Kattoverhoilun natinat!

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Aerochick kirjoitti:Popit täysille niin ei natise. :wink:
Sitä konstiahan tässä on jo pidemmän aikaa käytetty, mutta kun tuo auton jukeboksi hajosi, niin joutui vähän aikaa ajelemaan ilman mitään poppivehkeitä (jukeboksi on liitetty väylätekniikalla radioon, joka on liitetty varoitusääniin ja vilkkuihin jne.). Silloin nuo nitinät ja natinat kuulostivat kyllä tosi epämiellyttäviltä.

Mun mielestä auton verhoilusta ei pitäisi kuulua lainkaa nitinöitä ja natinoita, vaikka kyseessä olisi vaikka halvemman luokan auto, kuten Chev... öhöm Daewoo Matiz :roll: Saabista nyt puhumattakaan :roll:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

Aerochick kirjoitti:Popit täysille niin ei natise. :wink:
Omassani ei ole nitinöitä ollut ennen, eikä sen jälkeen kun hansikaslokeron nitinät saatiin pois viime kesänä :D .

Ehkäpä tuo 2004 on hyvä vuosi nitisemättömyydessäkin, eikä pelkästään Australialaisissa kuivissa valkoviineissä...
ptpjok
Matalapaineturbo
Viestit: 154
Liittynyt: Ke Syys 14, 2005 17:26
Paikkakunta: Pirkkala

natinat, kitinät

Viesti Kirjoittaja ptpjok »

:roll: Mielestäni nykysaabistit kitisevät ihan turhan paljon natinoista ja
kolinoista. Okei, mielestäni tämä -kuten jotkin listan siirtymiset- viittaa vain siihen, ettei ole kunnon murheita auton kanssa :!:
93SS_1.8t_BSRstage1<-900i2.3_Talladega<-900i16<-900<-xxx<-96V4<-xxx
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2715
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Re: natinat, kitinät

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

ptpjok kirjoitti::roll: Mielestäni nykysaabistit kitisevät ihan turhan paljon natinoista ja
kolinoista. Okei, mielestäni tämä -kuten jotkin listan siirtymiset- viittaa vain siihen, ettei ole kunnon murheita auton kanssa :!:
Jaa-a, onneks kaikki ei ajattele noin. Jos kukaan ei reklamois, ei tulis pahemmin parannuksiakaan :roll:

Jos autosta maksaa 30ke+, niin on täysi oikeus odottaa, että listat pysyy paikallaan, penkin asento ei muutu, alusta ei kolise jnejne.

Mutta aika paljon tosiaan tuntuu tulevan samoja valituksia eri kirjoittajilta, ettei noi ongelmat taida mikään yksittäistapaus olla :roll:
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
m&m
"Turbo"
Viestit: 244
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 16:35

Re: natinat, kitinät

Viesti Kirjoittaja m&m »

ptpjok kirjoitti::roll: Mielestäni nykysaabistit kitisevät ihan turhan paljon natinoista ja kolinoista.
Mielestäni pitkän linjan nykysaabisti lienee herkkä kitisemään koska ei ole tottunut kuuntelemaan natinoita ja kolinoita. Itse oletin, että siirtyminen 12 vuotta nuorempaan autoon vähentäisi epämääräisten natinoiden ja kolinoiden sekä repsottavien listojen ja verhoilujen määrää... väärässä olin. Valitettavasti näyttää muiden merkkien foorumeita selaillessa siltä, etteivät nykysaabeja vaivaavat laatuongelmat ole Saabin yksinoikeus. Saab on nykyauto siinä missä muutkin merkit... valitettavasti.
9-3t
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: Ma Joulu 15, 2003 19:21
Paikkakunta: Vantaa

Suunnittelun laatu

Viesti Kirjoittaja 9-3t »

Täytyy laittaa lusikka tähän soppaan, kun tuntuu, että täällä syytetään noista natinoista pelkästään kokoonpanoa. No tämähän se tilanne voi olla, että loppukokoonpanolta vaaditaan Saabin tapauksessa ihmeitä! Kuitenkaan hyvä ja huolellinenkaan tuotantolinjatyöntekijä ei voi saada huonolaatuisista ja huonosti yhteensopivista osista aikaan laadukasta autoa.

Eiköhän juuri autoteollisuudesta ole lähtenyt liikkeelle kaikki DfX-ajattelut ja sen sellaiset. Siinähän ajatuksena on tehdä laadukasta suunnittelua, joka ottaa huomioon kaikki mahdolliset tarpeet (mm. valmistettavuus). Hyvin suunnitellun auton materiaalivalinnat, rakenne- ja kiinnitysratkaisut ja valmistettavuus ovat sillä tasolla, että loppukokoonpanossa ei tarvitse kiinnittää erityishuomiota siihen, miten kokoonpano tehdään, koska ratkaisut ovat idioottivarmoja eikä niitä juuri voi huonosti tehdä.

Näiden pikkuasioiden suunnittelu laadukkaasti/laadukkaiksi vie yllättävän paljon aikaa, resusrsseja ja rahaa, ja niitähän tappiota tekevällä GM/Saabilla tunnetusti on on rajallisesti. Mielestäni noissa natinoissa on kyse juuri tästä asiasta.

Toinen asia, joka asettaa loppukokoonpanon suuren haasteen eteen, on alihankkijoilta tulevien osien laatu. Jos alihankkijoille ei haluta maksaa paljoa eikä tarkkailla heidän laatua ja osien suunnittelun mukaisuutta, saattaa osien mittatarkkuus ja muut ominaisuudet heitellä liikaa. Mitäs siitä seuraa? No huono osien yhteensopivuus valmiissa autossa ja melko varmasti NATINOITA! ;)
Vastaa Viestiin