Hirsch testattu

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
9-3 Aero
"Tuplakaasari"
Viestit: 66
Liittynyt: Ti Joulu 13, 2005 19:36

Hirsch testattu

Viesti Kirjoittaja 9-3 Aero »

SC Aero -06 kulkee kyllä rajummin nyt,väännön lisäyksen huomasi varsinkin maantienopeuksissa eli ohitukset kyllä sujuvat ripeämmin,muuten ei huomaa koneen käytöksessä eroa,koko kierrosalueella alueella on vain voimaa enemmän.
Huippuja (260) en päässyt vielä testaamaan.... :(
Ja muutoskatsastuskin sujui ongelmitta.Ja takuu jatkuu....
vesal
"Kaasari"
Viestit: 25
Liittynyt: Ti Marras 29, 2005 16:11
Paikkakunta: ESPOO

Viesti Kirjoittaja vesal »

Terve!

Onkos tuo viritys jo tilattavisaa myös täällä Suomessa?

Kirjoittelin tuonne Hirschille joskus talvella ja kertoivat,että jossain vaiheessa tulee tännekin.Mistä tilasit ja mitä maksoi?
Itsellä meinaan samanlainen kärry ja kovasti kiinnostaisi tuo.
Ilmeisesti takuut säilyvät ihan normaalina vai miten on?

T.Vesa
9-3 Aero
"Tuplakaasari"
Viestit: 66
Liittynyt: Ti Joulu 13, 2005 19:36

Viesti Kirjoittaja 9-3 Aero »

Turun Metro Auto asensi ja 1500e maksaa,takuut säilyy ja katsastuspaperin/todistuksen sain mukaan.
Kysy paikallisesta Saab varaosapuolelta.
T.Sami
sun4m
"Kaasari"
Viestit: 44
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 09:24
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja sun4m »

Ja ilmeisesti saa myös koko SS/SC-mallistoon tuota "Hirssiä"? Katselin vaan notta 1.8t olisi aika kilpailukykyinen laite verrattuna esim. RS-Octaviaan jota olen myöskin kaavaillut nykyisen kakkosauton korvaajaksi...
pyliaho
"Turbo"
Viestit: 214
Liittynyt: Ke Maalis 08, 2006 21:37
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja pyliaho »

9-3 Aero kirjoitti:Turun Metro Auto asensi ja 1500e maksaa,takuut säilyy ja katsastuspaperin/todistuksen sain mukaan.
Kysy paikallisesta Saab varaosapuolelta.
T.Sami

Suositteletko hankkimista, vai pärjääkö ilmankin?

Sisältääkö 1500e kaikki kulut... kuopiosta saisi 1300e+asennus ja katsastuskulut :roll:
Ahdin määrää tahdin
------------------------
Mr. Aero 2006
9-3 Aero
"Tuplakaasari"
Viestit: 66
Liittynyt: Ti Joulu 13, 2005 19:36

Viesti Kirjoittaja 9-3 Aero »

No tottakai pärjää ilmankin,hyvin pysyy liikenteen rytmissä.... :D ,makuasia...

1500 sisälsi asennuksen mutta itse kävin muutoskatsastamassa,se oli muistaakseni 68e

1300+asennus? kai se aika lähelle sit samoihin menee ?
95power
Matalapaineturbo
Viestit: 192
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 13:58

Re: Hirsch testattu

Viesti Kirjoittaja 95power »

9-3 Aero kirjoitti:SC Aero -06 kulkee kyllä rajummin nyt,väännön lisäyksen huomasi varsinkin maantienopeuksissa eli ohitukset kyllä sujuvat ripeämmin,muuten ei huomaa koneen käytöksessä eroa,koko kierrosalueella alueella on vain voimaa enemmän.
Huippuja (260) en päässyt vielä testaamaan.... :(
Ja muutoskatsastuskin sujui ongelmitta.Ja takuu jatkuu....
Käypäs kuvaamassa mittarivideo välillä 100 - 200 km/h ( riittävän pitkä väli, jotta mittaus antaa luotettavaa tietoa ), niin auton kulkua voidaan arvioida hieman luotettavammin. Tuo persdyno kun harvoin kertoo yhtään mitään. Tuon videon pohjalta voidaan sitten myös laskea autosi todellinen vääntö ja teho, kunhan kokonaismassa tiedetään. Mittaus tulee luonnollisesti suorittaa suljetulla alueella, mutta tämä nyt lienee on jokaiselle itsestäänselvyys.
#2172
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Re: Hirsch testattu

Viesti Kirjoittaja Bob »

95power kirjoitti:Käypäs kuvaamassa mittarivideo välillä 100 - 200 km/h ( riittävän pitkä väli, jotta mittaus antaa luotettavaa tietoa ), niin auton kulkua voidaan arvioida hieman luotettavammin. Tuo persdyno kun harvoin kertoo yhtään mitään. Tuon videon pohjalta voidaan sitten myös laskea autosi todellinen vääntö ja teho, kunhan kokonaismassa tiedetään. Mittaus tulee luonnollisesti suorittaa suljetulla alueella, mutta tämä nyt lienee on jokaiselle itsestäänselvyys.
Sori nyt vaan, mutta tuollaisessa "mittarivideo" -mittauksessa on niin suuret virhemarginaalit, että niiden puitteissa voi uskotella itselleen autostaan lähes minkälaisen suorituskyvyn tahansa.

Nuo autotehtaan tai Hirsch:n tekemät mittaukset ovat tarkkuudeltaan aivan eri luokassa eli luottaisin mieluummin niihin - heillä nyt on kuitenkin mittalaitteet ja testiradat käytössään.
95power
Matalapaineturbo
Viestit: 192
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 13:58

Re: Hirsch testattu

Viesti Kirjoittaja 95power »

Bob kirjoitti:
95power kirjoitti:Käypäs kuvaamassa mittarivideo välillä 100 - 200 km/h ( riittävän pitkä väli, jotta mittaus antaa luotettavaa tietoa ), niin auton kulkua voidaan arvioida hieman luotettavammin. Tuo persdyno kun harvoin kertoo yhtään mitään. Tuon videon pohjalta voidaan sitten myös laskea autosi todellinen vääntö ja teho, kunhan kokonaismassa tiedetään. Mittaus tulee luonnollisesti suorittaa suljetulla alueella, mutta tämä nyt lienee on jokaiselle itsestäänselvyys.
Sori nyt vaan, mutta tuollaisessa "mittarivideo" -mittauksessa on niin suuret virhemarginaalit, että niiden puitteissa voi uskotella itselleen autostaan lähes minkälaisen suorituskyvyn tahansa.

Nuo autotehtaan tai Hirsch:n tekemät mittaukset ovat tarkkuudeltaan aivan eri luokassa eli luottaisin mieluummin niihin - heillä nyt on kuitenkin mittalaitteet ja testiradat käytössään.
Frameistä laskemalla päästään pitkällä kiihdytysintervallilla ( kuten 100 - 200 km/h ) varsin hyvään tarkkuuteen. Perusteet:
- olen verrannut mittarivideoista tehtyjä mittauksia G-Tech Pro:lla tehtyihin, ja vastaavat hyvin tarkasti toisiaan
- 100 - 200 km/h välin mittarivideoista laskettujen kiihtyvyysarvojen pohjalta lasketut teho / vääntömomenttikäyrät vastaavat erittäin hyvin dynoissa ajettuja arvoja

Tarkkoja arvot eivät ole, mutta antavat kuitenkin varsin hyvän kuvan auton keskitehosta ja suorituskyvystä - kunhan mittausväli on riittävn pitkä. Monet viripajat ( esim. Nordic ) ovat julkaisseet juuri näitä mittarivideoita julkisesti. Tosin he valitsevat vedot mittausmenetelmään suhteutettuna usein liian lyhyiksi. Menetelmä on lisäksi helppokäyttöinen kenelle tahansa tavalliselle tallaajalle.

Verrattuna näihin persdynoilmoituksiin menetelmää voidaan pitää hyvin tarkkana. Se, meneekö jokin auto ko intervallin 10:een, 15:een, 20:een vai 25:een sekuntiin, kertoo kyllä suoraan minkä luokan kulkineesta on kysymys. Vaikka sitä mittausvirhettä tulisikin se 1 sekunti. :D
#2172
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Kyllä videosta saa aika tarkat ajat, gps: llä voi vaikka tsekata mittarin paikkansapitävyyden.
9-3 Aero
"Tuplakaasari"
Viestit: 66
Liittynyt: Ti Joulu 13, 2005 19:36

Viesti Kirjoittaja 9-3 Aero »

Ei taida nyt ihan heti tulla tilaisuutta kuvata...eikä kovin helposti löydy tollasta suljettua aluetta ?
Kuinkahan moni oikeesti on kuvattu suljetulla alueella :wink:
[/quote]
9-3 Aero
"Tuplakaasari"
Viestit: 66
Liittynyt: Ti Joulu 13, 2005 19:36

Viesti Kirjoittaja 9-3 Aero »

No en nyt osaa lisätä mittarivideota tähän,no ei kyllä onnistunutkaan hyvin kun kädet loppu kesken eli heiluu ja huojuu sinne tänne mutta siitä kellotin arviolta n. 14s 100-200km/h ,suljetulla alueella.
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Noh, me uskomme sinun sanaasi tietenkin! Tuo 14 sekuntia vaikuttas aikas kivalta ajalta. Onnittelut vain!
STCF #3
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Joo, 14 sec kuulostaa ihan todenmukaiselta, ei "liian hyvä" mutta ei "liian huonokaan" :)
Sehän on jo lähellä 20 sekuntia 0-200km/h joka on kovaa kyytiä se :)
9-3 Aero
"Tuplakaasari"
Viestit: 66
Liittynyt: Ti Joulu 13, 2005 19:36

Viesti Kirjoittaja 9-3 Aero »

Tein uusintamittauksen gps:ää kuvaten ja sain pari sekkaa huonomman tuloksen mutta oli hiukan ylämäkeä tosin,joten joku 15s olis varmaan aika lähellä oikeeta,ei ainakaan paljon voi heittää,se sekuntti +/-
Nyt loppu tää revittely... :D

Ja laskukin tuli, 1435e josta itse softan osuus 1400.
Vastaa Viestiin