SS ja HF:n päivitys?
SS ja HF:n päivitys?
Tarkoituksena olisi päivittää Nokian cark-128 malliin ck-7w.
Onkohan jollakulla kokemuksia ko. päivityksestä?
Lähinnä kiinnostaa:
1. Sopiiko TELlin liitosjohto suoraan tuon 7w:n boksiin vai pitääkö hommata uusi?
2. Kuinka suuri projekti mahtaa olla kyseessä?
Uuden sarjan hinta on ~115€
Liikkeistä kysellessä halvin hinta asennuksineen oli 250€
Eli onko tuo asennus reilun satasen arvoinen??
Kyseessä siis SS -03 josta löytyy infotainmet.
BTW. Saabilla huristellut vasta muutaman viikon...
Onkohan jollakulla kokemuksia ko. päivityksestä?
Lähinnä kiinnostaa:
1. Sopiiko TELlin liitosjohto suoraan tuon 7w:n boksiin vai pitääkö hommata uusi?
2. Kuinka suuri projekti mahtaa olla kyseessä?
Uuden sarjan hinta on ~115€
Liikkeistä kysellessä halvin hinta asennuksineen oli 250€
Eli onko tuo asennus reilun satasen arvoinen??
Kyseessä siis SS -03 josta löytyy infotainmet.
BTW. Saabilla huristellut vasta muutaman viikon...
Re: SS ja HF:n päivitys?
Liitosjohto jolla autosarja on kiinni autossa saattaa olla väärällä liittimellä. En ole varma onko cark-128 "vanhalla" isommalla liittimellä vai ei. Siitä päätellen että cark-128 on melko vanhaan puhelimeen niin johto autossa on todennäköisesti isommalla liittimellä. Siihen saa ainakin Saab liikkeestä adapterin noin 5€:llä. Toki voi hommata kokonaan uuden välijohdonkin, mutta se taas maksaa jo noin 30€.nixu kirjoitti:Tarkoituksena olisi päivittää Nokian cark-128 malliin ck-7w.
Onkohan jollakulla kokemuksia ko. päivityksestä?
Lähinnä kiinnostaa:
1. Sopiiko TELlin liitosjohto suoraan tuon 7w:n boksiin vai pitääkö hommata uusi?
2. Kuinka suuri projekti mahtaa olla kyseessä?
Uuden sarjan hinta on ~115€
Liikkeistä kysellessä halvin hinta asennuksineen oli 250€
Eli onko tuo asennus reilun satasen arvoinen??
Kyseessä siis SS -03 josta löytyy infotainmet.
BTW. Saabilla huristellut vasta muutaman viikon...
Ainakin CK-7W on "uudemmalla" pienellä liittimellä. Jos siis tämä liitin on sama niin mielestäni vaihto ei ole paha. Oikea keskikonsolin verhoilu irti ja etsii keskikonsolin sisältä autosarjan keskusyksikön ja vaihtaa uuden tilalle. Keskikonsolin sivuverhoilu lähtee helposti irti, yksi torx-ruuvi irti (muovisuojan alla) ja sitten vetää koko palaa eteenpäin. Sitten lisäksi mahdollinen telineen uudelleen johdotus, jos teline täytyy vaihtaa (todennäköisesti täytyy). Kuvia netistä varmasti löytyy tuon keskikonsolin purusta, aux-liittimen asennusohjeissa on tähän ohjeet.
Ohjelmointia autoon ei (mielestäni) tarvitse tehdä, koska auto ei tiedä mikä Nokian autosarja siinä on kiinni. Jos joku on eri mieltä niin varmaan kertoo.
Kiitos neuvoista UUSI93!
Olit oikeassa, liitin oli "vanhaa" mallia, eli isompi.
Mutta onneksi edellinen asentaja jätti jälkeensä sokeripalan joten tuo asennus ei ollut kovinkaan kummoinen homma.
Aikaa kului enemmän keskikonsolin sivupanelin paikalleen laittamiseen, kuin keskusyksikön vaihtamiseen.
Nyt ainakin tietää kuinka se käy...
Ohjelmointia ei tarvittu. SIDssä lukee "Telephone" kun puhelinta käyttää, mutta tuo SAABin oma mikrofoni ei toimi Nokian puhelimen kanssa. Nokian oman mikrofonin kanssa homma toimii.
Olit oikeassa, liitin oli "vanhaa" mallia, eli isompi.
Mutta onneksi edellinen asentaja jätti jälkeensä sokeripalan joten tuo asennus ei ollut kovinkaan kummoinen homma.
Aikaa kului enemmän keskikonsolin sivupanelin paikalleen laittamiseen, kuin keskusyksikön vaihtamiseen.
Nyt ainakin tietää kuinka se käy...
Ohjelmointia ei tarvittu. SIDssä lukee "Telephone" kun puhelinta käyttää, mutta tuo SAABin oma mikrofoni ei toimi Nokian puhelimen kanssa. Nokian oman mikrofonin kanssa homma toimii.
Nokian oma mikki on ainakin vanhemmissa (äänen)laadullisesti parempi. Jos tilanne on sama näiden uudempien kanssa, niin ei kannata ruveta virittelemään varsinkin jos homma jo pelaa.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Mulla ei meinannut myöskään aluksi toimia Saabin oma mikki, mutta kuten muutkin mainitsivat johtoja vaihtamalla eri järjestykseen lähtee toimimaan. Toisaalta jos autossa oli jo autosarja niin ihmetyttää miksei toimi sitten uudella sarjalla. Oliko sulla niin ettei ollenkaan toiminut vai kuului todella vaimeasti? Jos kuuluu vaimeasti niin kannattaa koittaa karvojen vaihtoa. On aika helppo saada mikki esiin kattovalon alta.nixu kirjoitti: Ohjelmointia ei tarvittu. SIDssä lukee "Telephone" kun puhelinta käyttää, mutta tuo SAABin oma mikrofoni ei toimi Nokian puhelimen kanssa. Nokian oman mikrofonin kanssa homma toimii.
Jos joku on vielä ostamassa tuollaista ck-7w laitetta, niin kannattaa katsoa myös huutonetin puolelta. Itse sain sieltä uuden sellaisen (avaamaton paketti) vähän yli 70€:lla, joka on mielestäni selvästi halvempi kuin nettifirmojen hinnat.nixu kirjoitti: Uuden sarjan hinta on ~115€
Ainakin OG9-3:ssa on ohjeiden mukaan mikillä "högnivå" ja "lågnivå" liitännät. Sitten kumpaa pitäisi käyttää riippuu siitä, minkälaiselle jännitealueelle/tasolle boksin mikin signaali on suuniteltu. Jospa tuo vanhempi laite käyttää eri jännitetasoa kuin uudempi.uusi93 kirjoitti: Toisaalta jos autossa oli jo autosarja niin ihmetyttää miksei toimi sitten uudella sarjalla. Oliko sulla niin ettei ollenkaan toiminut vai kuului todella vaimeasti? Jos kuuluu vaimeasti niin kannattaa koittaa karvojen vaihtoa. On aika helppo saada mikki esiin kattovalon alta.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86