haluan 9-3:n, mutta voinko ajaa ilman huolia?

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
saab-noviisi
"Koeajolla"
Viestit: 1
Liittynyt: Pe Kesä 16, 2006 12:33

haluan 9-3:n, mutta voinko ajaa ilman huolia?

Viesti Kirjoittaja saab-noviisi »

Hei kaikille!

Olen jo pitkään harkinnut käytetyn (03-05) 9-3:n hankintaa, mutta autoista ja etenkin Saabeista täysin tietämättömänä kauhistuin kun luin tämän foorumin juttuja iskareista, kolinoista, heikoista penkeistä ja etupaneelista irtoavista palasista yms.

Olen pitänyt Saabia varmana pelinä, mutta joudunko pienen perheeni kanssa siis varautumaan alituisiin huoltokäynteihin?

t. Saab-Noviisi
kimmop
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 10:46
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja kimmop »

Sama ilmiö kuin missä tahansa webbipalstassa, täällä käsitellään niitä ongelmia mutta harvemmin kirjoitellaan niistä positiivisista puolista. Jos haet esim. mun kirjoitushistoriaani niin olen narissut muutamista asioista mutta kertaakaan auto ei ole tielle jättänyt tai mitään sellaista hajonnut jota joutuisi oikeasti "korjaamaan" (lue: lompakko huutaisi hoosiannaa).

Ne kolinat on lähinnä talven ongelma ja "kosmeettinen", iskarit ja jouset toimii kyllä ihan hyvin ja auto on mukava ajaa.

Penkeistä: mulla on 72 tkm ajettu Linear, jonka penkit on kunnossa ja olen ihmetellyt noita hajoavia sisustuksia muilla sivusta katsellen.

Etupaneelit yms kunnossa.
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

kimmop kirjoitti:Penkeistä: mulla on 72 tkm ajettu Linear, jonka penkit on kunnossa ja olen ihmetellyt noita hajoavia sisustuksia muilla sivusta katsellen.
Mäkin olen valitellut tuon auton pikkuvikoja, jotka eivät kuitenkaan ole estäneet ajamista, eivätkä ikinä jättäneet tielle. Eli lähes kaksi vuotta on ollut melko ongelmatonta kyytiä.

Ongelmista: pikkujuttuja, mutta jos on tarkka autostaan, niin ei halua kokea näitä:

-etukaiuttimet resonoivat. Korjattu, mutta resonointi alkanut taas
-kojelauta resonoi. Korjattu.
-kuljettajan turvavyö ei aina palauta kunnolla. Ei ole vielä korjattu.
-Linear -etupenkkien kankaaseen tulee uurteita. Korjattu kerran, vaiva uusiutunut.
-sivuhelmojen kiinnitysnastoissa on säästelty. Ei ole kiinnitetty kaikkia. Ovat ilmeisesti luottaneet siihen, että pysyvät kiinni vähemmälläkin kiinnikemäärällä.
-kattovalo resonoi tietyillä nopeuksilla.

Lukuunottamatta noita em. pikkuvikoja on ollut ihan kelpo auto ja kulkupuolessa ei ole koskaan ollut ongelmia, jos ei turbon puuttumista pellin alta sellaiseksi lueta :wink:

Terveisin nimim. "toivottavasti seuraava työsuhdesaab sitten turbolla" :wink:

P.S. Lauantaina meni 50000 km rikki...
Viimeksi muokannut Turbo Sensonic, Ma Kesä 19, 2006 09:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
jarmoduuni
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Ke Elo 31, 2005 08:24

Viesti Kirjoittaja jarmoduuni »

Ensin pari vuotta 9-3 1,8 t ja tällä hetkellä Aero (210 hv). 1,8 t oli jo oma lukunsa verrattuna muihin ko. hintaluokan autoihin. Kummassakaan ei mitään vikaa. Mutta Saab on tavallinen mekaaninen vehje kuin muutkin autot. Joskus sattuma korjaa satoa ja samaan autoon tulee suoraan jo tehtaalta piileviä vikoja, jotka myöhemmin paljastuu. Tuskin Saab on tossa suhteessa sen kummempi kuin muutkaan premium-luokan autot. Siiryttyäni Saabiin pari tuttuani on myös vaihtanut 9-3:een.
Summa summarum. Tule rauhassa uskoon!
TuuSaR
"Hölösuu"
Viestit: 1472
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Orimattila/Töölö

Viesti Kirjoittaja TuuSaR »

03:sta on raportoitu(netissä) eniten ongelmia ja siitä sitten vuosi kerrallaan vähemmän.
ptme
"Ruisku"
Viestit: 144
Liittynyt: Ke Helmi 02, 2005 13:34
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja ptme »

118 tkm takana ja voin varauksetta suositella.
Ei valu penkki alas, ei rypisty penkin verhoilut.
Ei mitään räminöitä tai natinoita, etupään pakkaskolahtelunkin saivat tyystin loppumaan viime huollossa (oli kuulema vihdoinkin löytynyt oikeat (?) lääkkeet).
On tullut ajettua useampi työsuhdeauto tuohon noin 150 tkm:iin kolmessa vuodessa, tämä on ensimmäinen, jota ei ole vikojen takia tarvinnut käyttää välihuolloissa (puutteellisen / virheellisen huollon takia kyllä pari kertaa).

Kolmella tutulla myös 9-3 SS, ainoastaan 03 mallin Aerossa ollut lastentauteja.

Tule vaan mukaan joukkoon!
9-3 2.0t 5d 2001 -> SS 1.8tA+ 2004 -> SC 1.8 tA+ Vector 07 -> pakko vaihtaa merkkiä, kun nelikko diesel farmaria ei AUTOna ole
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2715
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Tiedän jo nyt, että on täysin turha viesti, mutta silti :wink:

Aika todenmukasesti saabistit kertoo vioista, eikä mitään ihme hehkutusta kuinka hieno auto Saabi on ilman vikoja....Tällästä mä arvostan 8)

Joo ja humala jatQQQQ :lol:
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
kurjo
"Kaasari"
Viestit: 12
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2006 20:21
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja kurjo »

Todella tyytyväinen ollut saabiini 05 mallinen,pientä pakkaskolinaa terävissä kuopissa talvella kuuluu,ovat luvanneet syksyllä tehdä takuuna jotain,muuten on ollut ihana auto.
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

Takuuaikana tehtiin korjauksia - niistä voisin jossakin vaiheessa vaikka laittaa listan tänne foorumille, jos täällä olisi esim. vastaavanlainen osio tyyppivioille kuin tuolla saabcentralissa.

Takuuajan jälkeen ei ole sitten tarvinnut korjaamolla vierailla - pelkkää "kovaa" ajoa nyt jo 70000 km.

Nuo sisustan nitinät ja etupään "kolinat" ovat kyllä saavuttaneet "ylimaalliset" mittasuhteet - ne kaikki on korjattavissa esim. omassani ei näitä vaivoja ole.
ssmatti2
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 17:15
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja ssmatti2 »

Eipä ole minullakaan ollut ongelmia -04 1,8t:ni kanssa.
Joitain nitinöitä kuuluu epämääräisissä tilanteissa,tuntuisi olevan kiinni eniten yhdistelmästä renkaat , ajonopeus ja tienpinta,eli joskus kuuluu jotain ja taas pitkään aikaan ei vällttämättä kuulu mitään mainittavaa.
Cruisen ja Sid 2:den lisäsin jälkikäteen pikkurahalla,audiojärjestelmä pitänee vielä päivittää paremmaksi.Ensimmäinen iso hulto on syksyllä
eikä pukille ole tarvinnut viedä välillä,eli voin suositella.
Edgar
"Tuplakaasari"
Viestit: 56
Liittynyt: Pe Helmi 24, 2006 12:39
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Edgar »

Ohessa vikalistaa:
- Heti ostettua kaikki iskarit.
- Jotain tukivarsia
- Hammastanko
Nämä menivät myyjän piikkiin (n. 1500e)

Sen jälkeen ei ykkönen pysynyt päällä yhden viikon aikana.
Vika katosi itsestään? Odottelemme innolla sen paluuta areenalle.

Tällä hetkellä ilmoittaa aina silloin tällöin jostakin jarruviasta.
Täytynee seuraavassa huollossa tarkistuttaa.
Auto on siis vm 2003 2.0t vector.

Enpä ostaisi ainakaan yksityiseltä, enkä suosittele vm. 2003.
Ostaessa kannattaa kyllä olla tarkkana ja olla vielä kerran tarkkana.

Autona on kyllä hyvä ajella ja hyvännäköinen.
Rengasmelu on ainakin 225/45/17 kumeilla aikamoinen.
(en tosin tiedä miten muissa hintaluokan autoissa)

Jos on tottunut japsiauton huolettomuuteen, voi alussa kiroiluttaa hieman enemmän
:)
Ehdottomasti kuitenkin tutustumisen arvoinen auto!

9-3 SS 2.0 Aero vm. 2003
9-5 SE 2,0t vm. 2000
Ex 9000CD 2.0 vm. 1990
Ex BMW 545i vm. 2004
Ex MB CLK430 vm. 2000
Ex 9-3 SS 2.0TS Vector vm. 2007
Ex 9-3 SS 2.0t Vector vm. 2003
Ex 99 GLS vm. 1980
Vastaa Viestiin