Ruostesuojaus

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
HMK
"Hölösuu"
Viestit: 1239
Liittynyt: Su Syys 07, 2003 14:01
Paikkakunta: Espoo/Huittinen

Viesti Kirjoittaja HMK »

Sellainen kysymys, että kannattaako kesäautoa ruostesuojata? Tarkoitus olisi pitää Viggeniä hamaan tulevaisuuteen ja mitä olen esim. pyöräkoteloita tarkastanut niin ei siellä muuta näy kuin sinistä maalia. Eli voisi ehkä olla suojaus paikallaan?

Se mikä huolestuttaa on se, että käsittelyn jälkeen rättikatto on entinen eli sekin on täynnä ruosteensuoja-ainetta

:?
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
Saabanan
"Turbo"
Viestit: 206
Liittynyt: Su Helmi 01, 2004 12:51

Viesti Kirjoittaja Saabanan »

Miika79 kirjoitti:
Meikäläinen onkin vaihtamassa näillänäkymin vasta 2014, joten tuo ruostesuoja on tarpeellinen :D
Jepp, samanlaiset ajatukset on mullakin, jos silloinkaan :) . Olen tähänasti vaihtanut autoa aina uuteen vuoden tai max kahden välein. Nyt saa se jonnenjoutava rahantuhlaus näihin peltilehmiin riittää, mitä nyt vähän huoltoa ja styylausta sillointällöin 8) .
Voi Saabanan !!
9-3 SS 1,8t 04. + BSR Steg 1 (myyty).
966
"Turbo"
Viestit: 251
Liittynyt: To Joulu 29, 2005 18:00
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja 966 »

Lopullinen ratkaisu? Auton kestävyys ja ruostesuojauksen taso tulee tosi kestotestiin kun aion tulla tällä Saabilla lopun ikää toimeen. Ostin viime marraskuussa 93 SC 2.0TS Vector active Sentronicin ja ruostesuojautin samantien Finikor Diamond kaksoiskäsittelyllä.Kuskillakin on jo ikää 52v. että semmoset 20-25vuotta pitäis pulkalla potkutella.Onhan tämä jo seitsemäs Saba, että kokemusta ja luottoa merkkiin on jo kertynyt, tosin elektroniikka vähän epäilyttää kuten kai muitakin tämän ikäisiä.Toista oli ensimmäisen Saabini kohdalla (2-t 96 -65,faijalta ostettu/peritty, ei paljon elektroniikka huolettanut. Tosin senkin auton harmit liittyi kaikki sähköön. Tasavirtalaturi piti vaihtaa 45A vaihtovirtapeliin,pitää varasytytystulpat ja katkojankärjet+kondensaattori aina mukana, niin ei muuta kuin kovaa ajoa.(Ei niitä kärkiä ja tulppia koskaan tarvittu, mutta olihan ne mukana kun faija neuvoi niin tekemään ja olihan huolto mukavampi tehdä kun osat voi hakea vasta työn jälkeen kaupasta.) 2t 96 meni minulta vielä pikkubroidille pariksi vuodeksi, kunnes myi sen eteenpäin. Maratonautonpidosta on jo suvussa vähän kokemuksia, kun faijan veli osti -79 uuden 99:n ja sanoi ostaneensa viimeisen autonsa, ja on ainakin toistaiseksi pitänyt sanansa, äijällä on ikää 78v. ja ajaa päivittäin autollaan.Piti lopettaa ajo 70-täytettyään, muttei ole osannut siirtyä bussiin, kuulemma.Yksi kansiremontti,ylimaalaus ja pari kertaa on pikkubroidi (minun) hitsannut jonkun ruostereiän+ kuluvat osat/huollot ,että aika vähällä harmilla on ukko päässyt.Niin ja onhan sillä pikkubroidillakin käyttöautona Turbo 900:n vuodelta -85, ei mikään eilisen teeren poika sekään, mutta hyvin silläkin päivittäisasiat hoitaa.Omaa Saabin käyttöä vähentää kesäisin matkailuauto jolla tulee liikuttua vapaa-ajat.Ajoa ei näillä näkymin tule kuin reilu kymppitonni vuodessa ja ruostesuojaus tarkistetaan/lisätään 3v:n välein ja autosta, ei kun SAABista pidetään muutenkin hyvää huolta niin eiköhän tälläkin vielä eläkevaarina körötellä.
Amiraali
Matalapaineturbo
Viestit: 192
Liittynyt: La Loka 04, 2003 21:18
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Amiraali »

Tuossa on "Asennetta" !!!
Vastaa Viestiin