SC aero vaihtoon!!!

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2715
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Turbo Sensonic kirjoitti:Autoon on kuulemma saatavilla V8 -moottorikin. Onkohan Volvo luopumassa turboista uuden S80 -mallin suhteen, vain onkohan tuo V8 tarkoitettu jenkkimarkkinoille "nothing beats the cubic inches" -puristeille :?: :roll:

Edit: huomatkaa: ei enää lampunpesijän sulkia. Edelleen Volvossa on konepellillä 2x2 suutinta tuulilasin huuhtelua varten. Saab siirtyi uuden 9-3:n myötä siihen, että molemmissa Saab -malleissa (9-3 ja 9-5) on konepellillä 3x2 suutinta tuulilasin huuhtelua varten. Tämä oli mielestäni hyvä/hyödyllinen parannus verrattuna esim. NG900/OG9-3:n suutinmäärään.
Kyllä tohon toi 2.5T(210hp) pitäs olla tulossa, ja spekuloitu paljon, että uudesta 3.2 V6-koneesta tulis suht äkänen turboversio(/versioita) 8)

Nykysessä S80:ssä on muistaakseni just tollaset 3x2 pistesuuttimet konepellillä.
S60:ssä ja V70:ssä taas on sellaset "sumuttimen" tapaset, joita on kaks kappaletta, ja niillä saa koko ikkunan pestyä paremmin kuin noilla "pistesuuttimilla"..
Jotenkin muistelisin, että SS:ssä olisi kans tollaset "sumuttimet":roll:

Og9-3:ssa oli tosiaan ärsyttävä ominaisuus se, että aina jäi kurakelillä joku kohta ikkunasta pesemättä :)
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6512
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Jyrki73 kirjoitti: 9-3 Sport Combissa on paremmat tavaratilat kuin 9-5 Wagonissa. Takamatkustajien tilat on 9-3SC:ssä ainakin meidän perheelle aivan riittävät. Kun säädän kuskin penkin itselle sopivaksi, on takana minelle ihan OK jalkatilat. Oma pituus noin 180 cm.
Vaativin vaihe lienee se, kun turvaistuimia on pidettävä selkä menosuuntaan. En ole vielä ehtinyt kokeilemaan miten meidän 5-henkinen perhe mahtuu SportCombiin, mutta 9-5:ssa ei ole mitään ongelmia kolmen turvaistuimen kanssa. 9-5 tavaratila on riittänyt omiin tarpeisiin, eikä 9-3SC taida isompi olla, jos hattuhylly jätetään molemmista pois, tila hattuhyllyn alla voi olla korkeampi, kun 9-5:ssa se on vähän turhan matala.

Eski
mjpelkon
"Turbo"
Viestit: 253
Liittynyt: Su Huhti 10, 2005 22:35
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja mjpelkon »

Moro,

aika hyvin on keskustelu hairahtunut 1. viestistä :)

Tiloista:

9-3 SC:
-Takatilat ahtaat aikuiselle (itse 182cm), kun kuski säätää itselle sopivan -asennon
-takakontti pienehkö

9-5 Wagon:
-Takatilat melkein yhtä hyvät kuin tonnarissa
-takakontti hieman pienehkön oloinen (aika matala kokonaisuudessaan)

Tonnari (CS/CC)
-takatilat ko. joukon parhaat
-takakontti muuten hyvä mutta combiluukku hieman veroittaa tiloja

Yleisesti ihmettelen että miksi uusissa saabeissa on niin pieni takakontti, kun se aikoinaan oli aina niin hiton suuri. :=) Tällä hetkellä mielestäni useammissa keskiluokan autoissa on isompi takakontti kuin yhdessäkään uudessa saabissa (esim. Focus wagon, 307 wagon, Astra Wagon).
->Jos muistini pätkii, niin syön sanani :=)

Joukosta ottaisin kuitenkin 9-5 wagonin dieselillä (vaikka tonnarista pidänkin) :)

-Make
ajokoira
"Turbo"
Viestit: 283
Liittynyt: Ke Loka 22, 2003 09:36
Paikkakunta: St Michel

Viesti Kirjoittaja ajokoira »

Jatketaan OT-linjalla:

[quote Kyllä tuo 150 heppanen nokipata ainakin 6-vaihteisella automaatilla oli tosi mieleinen yllätys ,veti läpi kierrosalueen nätisti ja lämmettyään tuskin diisseliksi tunnisti :wink:[/quote]

Itse ajoinkin manuaalia; automaagi toki pehmentää menoa..
#6058
9³ Aero Cabriolet 2002
Kansanautoja 2 kpl
ex 9⁵ 2.0T Vector Sport Wagon 2003
saab93f
"Aero"
Viestit: 448
Liittynyt: Pe Elo 15, 2003 11:49
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja saab93f »

ajokoira kirjoitti:Joo, Volvon 2.0d on tosiaan PSA/Ford-yhteistuotantoa. Volvon omia palikoita on kuulemma mukana, ihan niin kuin Saabkin on 'omista' dieseleistään uutisoinut.

Saabin/Fiatin/Alfan 150-heppainen diesel oli mielestäni luonteeltaan liian on/off. Voimaa ei tule tasaisen kuminauhamaisesti, vaan rykäisemällä. Samaa vikaa on VAG-konsernin pumppusuutin-dieseleissä. Volvolainen vetää nätisti ja pitää mölyt mahassaan näitä molempia etevämmin.

Uusi S80 näyttää varman päälle tehdyltä, eli tylsältä. Ensi silmäyksellä mieleen tulee Audi, varmaan tarkoituksella.

9-3SC helmoilla ja vähintään 17" vanteilla on mielestäni tämän hetken haluttavin farkku.
Meidän SportCombiin tulee kesäksi 17" tassut, nam :D

Olen kyllä harvinaisen eri mieltä noista koneen ominaisuuksista. Ei sillä, etteikö PSA/Fordin 2-litrainen olisi loistava kone mutta ei tuo Saabin 150-heppainen ainakaan häpeä. Tonnista asti jaksaa kuljettaa ja puolestatoista alkaen alkaa pauhata - tasaisesti ja nätisti. Ja jos tyhjänä rapia 1600 kilon kiesiä kuljettaa alle 5.5 litralla niin en keksi lisättävää.
#115
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
Jyrki73
"Turbo"
Viestit: 233
Liittynyt: Ti Syys 16, 2003 09:39
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Jyrki73 »

saab93f kirjoitti: Meidän SportCombiin tulee kesäksi 17" tassut, nam :D
Saako olla utelias jo kysellä, mitkä vanteet otit? Itselläni on myös hankinnassa 17" valssit SC:en. En vaan osaa päättä, mitkä ostaisi...
saab93f
"Aero"
Viestit: 448
Liittynyt: Pe Elo 15, 2003 11:49
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja saab93f »

No sepä juuri :)
Kun olisi vain yksi malli tarjolla ylipäätään. Alan kuitenkin pikkuhiljaa kallistua AEZ Wave vanteisiin - renkaat taitavat olla Contin SportContact2:et.
#115
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
Jyrki73
"Turbo"
Viestit: 233
Liittynyt: Ti Syys 16, 2003 09:39
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Jyrki73 »

saab93f kirjoitti:No sepä juuri :)
Kun olisi vain yksi malli tarjolla ylipäätään. Alan kuitenkin pikkuhiljaa kallistua AEZ Wave vanteisiin - renkaat taitavat olla Contin SportContact2:et.
Ei pöllömpi vaihtoehto, muistuttaa aika paljon Saabin omaa ALU45-vannetta.
Mulla on tällä hetkellä suosikkina Alessio Monte Carlo, mutta TOP3 muuttuu koko ajan...
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1288
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Viesti Kirjoittaja Haza »

Rommitommi kirjoitti: Kyllä tohon toi 2.5T(210hp) pitäs olla tulossa, ja spekuloitu paljon, että uudesta 3.2 V6-koneesta tulis suht äkänen turboversio(/versioita) 8)
suora-6 se 3.2 on..
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2715
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Haza kirjoitti:
Rommitommi kirjoitti: Kyllä tohon toi 2.5T(210hp) pitäs olla tulossa, ja spekuloitu paljon, että uudesta 3.2 V6-koneesta tulis suht äkänen turboversio(/versioita) 8)
suora-6 se 3.2 on..
Joo niinhän se on, mun huono :)
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
jykä66
"Hirsch"
Viestit: 896
Liittynyt: Su Tammi 30, 2005 17:39
Paikkakunta: tampere

kulutus

Viesti Kirjoittaja jykä66 »

huh huh....ei voi olla totta että joku viitsii itkeä jostain kulutuksesta jos on varaa laittaa esim. 55000e autoon :lol: ! jos ton verran uhraat autoon niin eiköhän ole ihan sama paljonko menovettä menee?tai sit on tyhmä joka ostaa sellasen eikä ole varaa ajella.....
ajokoira
"Turbo"
Viestit: 283
Liittynyt: Ke Loka 22, 2003 09:36
Paikkakunta: St Michel

Viesti Kirjoittaja ajokoira »

Provo mikä provo
#6058
9³ Aero Cabriolet 2002
Kansanautoja 2 kpl
ex 9⁵ 2.0T Vector Sport Wagon 2003
Vastaa Viestiin