88 Black, Ex: 900 GL T8 M86, Ex: 9000 Aero M96 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 67
- Liittynyt: Ma Elo 01, 2005 23:13
Ei vaihtoon...
saabi on auto. mukava ajaa, jämäkkä tiellä ja pohjolan oloihin suunniteltu. ainakin minä koen niin. vaihdoin entisen auton saabiin ajettuani melkien kaikki merkit läpi aina skodasta mersuun ja saab tuntui minun käteen parhaimmalta, mutta makuasioita nämä.
täytyy vain sanoa, että aero piristettynä 268hp/420nm niin ei ole tarvinnut paljon jäädä tai miettiä mennäänkö vai ei.
vain nautinto jäljellä on...jees!!
täytyy vain sanoa, että aero piristettynä 268hp/420nm niin ei ole tarvinnut paljon jäädä tai miettiä mennäänkö vai ei.
vain nautinto jäljellä on...jees!!
SS/SC on hieno auto, mutta provo-pelle H:n kanssa olen samaa mieltä, että helmat ja isot vanteet (=vähintään Vector-varustelu) on oltava. Tarvitsin dieselin, eikä Fiat/Alfa-mylly minua oikein vakuuttanut, ei myöskään hinta/väliraha/Saab-myyjän kaupantekohalukkuus.
V50 on ruma, mutta sedan ok. Neljälläkympillä sai sähäkkään diesel-autoon mm. hyvät stereot, sport-alustan, bi-xenonit ja kello-ohjattavan polttoainelämmittimen. Saappi jäi hopialle. Valitettavasti.
V50 on ruma, mutta sedan ok. Neljälläkympillä sai sähäkkään diesel-autoon mm. hyvät stereot, sport-alustan, bi-xenonit ja kello-ohjattavan polttoainelämmittimen. Saappi jäi hopialle. Valitettavasti.
#6058
9³ Aero Cabriolet 2002
Kansanautoja 2 kpl
ex 9⁵ 2.0T Vector Sport Wagon 2003
9³ Aero Cabriolet 2002
Kansanautoja 2 kpl
ex 9⁵ 2.0T Vector Sport Wagon 2003
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Noista dieseleistä sen verran, että onko tuo pikkuvolvossa oleva 2.0D Volvon omia tekeleitä? Eikös se ole Fordin peruja?ajokoira kirjoitti:Tarvitsin dieselin, eikä Fiat/Alfa-mylly minua oikein vakuuttanut
Eli kumpikaan (Saabin/Volvon) dieseleistä ei ole em. autovalmistajien omia tuotoksia. Kestävyyskokemuksia tuosta 1.9TiD:stä en ole vielä kuullut, mutta lähes kaikki uudella 9-3:lla ajaneet/omistaneet ovat kehuneet sitä.
Tuo väliraha on tietysti aika ratkaiseva tekijä autoa vaihdettaessa. Siinä täytyy tavallaan punnita merkkiuskollisuuden ja välirahan välillä. Onneksi ei ole vielä tullut moista asiaa vastaan ja toivottavasti ei tulekaan. Veikkaisin kyllä, että itse kääntyisin merkkiuskollisuuden puoleen
P.S. Toivottavasti ei tarvitse ostaa uutta autoa, ennen kuin autoverotukselle tapahtuu jotain "radikaalia"
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2715
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Täysin samaa mieltä. Itseäni ei ainakaan juurikaan sykähdytä!Frostgrey kirjoitti:Tosta voidaan olla montaa mieltä
Jotenkin tuosta tulee mieleen Audi, BMW... ei hyvä
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Autoon on kuulemma saatavilla V8 -moottorikin. Onkohan Volvo luopumassa turboista uuden S80 -mallin suhteen, vain onkohan tuo V8 tarkoitettu jenkkimarkkinoille "nothing beats the cubic inches" -puristeille
Eka kuva oli mielestäni OK, mutta tuossa tokassa kuvassa konepellin pokkaus ja melko nopeasti laskeva kattolinja eivät ole makuuni.
Näyttävät nuo nopeasti laskevat kattolinjat olevan muodissa ainakin Volvon, jossei muidenkin autovalmistajien keskuudessa.
Edit: huomatkaa: ei enää lampunpesijän sulkia. Edelleen Volvossa on konepellillä 2x2 suutinta tuulilasin huuhtelua varten. Saab siirtyi uuden 9-3:n myötä siihen, että molemmissa Saab -malleissa (9-3 ja 9-5) on konepellillä 3x2 suutinta tuulilasin huuhtelua varten. Tämä oli mielestäni hyvä/hyödyllinen parannus verrattuna esim. NG900/OG9-3:n suutinmäärään.
Vielä kun saataisiin useampiin autoihin lämmitettäviä tuulilaseja a la Ford, niin se olisi hyvä homma. Joskus on tullut toivottua, että Saabissakin olisi sellainen tuulilasi
Eka kuva oli mielestäni OK, mutta tuossa tokassa kuvassa konepellin pokkaus ja melko nopeasti laskeva kattolinja eivät ole makuuni.
Näyttävät nuo nopeasti laskevat kattolinjat olevan muodissa ainakin Volvon, jossei muidenkin autovalmistajien keskuudessa.
Edit: huomatkaa: ei enää lampunpesijän sulkia. Edelleen Volvossa on konepellillä 2x2 suutinta tuulilasin huuhtelua varten. Saab siirtyi uuden 9-3:n myötä siihen, että molemmissa Saab -malleissa (9-3 ja 9-5) on konepellillä 3x2 suutinta tuulilasin huuhtelua varten. Tämä oli mielestäni hyvä/hyödyllinen parannus verrattuna esim. NG900/OG9-3:n suutinmäärään.
Vielä kun saataisiin useampiin autoihin lämmitettäviä tuulilaseja a la Ford, niin se olisi hyvä homma. Joskus on tullut toivottua, että Saabissakin olisi sellainen tuulilasi
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Joo, Volvon 2.0d on tosiaan PSA/Ford-yhteistuotantoa. Volvon omia palikoita on kuulemma mukana, ihan niin kuin Saabkin on 'omista' dieseleistään uutisoinut.
Saabin/Fiatin/Alfan 150-heppainen diesel oli mielestäni luonteeltaan liian on/off. Voimaa ei tule tasaisen kuminauhamaisesti, vaan rykäisemällä. Samaa vikaa on VAG-konsernin pumppusuutin-dieseleissä. Volvolainen vetää nätisti ja pitää mölyt mahassaan näitä molempia etevämmin.
Uusi S80 näyttää varman päälle tehdyltä, eli tylsältä. Ensi silmäyksellä mieleen tulee Audi, varmaan tarkoituksella.
9-3SC helmoilla ja vähintään 17" vanteilla on mielestäni tämän hetken haluttavin farkku.
Saabin/Fiatin/Alfan 150-heppainen diesel oli mielestäni luonteeltaan liian on/off. Voimaa ei tule tasaisen kuminauhamaisesti, vaan rykäisemällä. Samaa vikaa on VAG-konsernin pumppusuutin-dieseleissä. Volvolainen vetää nätisti ja pitää mölyt mahassaan näitä molempia etevämmin.
Uusi S80 näyttää varman päälle tehdyltä, eli tylsältä. Ensi silmäyksellä mieleen tulee Audi, varmaan tarkoituksella.
9-3SC helmoilla ja vähintään 17" vanteilla on mielestäni tämän hetken haluttavin farkku.
#6058
9³ Aero Cabriolet 2002
Kansanautoja 2 kpl
ex 9⁵ 2.0T Vector Sport Wagon 2003
9³ Aero Cabriolet 2002
Kansanautoja 2 kpl
ex 9⁵ 2.0T Vector Sport Wagon 2003
Kyllä tuo 150 heppanen nokipata ainakin 6-vaihteisella automaatilla oli tosi mieleinen yllätys ,veti läpi kierrosalueen nätisti ja lämmettyään tuskin diisseliksi tunnisti Tuo käsinvaihto mahdollisuus oli myös ihan kätevä, saa valmiiksi esim. rekkaa ohittaessa sen pykälän sisään minkä haluaa, eikä tarvitse odotella että tomaatti arpoo Vaihteen vaihdossa ratista tuntui kyllä olevan pientä viivetta, mutta tuonkin kanssa varmaan oppii ajelemaan kun tulisi enemmän kilometrejä.Saabin/Fiatin/Alfan 150-heppainen diesel oli mielestäni luonteeltaan liian on/off. Voimaa ei tule tasaisen kuminauhamaisesti, vaan rykäisemällä. Samaa vikaa on VAG-konsernin pumppusuutin-dieseleissä. Volvolainen vetää nätisti ja pitää mölyt mahassaan näitä molempia etevämmin.
Jos enemmän tulisi kilometrejä ja olisi pussissa katetta niin varmasti olisi tuo 9-3SC kiisselinä vaihtoehto numero uno
Saab 9-3 TTID Vector 2008
9-3 Sport Combissa on paremmat tavaratilat kuin 9-5 Wagonissa. Takamatkustajien tilat on 9-3SC:ssä ainakin meidän perheelle aivan riittävät. Kun säädän kuskin penkin itselle sopivaksi, on takana minelle ihan OK jalkatilat. Oma pituus noin 180 cm.Eski kirjoitti:Paitsi jos perhekin pitää saada mukaan, niin 9-5 AeroWagon on aika paljon kätevämpiajokoira kirjoitti: 9-3SC helmoilla ja vähintään 17" vanteilla on mielestäni tämän hetken haluttavin farkku.
Eski