BSR uuteen saabbiin

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
zakeboy
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Pe Tammi 20, 2006 12:19

BSR uuteen saabbiin

Viesti Kirjoittaja zakeboy »

Moi,

Onko kukaan asentanut -06 mallin 93ss:ään BSR:n steg1:stä?
Tuossa on kai Trionic 8, BSR:n sivujen mukaan siihen tuote heiltä löytyisi, mutta puhuivat jotain 2003 vuosimallista..?

Digituning olisi halvempi, mutta ilmeisesti eivät kykene lukemaan tuota boksia?

Kiitos!
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: BSR uuteen saabbiin

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

zakeboy kirjoitti:Moi,

Onko kukaan asentanut -06 mallin 93ss:ään BSR:n steg1:stä?
Tuossa on kai Trionic 8, BSR:n sivujen mukaan siihen tuote heiltä löytyisi, mutta puhuivat jotain 2003 vuosimallista..?

Digituning olisi halvempi, mutta ilmeisesti eivät kykene lukemaan tuota boksia?

Kiitos!
Se tarkoittaa sitä, että tuo virityssetti on tarkoitettu vm. 2003-> Saab 9-3:lle. Eli heiltä löytyy autoosi sopiva virityssetti.

Digituningista en ole kuullut kokemuksia, mutta nuo BSR:n PPC -laitteet ovat kuulemma pelittäneet ongelmitta.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
HMK
"Hölösuu"
Viestit: 1239
Liittynyt: Su Syys 07, 2003 14:01
Paikkakunta: Espoo/Huittinen

Viesti Kirjoittaja HMK »

Tuossa taannoisessa BSR-PPC kimpassa meni ainakin 5-6 systeemiä erilaisiin Saabeihin, myös uudempiin. Toivotaan, että sieltä tulee jotain kokemuksia.
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
ptpjok
Matalapaineturbo
Viestit: 154
Liittynyt: Ke Syys 14, 2005 17:26
Paikkakunta: Pirkkala

BSR 93 SS:ään

Viesti Kirjoittaja ptpjok »

Laitoin BSR steg1 softan n. 2kk sitten 93 SS 1.8t:hen mallia 01/2005.
Toistaiseksi ainakin pelkkää plussaa: Kiihtyvyys 2000rpm ylöspäin
toista luokkaa ja bensan(98E) kulutus jopa hieman laskenut! :lol:
93SS_1.8t_BSRstage1<-900i2.3_Talladega<-900i16<-900<-xxx<-96V4<-xxx
ptme
"Ruisku"
Viestit: 144
Liittynyt: Ke Helmi 02, 2005 13:34
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja ptme »

Puolitoista vuotta ja 70 tkm, ehdottomasti hintansa arvoinen hankinta.

Vaan nyt on ongelma: Joudun tuossa kesällä vaihtamaan autoa. Kerronko myyjälle, että autossa on virisetti, vai otanko virin pois, vai jätänkö virin autoon ja annan tulevan omistajan ihmetellä poikkeuksellisen ripeää 1.8tA:ta?
Onko kokemuksia autoliikeiden suhtautumisesta / hyvityshinnoista?

Tuttu Saab-myyjä sanoi, että ei voi ottaa autoa virin kanssa tietoisesti myyntiin, koska auto ei ole laillinen. Eli jos (kun) vaihdan SC:hen, pitää se tehdä toisessa Saab-liikkeessä. (Jos tulee 9-3, tulee siihen kyllä BSR Steg 1 heti totuutusajon jälkeen).

Tietysti yksi vaihtoehto on jättää auto vakiona liikkeeseen ja sitten vaivihkaa kertoa uudelle omistajalle, että olisi 40+ kaakkia halvalla myynnissä....?
9-3 2.0t 5d 2001 -> SS 1.8tA+ 2004 -> SC 1.8 tA+ Vector 07 -> pakko vaihtaa merkkiä, kun nelikko diesel farmaria ei AUTOna ole
zakeboy
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Pe Tammi 20, 2006 12:19

Re: BSR 93 SS:ään

Viesti Kirjoittaja zakeboy »

ptpjok kirjoitti:Laitoin BSR steg1 softan n. 2kk sitten 93 SS 1.8t:hen mallia 01/2005.
Toistaiseksi ainakin pelkkää plussaa: Kiihtyvyys 2000rpm ylöspäin
toista luokkaa ja bensan(98E) kulutus jopa hieman laskenut! :lol:
Kiitoksia kaikille vastauksista. Onko tuossa 01/2005 mallissa muuten jo Trionic8 ?

Perhana kun olin lomilla ja jäi nuo kimppatilaushommat tekemättä..:( Täytynee ottaa suoraan yhteyttä docpoweriin ja kysellä oisko mahdollista saada samalla hinnalla. Haluaisin ehdottomasti PPC version, jotta voin laittaa takuuhuoltoihin orggis softat..
Mutta nyt on jo selvää että joku softa autooni tulee, sen verran on positiivisia kommentit.. :lol:
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: BSR 93 SS:ään

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

zakeboy kirjoitti:Onko tuossa 01/2005 mallissa muuten jo Trionic 8 ?
On. Kaikissa uusissa bensaturbo-9-3:ssa 2.8V6t -moottoria lukuunottamatta on moottorinohjausyksikkönä Trionic 8.

2.8V6t:ssä moottorinohjausyksikkönä on Bosch Motronic, 1.8i:ssä Siemens ja 1.9TiD:n moottorinohjausyksikön nimeä en valitettavasti tähän hätään muista.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
9-3 Aero
"Tuplakaasari"
Viestit: 66
Liittynyt: Ti Joulu 13, 2005 19:36

Viesti Kirjoittaja 9-3 Aero »

Aika rohkeeta laittaa -06 autoon viritys jota auton oma takuu tai katsastus ei hyväksy,mitenköhän vakuutusyhtiö kolaritilanteessa,jossa ei välttämättä pääse enää softaa muuuttelemaan takaisin...no ehkä eivät huomaa..no jokainen tyylillään.

Itse kallistuin Hirsch virityksen(Aero -06) kannalle jossa takuu säilyy ja kats.paperit tulee mukana,okei on kalliimpi ja ehkä tehottomampi,mutta odottelen sitä..

Enkä ole mikään tiukkapipo näissä katsastus tai nopeusrajoitusasioissa -:)

Aikoinaan tuli tehtyä vaikka mitä virityksiä että sai liikaa rakennetut harrastus autot läpi katsastuksesta...
kurjo
"Kaasari"
Viestit: 12
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2006 20:21
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja kurjo »

:P Sain tänään postista bsr paketin autooni saab 9-3 ss 2005 malliin,ja heti asentamaan.Asennus tosi helppo tomii hienosti on vääntöä ja voimaa ihan toseen malliin kuin vakiossa,erittäin tyytyväinen näin ensituntumalta.Palvelu doc-powerilla tosi ystävällistä ja nopeaa.
Aeroilia
"Turbo"
Viestit: 271
Liittynyt: Ti Huhti 11, 2006 17:57

Viesti Kirjoittaja Aeroilia »

kurjo kirjoitti::P Sain tänään postista bsr paketin autooni saab 9-3 ss 2005 malliin,ja heti asentamaan.Asennus tosi helppo tomii hienosti on vääntöä ja voimaa ihan toseen malliin kuin vakiossa,erittäin tyytyväinen näin ensituntumalta.Palvelu doc-powerilla tosi ystävällistä ja nopeaa.
Kävin ite koeajamassa tuollaista vm 2003 9-3:sta 1.8t koneella ja Aeron mallia ja ero oli huikaiseva. Jos tuo Steg 1:nen on niinkuin varmaan on samalla tasolla kuin Aero vetää epäilemättä suupielet hymyyn. :lol:

Tuollaisen 1.8t:n olisin ostanut itsellenekin, mutta pikku termiittien kanssa tulis liian ahdasta. :lol:
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2735
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Aeroilia kirjoitti:
kurjo kirjoitti::P Sain tänään postista bsr paketin autooni saab 9-3 ss 2005 malliin,ja heti asentamaan.Asennus tosi helppo tomii hienosti on vääntöä ja voimaa ihan toseen malliin kuin vakiossa,erittäin tyytyväinen näin ensituntumalta.Palvelu doc-powerilla tosi ystävällistä ja nopeaa.
Kävin ite koeajamassa tuollaista vm 2003 9-3:sta 1.8t koneella ja Aeron mallia ja ero oli huikaiseva. Jos tuo Steg 1:nen on niinkuin varmaan on samalla tasolla kuin Aero vetää epäilemättä suupielet hymyyn. :lol:

Tuollaisen 1.8t:n olisin ostanut itsellenekin, mutta pikku termiittien kanssa tulis liian ahdasta. :lol:
Minkä vuosimallin Aeroa kävit ajamassa? Varmaan toi uus kutonen on kiva peli, mutta toi aikasempi 2.0T Aero oli kyllä omasta mielestäni kohtuullisen surkea esitys Aeroksi :roll:
Ei pahemmin tuntunut kulkevan mihinkään.
Oli yksi iso syy, minkä takia tuli Volvo :oops: Tosin 2.5T on aivan huippukone, ihme, että Volvo pysty tälläsen tekemään :lol: Ford Focus ST:n ajaneetkin on ilmeisesti olleet samaa mieltä :twisted:

Myös Saabin edellinen 2.0t T7 (150hv) oli melkeen puhdikkaamman olonen kuin toi 210hv turbo 8O
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Aeroilia
"Turbo"
Viestit: 271
Liittynyt: Ti Huhti 11, 2006 17:57

Viesti Kirjoittaja Aeroilia »

Rommitommi kirjoitti:
Aeroilia kirjoitti:
kurjo kirjoitti::P Sain tänään postista bsr paketin autooni saab 9-3 ss 2005 malliin,ja heti asentamaan.Asennus tosi helppo tomii hienosti on vääntöä ja voimaa ihan toseen malliin kuin vakiossa,erittäin tyytyväinen näin ensituntumalta.Palvelu doc-powerilla tosi ystävällistä ja nopeaa.
Kävin ite koeajamassa tuollaista vm 2003 9-3:sta 1.8t koneella ja Aeron mallia ja ero oli huikaiseva. Jos tuo Steg 1:nen on niinkuin varmaan on samalla tasolla kuin Aero vetää epäilemättä suupielet hymyyn. :lol:

Tuollaisen 1.8t:n olisin ostanut itsellenekin, mutta pikku termiittien kanssa tulis liian ahdasta. :lol:
Minkä vuosimallin Aeroa kävit ajamassa? Varmaan toi uus kutonen on kiva peli, mutta toi aikasempi 2.0T Aero oli kyllä omasta mielestäni kohtuullisen surkea esitys Aeroksi :roll:
Ei pahemmin tuntunut kulkevan mihinkään.
Oli yksi iso syy, minkä takia tuli Volvo :oops: Tosin 2.5T on aivan huippukone, ihme, että Volvo pysty tälläsen tekemään :lol: Ford Focus ST:n ajaneetkin on ilmeisesti olleet samaa mieltä :twisted:

Myös Saabin edellinen 2.0t T7 (150hv) oli melkeen puhdikkaamman olonen kuin toi 210hv turbo 8O
Kyllä kävin koeajamassa meikäläisen lompsalle paremmin sopivaa vm2002 (ainakin rekisteröity tuolloin) Aeroa 2litran koneella.

Mielestäni ero tuohon 1.8t:hen oli suuri vaikka koneet käsittääkseni ovat samat. :P

Muuten todella mukava auto ja pysy tiessä kuin tauti. Ehdotonta A-luokkaa.
Ainoa miinus tuli tiloista joka sit ratkaisi autovalinnan.
:cry:
kurjo
"Kaasari"
Viestit: 12
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2006 20:21
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja kurjo »

Aeroilia kirjoitti:
kurjo kirjoitti::P Sain tänään postista bsr paketin autooni saab 9-3 ss 2005 malliin,ja heti asentamaan.Asennus tosi helppo tomii hienosti on vääntöä ja voimaa ihan toseen malliin kuin vakiossa,erittäin tyytyväinen näin ensituntumalta.Palvelu doc-powerilla tosi ystävällistä ja nopeaa.
Kävin ite koeajamassa tuollaista vm 2003 9-3:sta 1.8t koneella ja Aeron mallia ja ero oli huikaiseva. Jos tuo Steg 1:nen on niinkuin varmaan on samalla tasolla kuin Aero vetää epäilemättä suupielet hymyyn. :lol:

Tuollaisen 1.8t:n olisin ostanut itsellenekin, mutta pikku termiittien kanssa tulis liian ahdasta. :lol:
Kyllä tosiaan vetää suupielet hymyyn,mikä parasta niin pensan kulutus jopa pieneni ajaessa nopeusrajoitusten mukaan matka ajoa
mutta
kyllä keskikulutus on pysynyt suurinpiirtein samana kuin vakionakin
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

Joillakin ulkomaisilla foorumeilla ovat puineet enemmänkin neloskoneisen Aeron ja 1.8t/2.0t:n + BSR Steg 1:n suorituskykyä. Ne joilla on Aero sanovat sen kulkevan paremmin ja ne joilla on tuo jälkimmäinen vaihtoehto - puhuvat sen puolesta. Joku on väittänyt esim. tuon pienemmän ahtimen olevan nopeampi reagoimaan kiihdytyksessä.

Tehoilleenhan nuo on varsin identtiset 210Hp/300Nm vs. 204Hp/310Nm.
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

Rommitommi kirjoitti:Oli yksi iso syy, minkä takia tuli Volvo :oops: Tosin 2.5T on aivan huippukone, ihme, että Volvo pysty tälläsen tekemään
Joo - kyllä tuo 2.5T kone on todellakin aivan OK, mutta se alusta johon se on kiinnitetty ei vieläkään oikein sytyttänyt. Tuolla SportSedanilla kun on nyt pari vuotta ajellut, niin rima ajo-ominaisuuksien suhteen on noussut yhä korkeammalle.
Vastaa Viestiin